Gå til innhold

Liker du Narnia fra 80-90-tallet eller 2000-tallet best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som 90-tallsbarn liker jeg de fra 1988-1990 best.

Anonymkode: ca621...21c

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig, gode barndomsminner. Kvalitetsmessig er jo filmene fra 2000-tallet mye bedre, men nostalgien fra Julemorgen og Påskemorgen på NRK da de viste Drømmen om Narnia teller mest.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Anonymburker skrev (2 minutter siden):

Helt enig, gode barndomsminner. Kvalitetsmessig er jo filmene fra 2000-tallet mye bedre, men nostalgien fra Julemorgen og Påskemorgen på NRK da de viste Drømmen om Narnia teller mest.

Nemlig. Filmene fra 2000-tallet er jo langt ifra dårlige. Men var tenåring til ung voksen da de kom ut,og husker at det var nesten litt nedtur på en måte. Satt jo i barndommen å så på Narnia serien hver morgen i julen, og hver episode var spennende  😊

Anonymkode: ca621...21c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, synes det er vanskelig å sammenligne de to. Produksjonsmessig er jo de nye av betraktelig bedre kvalitet, og det samme gjelder skuespillerprestasjonene. Men fra et nostalgisk ståsted er det svært lite som kan slå TV-serien fra BBC.

Så jeg må se de utifra hva de leverte som produkt av sin tid, og der synes jeg TV-serien leverer bedre enn filmene. TV-serien har jo også den fordelen at de kan være mer detaljerte og bygge karakterer sakte, mens filmene må gjøre det på 1-2 timer.

Men jeg skulle så gjerne sett noen lage en ny, god fantasyserie av alle sju bøkene i The Chronicles.

Anonymkode: 2cbe3...e96

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Husker den fra 80-tallet best fordi jeg så den som barn.

Den første Narnia-filmen fra 2005 var så dårlig at jeg forlot kinosalen.

Anonymkode: a41b6...fd3

Skrevet

Blir ikke mer nostalgisk enn dette. Husker da jeg var liten og gikk inn i klesskapet for å komme til Narnia 😆

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg har skikkelig gode minner fra å se BBCs Narnia-serie i romjulen. ❤️ 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett de nye for å være ærlig. Jeg har tenkt på å gjøre det tunsen ganger og har sett noen klipp, men 🤷‍♀️ Jeg elska de gamle, og jeg er egentlig ikke så for remakes, spesielt når man har barndomsminner til filmene! 

Nye Annie filmen f.eks kommer jeg aldri aldri aldri til å se! 

Anonymkode: ba3a4...cae

• Liker 2
Skrevet (endret)
Anonymburker skrev (7 minutter siden):

Blir ikke mer nostalgisk enn dette. Husker da jeg var liten og gikk inn i klesskapet for å komme til Narnia 😆

Samme her! Foreldrene mine hadde faktisk en dør inni skapet sitt! 😅 husker vi ble tatt inni der og fikk kjeft! 

Edit: forresten meg som skreiv posten over også. Det er vel egentlig unødvendig å anonym her inne innså jeg.

Endret av Thaila
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
On 8/2/2022 at 9:23 PM, Anonymburker said:

Husker da jeg var liten og gikk inn i klesskapet for å komme til Narnia 😆

Man hadde vært dum om man ikke sjekket. :Nikke:

Anonymkode: 5c2ae...5e7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har de på DVD:) Så jeg ser de originale Narnia seriene jeg så på som barn:)  Her er linken til originale Lion Witch and The Warderobe  enjoy :)

Endret av Anciol
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den gamle versjonen 💕 Jeg sto opp  hver dag i jula og tok med dyna i sofaen for å se på. Får enda litt frysninger når jeg hører kjenningsmelodien, det var magisk da jeg var liten😍 Sett med voksne øyne er selvsagt den nyeste bedre laget, men det betyr ingenting 😊

Anonymkode: 2e974...9d7

Skrevet

Åh ja, de gamle! Husker fortsatt spenningen og kosen da de ble sendt i jula og påska. ❤️

Gjorde en tabbe for noen år siden og så igjen litt av det, men stoppet fort. Vil bevare nostalgien og «magien» slik som jeg husker den i minnene, for det er noe helt annet å se dem med voksne øyne. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst på 90-tallet, og evner likevel å se at Disney sin Narnia-versjon er LANGT bedre enn den gamle versjonen. Selv om musikken fra den gamle fortsatt gir meg godfølelse deluxe, handler nok det mer om minnene jeg har skapt rundt tiden da jeg var barn.

I must say: da Prince Caspian dukket opp i Disneys Narnia ble jeg stormforelsket. Var nygift med mannen i mitt liv, men likevel fantaserte jeg om Ben Barnes😍 I still do😍

Anonymkode: 49e88...ec9

Skrevet

De gamle er best. Den første, og Sølvstolen er favorittene, sistnevnte har Dr. Who (Tom Baker) i en uforglemmelig  rolle 😊

Av de nye var den første filmen bra da, men ikke resten. Ble litt for glætt kanskje, og litt for Ringenes Herre. For mye vekt på slagscener. Det er ikke egentlig fokuset i Narnia.
Men Lucy var perfekt da 👧 og hadde de beste scenene 👧

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte selvfølgelig Narnia-filmene fra 2000-tallet aller best.            

De filmene fra 1988 fremstår temmeli gammeldagse og barnslige i forhold.  

Anonymkode: 67209...958

AnonymBruker
Skrevet

De nye. Og bøkene.

Forøvrig har både sønn og katt navn fra Narnia :ler:

Anonymkode: 1083f...6a3

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg er født på 80-tallet og de gamle synes jeg er koselig å se og gir meg en sånn god nostalgisk følelse. Jeg synes allikevel at de nye er bedre og de er helt annerledes. De nye så jeg i voksen alder og liker dem veldig godt.

Bøkene liker jeg også selvfølgelig godt, men de blir igjen også noe helt annet.

Skrevet

Alle er like fine 🙂 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...