Gå til innhold

Hvor finne plastrør til dyrkingstunnel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger stive, bøyelige plastrør. Legger ved et par bilder så dere skjønner hva de skal brukes til. Aner ikke hva disse rørene heter eller hva de vanligvis brukes til, men skjønner at man må finne dem på byggevare? Lokalt her jeg bor er det vel bare Monter og Biltema...og Maxbo. Og Byggmax og Coop Obs Bygg litt lengre unna.

DSC04755.jpg

img_20120320_183730.jpg

Anonymkode: 27fce...ea4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt noen rør på Biltema. Usikker på hva det heter. Muligens K-rør? Funker veldig bra iallefall.

Anonymkode: 3ae42...844

AnonymBruker
Skrevet

Elektrorør 👍🏻

Anonymkode: af1b4...c47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har kjøpt noen rør på Biltema. Usikker på hva det heter. Muligens K-rør? Funker veldig bra iallefall.

Funker bra til tunnel? Kan du bøye dem?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Er det disse, to meter lange? https://www.biltema.no/bygg/elinstallasjoner/installasjonsror/k-ror-2000022449

Jeg var og så på dem i dag men de virket så stive at jeg trodde ikke jeg kunne bøye dem.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, tror det er disse. Er litt stive, men går bra å bøye.

16mm har jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

16mm har jeg. 

Takk! Hva dyrker du under dem? :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Elektrorør 👍🏻

Anonymkode: af1b4...c47

Funker ikke å søke på det på butikker. Jeg aner ikke hvilke søkeord jeg skal bruke for å finne dem.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve Felleskjøpet/Bondekompaniet hvis du har sånt i nærheten. De bør skjønne hva du spør om

Anonymkode: 95da4...35d

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Er det disse, to meter lange? https://www.biltema.no/bygg/elinstallasjoner/installasjonsror/k-ror-2000022449

Jeg var og så på dem i dag men de virket så stive at jeg trodde ikke jeg kunne bøye dem.

Dette er vel ikke strengt tatt k-rør selvom biltema bruker betegnelsen (k står for korrugert som igjen i hentyder at de er bølgeformete på overflaten, https://snl.no/korrugert_rør_-_plastrør ). De k-rørene jeg har brukt har vært såpass bøylige at jeg ikke er helt sikker på om de er stive nok for en dyrkingstunnel.

Mulig det går å ha det røret som det linkes til hos biltema over litt varme og så bøye det forsiktig til om det viser seg det er for stivt i utgangspunktet. Jeg ville uansett bare ha kjøpt ett rør og testet ut først.

AnonymBruker
Skrevet
skrue skrev (3 timer siden):

Dette er vel ikke strengt tatt k-rør selvom biltema bruker betegnelsen (k står for korrugert som igjen i hentyder at de er bølgeformete på overflaten, https://snl.no/korrugert_rør_-_plastrør ). De k-rørene jeg har brukt har vært såpass bøylige at jeg ikke er helt sikker på om de er stive nok for en dyrkingstunnel.

Mulig det går å ha det røret som det linkes til hos biltema over litt varme og så bøye det forsiktig til om det viser seg det er for stivt i utgangspunktet. Jeg ville uansett bare ha kjøpt ett rør og testet ut først.

Aha, så det er derfor jeg får disse "slangerør"-treffene når jeg søker på K-rør.. Og de går ikke an å bruke nei. De som bruker plastrør til tunneler varmer dem ikke, så de skal gå an å bøye uten det. Det var en over som skrev at hun har bøyd de hun kjøpte på Biltema, så jeg skal kjøpe et par og prøve. TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan også bruke sånn her: 

Bue til fiberduk 2-pk | Beskytt plantene | HARD HEAD | Jula

Anonymkode: 89fca...e9f

Jeg vet, men de er for små. Jeg trenger noen på 2.5 til 3 meter pga størrelsen på bedene mine. Så jeg vil måtte skjøte på de på Biltema også.. TS

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2022 den 22.13):

Takk for dette tipset! Jeg har kjøpt noen nå og satt dem nedi jorda, og de er akkurat store nok. Jeg trodde jeg trengte en halvmeter lengre men dette går jo fint. TS :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...