AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Det er mitt første barn, så har ingen erfaring med barnehage. Hvordan er det med levering, kan man levere når man vil, eller er det faste klokkeslett? Må alle leveres innen frokosten feks. Og hva med å ta en fridag? Må man si ifra flere dager på forhånd hvis man skal ta en dag fri? Hender jeg finner på noe spontant med barnet, eller bare bestemmer oss for å være hjemme en dag. Det er jo dumt hvis man ikke kan gjøre noe sånt fordi man ikke har sagt ifra til barnehagen på forhånd? Hva er reglene/konsekvensene? Har fått/finner veldig lite info. Føler meg dum om jeg skal spørre barnehagen om slikt. Har en jobb som tillater meg å være veldig fleksibel i forhold til arbeidstider. Anonymkode: 97e67...b41 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Mange barnehager har kjernetid som de ønsker at alle får med seg. Ofte pga. aktiviteter, mest bemanning, etc. Hos oss er det tidsfrist for levering hvis barnet skal ha frokost. Senest 8.15. Spiser barnet frokost hjemme ønsker de levering innen 9.30, for da skal de ofte ut eller gjøre noe felles. De minste sover jo en del så hvis de kommer veldig seint så rekker de jo knapt å være med på noenting før det er duppetid... Vi pleier å si ifra hvis vi vet om på forhånd, men det hender vi bare sender melding og sier at Ida kommer ikke i dag. Sender beskjed så tidlig som mulig, gjerne i 7-tiden, så kan de planlegge. Gjelder også sykdom, tidlig beskjed. Og du, bare spør. Mye av dette tar de forhåpentligvis opp på oppstartssamtale. Anonymkode: 56fa7...856
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Som regel må man levere innen et visst tidspunkt pga planlagte aktiviteter, turer o.l. Litt kjipt å komme f.eks klokka 10 og oppdage at avdelingen er ute på tur. Hvis du vet at du kommer til å levere seint en dag, f.eks pga legetime, så gi beskjed til barnehagen. Si fra tidligst mulig om fri hvis du kan, men det viktigste er at du gir beskjed om at barnet ikke kommer. Du trenger ikke oppgi grunn hvis det ikke er smittsom sykdom (akkurat det pleier de fleste barnehager å sette pris på å få vite). Anonymkode: c0f3f...36d
Gjest Hottentått Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Du kan ta fri når som helst☺️ Hvis barnehagen har kjernetid er det ofte fra 10-14 eller noe sånt, da vil de ha barnet levert innen 10 (eller 9 eller hva det er) sånn at de får gjort det de har planlagt. I vår barnehage har vi ikke kjernetid og kan levere og hente når vi vil. Men er greit å gi beskjed om du skal levere ekstra sent eller hente ekstra tidlig.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 I vår barnehage er det kjernetid fra 9.30 til 14, så de ønsker at barn leveres før 9.30. Men helst ikke midt i frokosten som er 8.30-9.00. Hvis barnet skal ha fri en dag, så holder det å sende melding om morgenen, helst før 9.30. Hvis vi har planlagt noe, gir jeg gjerne beskjed når barnet hentes dagen før. Hvis det er spontant, sender jeg melding om morgenen den dagen vi tar fri. Anonymkode: cd032...e14 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Sjekk nettsiden til barnehagen din eller send mail og spør om hvilke rutiner de har? Vanlig med kjernetid, og et tidspunkt for seneste levering om morgenen, mest hvis de skal på tur så de kommer seg avgårde. De fleste vil sette pris på beskjed om fri noen dager før, mtp bemanning og planlegging. Anonymkode: 285be...666
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 De fleste barnehager har en frist de vil ungen skal leveres innen. Om du ikke kan levere innen fristen, må du si ifra i litt god tid (som en halvtime eller så). I vår bhg må man si ifra om ungen leveres senere enn 9:30 (da setter de igang med aktiviteter, og må vite om en ansatt må være klar til å ta imot en unge). Man kan ta fri når som helst, og nei, man må ikke si ifra lenge på forhånd. Det er høflig å gi beskjed så tidlig som mulig, så de kan planlegge bemanning. Anonymkode: a6e21...10a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå