AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Syns jeg har fått litt lite info angående såret. Har sting som skal fjernes om noen dager. Altså hvor rødt er det normalt at såret er? Jeg har vondt på en liten del av såret og der er det ganske så rødt. På såret og litt rundt. Har ringt føden og de har bedt meg se det an. Noen som kan dele erfaringer? Det var et hastesnitt. Anonymkode: a876f...e47
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Må du fjerne stingene? Jeg var litt rød på såret, men bare akkurat der det var sydd. Var litt mer øm på den ene siden av såret, men det var ikke slik at det gjorde mye mer vondt der enn ellers. Ømt og sårt var det jo, de første dagene, men med smertestillende var det helt greit. Hadde også hastesnitt. Svigerinna mi fikk infeksjon i såret. Og hadde veldig vondt. I tillegg fikk hun feber. Anonymkode: 9f32c...189
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Takk for svar. Ja jeg må fjerne de. Er sydd med sting som skal fjernes. Tror det var fordi de rakk ikke sterilisere meg. Jeg kjenner lilsom på en ømhet helt til høyre i såret og når jeg titter med speil så er det rødt akkurat der. Syns dette er skikkelig ekkelt. Redd for infeksjon. Men har ikke feber eller noe slikt. Anonymkode: a876f...e47
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Legger ved et bilde. Håper det er ok Anonymkode: a876f...e47
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Aj, fikk du utvendige sting?😬 Det vanligste nå er innvendige sting, som ikke må fjernes. Arret blir mye penere av det. (Ser mens jeg skriver at du har postet et svar på dette). Hva mener du med rødt da? Det kan ta åresvis før arret blir hudfarget, men det skal i utgangspunktet ikke være sårt eller vondt. Jeg hadde et lite sår, som var litt vondt hvis jeg tok på det, helt til høyre i operasjonssåret, som jeg gikk til lege med for sikkerhets skyld. Legen sa at det bare var i overflaten og ikke noe farlig. Det gikk helt fint. Det var dog ingen tegn til væske eller betennelse. At det gjør vondt syns jeg krever oppfølging av lege, fordi det kan være veldig farlig hvis du får infeksjon i et operasjonssår. Anonymkode: b5752...9ae
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Håper noen med litt sårpeiling kan se om dette ser normalt ut Anonymkode: a876f...e47
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Synes ikke det ser så galt ut? Kommer det puss/væske fra såret, hovent eller lukter det? Vanskelig å se tydelig på bilde, så ta kontakt med helsepersonell om du er usikker! Hvor lenge siden er operasjonen? Har det blitt verre? Anonymkode: e03fe...99c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Ingen lukt. Ingen puss. Bare den rødhet som er på bildet. Og ømt. Jeg har ikke turt å se på såret før nå så aner ikke hvordan det har vært. Snittet var torsdag. Siste sårsjekk lørdag før hjemreise. Har ringt føden men de sier se an om ingen feber. Og det er helt greit altså men lurte på om noen her kunne sammenligne med egne sår og tenke om det ser normalt ut eller ikke. Er fremdeles shaky etter hele opplevelsen. Anonymkode: a876f...e47
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 Litt vanskelig å sammenligne om du ikke har sett på såret før nå 🙈 har (dessverre?) ikke hatt eget sår så kan ikke sammenligne med meg selv. Rødhet, hoven, smerte, puss/væske, lukt og redusert allmenntilstand/feber er symptomene på infeksjon, så om det kun er rødt og ømt ville jeg kanskje sett det an slik som føden sier. Sjekk dag for dag om du ser endringer, men som sagt ikke vær redd for å ta kontakt med føden igjen senere om du er usikker! ☺️ Anonymkode: e03fe...99c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Tusen takk for svar. Kan se i morgen om det er bedre eller verre og ta det derfra. Anonymkode: a876f...e47
Anonym6789 Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 Jeg var også veldig rød og øm, men såret var helt fint. Hun som fjernet stingene mine trodde jeg hadde reagert på tapen på "plasteret" eller hva man skal kalle det
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 Det er vanlig å være rød og øm i et operasjonsarr, så kort tid etterpå. Så lenge du ikke har dårlig allmentilstand, feber eller opplever verk eller lignende fra såret, er nok alt i skjønneste orden. Arret vil være rødt en god stund, for noen. Synes det så fint ut utifra bildet. Skal selv ta ks i oktober, har tidligere åpnet magen vertikalt et par ganger, der jeg den ene gangen fikk infeksjon og måtte gå med "åpen" mage helt til det grodde av seg welv. Da var det masse grønn gugge og stor åpning. Ville ikke bekymret meg! Anonymkode: 225b9...ac0
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 Syns det der ser helt fint ut jeg. Så lenge det ikke er puss eller feber hadde jeg ikke gjort noe mer før stingene skal tas. Anonymkode: 7955d...f56
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 Har du tittet på det uten plaster på, eller er det gjennom plasteret du synes det ser rødt ut? Hvis det har blødd litt eller kommet væske med litt blod i fra sårkanten under plasteret, kan det se irritert-rødt ut gjennom den blanke delen. Anonymkode: d1739...f1a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 Tusen takk for svar dere. Anonymkode: a876f...e47
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 Ville fått lege eller jordmor til å sett på det om du er bekymret.. de har utrolig lav terskel for å ta imot i barsel Anonymkode: b3457...f5d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 Såret ditt ser veldig fint ut. Det er enda et veldig ferskt sår, og det ser ut som det er litt blodrester enda, ingen grunn til bekymring så langt. Anonymkode: af65a...e78
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Såret ditt ser veldig fint ut. Det er enda et veldig ferskt sår, og det ser ut som det er litt blodrester enda, ingen grunn til bekymring så langt. Anonymkode: af65a...e78 Tusen takk. Anonymkode: a876f...e47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå