AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Jeg føler at vi prater lite sammen. Jeg sa det til han og han sa, "vi kan jo det, er det noe du vil prate om?" Men det er jo ikke noe spesifikt jeg vil ta opp, vil bare prate og føle at vi er nære hverandre. Føler at vi ikke har så mye å snakke om. Jeg vil jo ikke at han skal sitte der og vente på at jeg skal få sagt et eller annet ferdig, så han kan gå og gjøre noe annet. Føler at jeg ikke aner hva som skjer inni hodet hans. Vi gikk en times tur tidligere i dag og jeg tror knapt han sa en eneste ting som ikke var svar på samtaler jeg begynte. Nå sitter han og gamer med en kompis på nett. Anonymkode: 2fed4...448
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg føler at vi prater lite sammen. Jeg sa det til han og han sa, "vi kan jo det, er det noe du vil prate om?" Men det er jo ikke noe spesifikt jeg vil ta opp, vil bare prate og føle at vi er nære hverandre. Føler at vi ikke har så mye å snakke om. Jeg vil jo ikke at han skal sitte der og vente på at jeg skal få sagt et eller annet ferdig, så han kan gå og gjøre noe annet. Føler at jeg ikke aner hva som skjer inni hodet hans. Vi gikk en times tur tidligere i dag og jeg tror knapt han sa en eneste ting som ikke var svar på samtaler jeg begynte. Nå sitter han og gamer med en kompis på nett. Anonymkode: 2fed4...448 Dere må gjøre noe mer spennende sammen enn å gå på tur. Anonymkode: 479a0...f29
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Har det alltid vært slik? Kanskje han er fornøyd med det. Kjæresten min er også en stille type, men vi har ikke noe usagt om det kan sies på den måten. Vi deler små fun facts, ting vi synes er interessant, viser hverandre memes på telefonene til hverandre og planlegger uka sammen. Ser vi serier, dokumentarer osv. sammen, forteller vi hverandre ting vi vet, en og annen gammel røverhistorie går også på repeat i løpet av dagen. Det kan gå timer uten at vi snakker sammen hvis vi gjør hver vår greie, men det er likevel en uanstrengt og fin samtale som flyter når vi er sammen. Hva med å gjøre ting som involverer å gjøre noe sammen? Fylle på med minner man kan skravle om? Tren sammen, stikk ut i skogen og spis matpakka der, se om det skjer noe gøy i nærheten dere kan dra på? Forhold må pleies. Anonymkode: fcdbc...b46
Anononyma Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 (endret) Det prates ikke mye her heller. Bor også sammen med en som heller gamer med kompiser. Har vel egentlig bare akseptert at det er sånn. Prøver å invitere han med ut på middag/tur et eller annet, da blir han ikke distrahert av alle skjermene sine. Endret 2. august 2022 av Anononyma
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere må gjøre noe mer spennende sammen enn å gå på tur. Anonymkode: 479a0...f29 Har du noen tips? Føler ikke det er rom for så mye når man har barn og hus og hunder og alt er så satt på en måte. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har det alltid vært slik? Kanskje han er fornøyd med det. Kjæresten min er også en stille type, men vi har ikke noe usagt om det kan sies på den måten. Vi deler små fun facts, ting vi synes er interessant, viser hverandre memes på telefonene til hverandre og planlegger uka sammen. Ser vi serier, dokumentarer osv. sammen, forteller vi hverandre ting vi vet, en og annen gammel røverhistorie går også på repeat i løpet av dagen. Det kan gå timer uten at vi snakker sammen hvis vi gjør hver vår greie, men det er likevel en uanstrengt og fin samtale som flyter når vi er sammen. Hva med å gjøre ting som involverer å gjøre noe sammen? Fylle på med minner man kan skravle om? Tren sammen, stikk ut i skogen og spis matpakka der, se om det skjer noe gøy i nærheten dere kan dra på? Forhold må pleies. Anonymkode: fcdbc...b46 Ja... han har kanskje det? Vet ikke helt, kanskje jeg bare kjenner mer på det nå. Har blitt mye spilling i det siste. Kanskje jeg skal prøve å ta mer initiativ. Anononyma skrev (58 minutter siden): Det prates ikke mye her heller. Bor også sammen med en som heller gamer med kompiser. Har vel egentlig bare akseptert at det er sånn. Prøver å invitere han med ut på middag/tur et eller annet, da blir han ikke distrahert av alle skjermene sine. Kjipt Føler at jeg må være så innmari interessant og veltalende for å konkurrere med spillet. Jeg spiller selv også av og til, det er ikke det, men det er liksom... det må skje noe hele tiden. Anonymkode: 2fed4...448
