Gå til innhold

Hvor mange tilvenningsdsger er det i din barnehage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare fire, da den femte er en planleggingsdag. Synes det er skuffende, burde vært minst fem.

Anonymkode: e177a...aa5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har man ikke bare 3 tilvenningsdager for sine barn? Mener å huske jeg kun fikk det. Jobber i kommunen

Anonymkode: a4cf7...633

AnonymBruker
Skrevet

Så mange man vil. Vi ble også invitert til å komme og besøke barnehagen i utetida fra mars til juni før barnet begynte i august, og det gjorde tilvenningen utrolig god her. Barnet var allerede kjent med barnehagens uteområder, de andre barna og de voksne. Vi hadde planlagt å bruke "så lang tid som vi trenger, flere uker om nødvendig" (vi er veldig heldige og har fleksible jobber og en sprek, pensjonert farmor), men barnet vårt trengte bare tre dager (17 måneder gammel). 

Anonymkode: cbd98...db3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så mange man vil. Vi ble også invitert til å komme og besøke barnehagen i utetida fra mars til juni før barnet begynte i august, og det gjorde tilvenningen utrolig god her. Barnet var allerede kjent med barnehagens uteområder, de andre barna og de voksne. Vi hadde planlagt å bruke "så lang tid som vi trenger, flere uker om nødvendig" (vi er veldig heldige og har fleksible jobber og en sprek, pensjonert farmor), men barnet vårt trengte bare tre dager (17 måneder gammel). 

Liknende her! Fantastisk med barnehager som åpner for å bli kjent før oppstart :)

Anonymkode: 94e71...cdc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har man ikke bare 3 tilvenningsdager for sine barn? Mener å huske jeg kun fikk det. Jobber i kommunen

Der jeg jobber i kommunen, fikk jeg tre dager fri med lønn for å være med i oppstart. Selve barnehagen, som også var kommunal, ga oss mulighet til å være der så lenge barnet trengte. Men det blir mer stress for de fleste om veldig mange foreldre skal være der over lengre tid samtidig.

Skrevet

Hovedsakelig 3dager, men ved behov mer 😊 gikk veldig fint med 3dager.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er det ikke 3 dager pr forelder? Det har vi fått iallfall. Vår barnehage vil at vi har 5 tilvenningsdager, men oppfordret til jevnlige korte besøk ukentlig et par måneder før oppstart. Vi har spart ferie til oppstarten i tilfelle vi trenger lengre tid. Synes tre dager høres ekstremt kort ut. 

Anonymkode: dca41...333

AnonymBruker
Skrevet

3 dager her, men de kommer ikke til å bli kvitt meg første uken. 

Anonymkode: 086b8...239

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var det 3, noe som var alt for lite for min. 

Anonymkode: 39c49...698

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ganske tilsvarende hos oss også. Har lagt det opp sånn at slutten på mannens permisjon har gitt rom for en veldig myk tilvenning. Men begge mine begynte på høsten etter august, og det var derfor ingen andre barn som hadde tilvenning samtidig. 

Anonymkode: 97ba0...865

AnonymBruker
Skrevet

3, mer enn nok

Anonymkode: 695af...b82

Skrevet

14 dager anbefales det her. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ei veka, det var nødvendig for vårt barn som nyleg hadde vore innlagt på sjukehus. Vi hadde strengt tatt kun krav på tre dagar men arbeidsgivarane våre har også barn og la godt til rette for oss.

Anonymkode: e351e...3db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...