Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søkte odontologi på UiO for høsten 2022 og havnet kun 0,2 poeng under kvoten. I år er den 59 og gikk altså ut av vg3 med 58,8 poeng. Per dags dato er jeg på 7. plass, etter suppleringsopptaket. Har jeg fortsatt noe håp for skolestart? Er det noen som har erfaring med venteliste på dette studiet? Noen som har blitt oppringt uka etter skolestart f.eks, isåfall hvilken plass lå du i utgangspunktet på? 

Anonymkode: 6c217...7a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor kom jeg inn 3 dager før skolestart og var på 9. plass!

Skrevet
On 8/1/2022 at 9:15 PM, AnonymBruker said:

Søkte odontologi på UiO for høsten 2022 og havnet kun 0,2 poeng under kvoten. I år er den 59 og gikk altså ut av vg3 med 58,8 poeng. Per dags dato er jeg på 7. plass, etter suppleringsopptaket. Har jeg fortsatt noe håp for skolestart? Er det noen som har erfaring med venteliste på dette studiet? Noen som har blitt oppringt uka etter skolestart f.eks, isåfall hvilken plass lå du i utgangspunktet på? 

Kom du inn?

Skrevet
ab2002 skrev (4 timer siden):

Kom du inn?

Er på 5. plass nå! Får nok bare vente og se til mandagen…

Skrevet
51 minutter siden, Bananarama2222 said:

Er på 5. plass nå! Får nok bare vente og se til mandagen…

Ah, jeg er selv på 3. plass (kom inn i fjor og droppet ut, søkte på nytt i år). Har sett de har tatt inn 85 studenter allerede da det egt er 65 studieplasser, men i fjor tok de inn 91. Kjenner noen som skal begynne 2. året nå som har venner som selv var på 15. og 17. plass på ventelista som fikk plass etter ca. 2 uker, så har ennå litt håp. Men - synes det er rart at ingen av oss kom inn nå før skolestart, siden jeg i fjor var på 9. plass og fikk tilbud noen dager før skolestart. Så... Får bare vente og se og håpe på det beste

Skrevet
ab2002 skrev (37 minutter siden):

Ah, jeg er selv på 3. plass (kom inn i fjor og droppet ut, søkte på nytt i år). Har sett de har tatt inn 85 studenter allerede da det egt er 65 studieplasser, men i fjor tok de inn 91. Kjenner noen som skal begynne 2. året nå som har venner som selv var på 15. og 17. plass på ventelista som fikk plass etter ca. 2 uker, så har ennå litt håp. Men - synes det er rart at ingen av oss kom inn nå før skolestart, siden jeg i fjor var på 9. plass og fikk tilbud noen dager før skolestart. Så... Får bare vente og se og håpe på det beste

Jaaa, men hvorfor valgte du å droppe ut?

Skrevet
1 minutt siden, Bananarama2222 said:

Jaaa, men hvorfor valgte du å droppe ut?

Trengte pause etter vgs, ble litt for stress for meg å gå rett på 😊

AnonymBruker
Skrevet
gemini2002 skrev (51 minutter siden):

Trengte pause etter vgs, ble litt for stress for meg å gå rett på 😊

Var det ikke et alternativ å søke permisjon?

Anonymkode: 672bb...8ed

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Var det ikke et alternativ å søke permisjon?

Kunne jo også tatt permisjon, men var et ganske spontant valg av meg å droppe ut, så hadde ikke undersøkt valgmulighetene godt nok. Pluss var usikker på om jeg egentlig ville bli tannlege på den tiden. Nå er jeg sikker derimot og håper så inderlig at vi kommer inn!

AnonymBruker
Skrevet
gemini2002 skrev (Akkurat nå):

Kunne jo også tatt permisjon, men var et ganske spontant valg av meg å droppe ut, så hadde ikke undersøkt valgmulighetene godt nok. Pluss var usikker på om jeg egentlig ville bli tannlege på den tiden. Nå er jeg sikker derimot og håper så inderlig at vi kommer inn!

Det skjønner jeg. Krysser fingrene for deg!

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skjønner jeg. Krysser fingrene for deg!

Takk! Krysser fingrene for oss begge! sendte mail til saksbehandler og spurte om de kommer til å fortsette med etterfylling eller om de er helt ferdig med det på odontologi, får sikkert svar på mandag så skal holde deg oppdatert

Skrevet

Ble ringt nå og fikk plass🌸 Håper det beste for deg!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
gemini2002 skrev (19 minutter siden):

Ble ringt nå og fikk plass🌸 Håper det beste for deg!!

Jeg og!!! Sykeste lettelsen fyf

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer begge to!! Fikk dere mail også? Har tilbudet oppdatert seg inne på samordna?

Anonymkode: 8fd6f...d5f

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Gratulerer begge to!! Fikk dere mail også? Har tilbudet oppdatert seg inne på samordna?

Anonymkode: 8fd6f...d5f

Takk!!<3 ble ringt, fikk mail for å bekrefte plassen rett etter. Samornda har ikke oppdatert seg nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...