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Vi prater mye. Hver morgen, selv om vi ikke spiser frokost sammen, typisk sitter jeg i sofaen og trykker på PCen, mens han sitter ved spisebordet. Da er det en del praktisk, innkjøp, oppgaver, men også om hvordan natten har vært, nyhetsbildet, snap vi har fått i familiegrupper, med mer. Nå i ferien lager vi gjerne lunsj sammen, og spiser mens vi snakker. Samt middag hver dag. Er glad i å ta et glass vin, så er jo gjerne der vi har de lengste og beste samtalene våre, med alt fra nye reisemål, sorg, pensjonsalder, jobb og fremtid Mine beste tips for å prate mer er; mat og drikke. Lag god mat sammen, og spis den. Nyt et glass vin mens dere prater om alt som faller dere inn. Eller ta med mat, gå en tur, og finn et sted dere kan nyte utsikten mens dere spiser. Og; ta av TVen. Dette var noe vi begynte med for mange år siden. TVen skal kun på om man skal se noe helt konkret. Så nå er det faktisk flere dager siden TVen var på her. Anonymkode: 6c211...ac3 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Finnes det noen spill dere liker å spille sammen? Samboeren og jeg koser oss masse med å spille videospill noen kvelder. Så tar jeg typ deler av spillet og han andre. Anonymkode: fce5f...597 1
SPOCA Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Vi prater mye sammen, hele tiden egentlig. Vi har bare mye å snakke om, alt fra felles interesser til hverdagslig prat til politiske diskusjoner. Det gjør at vi kan snakke og snakke, hele kvelden. Det har vært mang en kveld vi har lagt oss tidlig, men snakket til langt til natt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 Vi snakker en del sammen. Både om dype ting og dagligdagse ting. Han er også gamer, men han gamer 2-3 ganger i uken. Og han gamer ikke hele kvelden, slik at vi får tid sammen. Det var ikke slik i starten, men etter en del samtaler kom vi frem til at dette var et fint kompromiss som gjør begge fornøyde. Vi spiller mye brettspill på kvelden, kan det være noe for dere? Anonymkode: c6255...a47
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg føler at vi prater lite sammen. Jeg sa det til han og han sa, "vi kan jo det, er det noe du vil prate om?" Men det er jo ikke noe spesifikt jeg vil ta opp, vil bare prate og føle at vi er nære hverandre. Føler at vi ikke har så mye å snakke om. Jeg vil jo ikke at han skal sitte der og vente på at jeg skal få sagt et eller annet ferdig, så han kan gå og gjøre noe annet. Føler at jeg ikke aner hva som skjer inni hodet hans. Vi gikk en times tur tidligere i dag og jeg tror knapt han sa en eneste ting som ikke var svar på samtaler jeg begynte. Nå sitter han og gamer med en kompis på nett. Anonymkode: 2fed4...448 Samlet prat per dag er ca 1 time, men det er innunder beskjeder og alt annet. Jeg er ikke så flink til å åpne meg så det er ikke så stort behov for å snakke om følelser eller større prat. Vi er flinkere på å gi hverandre beskjed om hva som skjer neste dag, helg, planer, løsning på problemer med barna og en og annen morsom historie fra jobb. Anonymkode: 71f2d...691
Anononyma Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kjipt Føler at jeg må være så innmari interessant og veltalende for å konkurrere med spillet. Jeg spiller selv også av og til, det er ikke det, men det er liksom... det må skje noe hele tiden. Anonymkode: 2fed4...448 Akkurat samme føler jeg og, kan ikke konkurrere med spillet. Jeg spiller også innimellom, og gjerne med han, og da er vi liksom sammen i spillet. Men jeg gidder ikke spille like mye som han, så da blir det mye alenetid med tv’en 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du noen tips? Føler ikke det er rom for så mye når man har barn og hus og hunder og alt er så satt på en måte. Anonymkode: 2fed4...448 Jeg vet mine foreldre drev med ukentlig hobby sammen (kor), syklet, spilte spill ilag, leste for hverandre, lagde mat, gikk på vennemiddag/ fest eller hadde folk over mm. Og vi som familie dro på mye gøy sammen. Hvilke hobbier og interesser har dere til felles? Anonymkode: 479a0...f29
Blåjojo Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 Snakker ganske mye sammen. Noe av det foregår på snap når han er borte på jobb, eller vi er hver for oss. Men om vi er sammen hele dagen så snakker vi om alt fra planer for uka, innkjøp, ting som er nødvendig å gjøre med hus og hjem, osv. Tror aldri jeg har hatt en mann som jeg har snakket så mye med. Om vi har tv på og ser en dokumentar så snakker vi gjerne om det vi vet om den aktuelle saken. Mest stille om vi ser en bra film eller serie, men snakker gjerne om den også etterpå.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 Man prater ikke om forholdet hvis man prater om nyhetene og naboene. Etter at han var utro begynte vi å prate om oss, og vi har faktisk fått en bedre relasjon. Anonymkode: 05b46...766
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 Det går i perioder. Noen dager fortviler jeg over at alt vi har gjort er å se TV sammen mens vi spiste middag, og snakket veldig lite - og i såfall bare om noe fra jobb osv. Mens andre dager har vi fine og meningsfulle samtaler. De beste har vi når vi kjører bil, så noen ganger ber jeg han med på en kjøretur bare for å starte det. Anonymkode: 6e1f9...30b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 Jeg og mannen min snakker masse sammen. Jeg tror det er viktig å ha en del felles interesser, som man kan snakke om sammen. Ironisk nok har jeg og mannen min gaming til felles, så det snakkes mye om det. Ellers snakker vi litt om filmer, musikk, og eventuelle andre typer underholdning vi liker. Vi er også flinke til å snakke om livet i det store og hele, hva vi ønsker oss, hva vi ikke ønsker, og snakke hverandre gjennom tunge stunder. De beste samtalene pleier vi å ha før vi sovner, eller på morgenen før vi står opp (når vi ikke skal på jobb). Det hender også at vi bare setter oss ned i sofaen for å snakke sammen, uten TV eller noe annet på. Riktignok har ikke vi barn, så kanskje er det annerledes. Men det er uansett viktig at du får frem hvor mye du ønsker at dere snakker mer sammen sånn generelt, fordi du savner det/føler på ensomhet rundt det. Spør om han kan hjelpe deg med å ta initiativ til samtaler. Hva har dere til felles dere kan snakke om? Noe dere begge liker? Noe dere begge brenner sterkt for? Selv om det bare er å snakke sammen om noe mens dere rydder unna oppvasken, eller bærer inn varene fra butikken. Eller setter av 15 minutter i sofaen i helga, bare for å snakke med hverandre om hva som helst. Anonymkode: f9231...e94 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 Kan gå dager utan at det er noen kommunikasjon , ikkje uvanleg det er dager det er lite å ingen kommuniksjon Opplever ofte at eg aldri får noen tilbakemeldinger på dagligdagse problemer kvardagen, og er "fritt lei " ! ! Anonymkode: 075bf...627
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 Vi prater masse sammen. Ikke så mye nå etter barn som før, naturlig nok, siden det knapt er mulig å få et ord inn så lenge ungene er våkne.. Men vi prater sammen når vi spiser, har alltid en halvtime sammen på sofaen om kvelden mens vi har tv'en på, prater mens vi lager oss mat osv. Så jeg føler vi prater så mye som går an med et hektisk småbarnsliv Anonymkode: e82c3...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå