AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Jeg ble seksuelt misbrukt som barn, og så ble jeg voldtatt 3-4 ganger da jeg var mellom 19-22 år. Etter dette stengte jeg meg inne og har isolert meg gjennom 20-og 30-årene. Klarer ikke omgås menn selv om jeg ønsker en snill og god kjæreste. Vil jeg noen gang klare å bli verdifull? Like verdifull som andre kvinner som er sammen med noen? Og vil jeg komme over sjokket og klare å prate med menn? Og vil dps ta meg imot og hjelpe meg? Anonymkode: 9effb...56b 4
Topsi Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 (endret) Du er verdifull ❤ du må bare lære å se det selv, håper du får den hjelpen du trenger 💖 Endret 1. august 2022 av Topsi 2 2
Gjest fransine Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble seksuelt misbrukt som barn, og så ble jeg voldtatt 3-4 ganger da jeg var mellom 19-22 år. Etter dette stengte jeg meg inne og har isolert meg gjennom 20-og 30-årene. Klarer ikke omgås menn selv om jeg ønsker en snill og god kjæreste. Vil jeg noen gang klare å bli verdifull? Like verdifull som andre kvinner som er sammen med noen? Og vil jeg komme over sjokket og klare å prate med menn? Og vil dps ta meg imot og hjelpe meg? Anonymkode: 9effb...56b Verdifull er du helt uavhengig hva andre har gjort mot deg slik at livet har blitt vanskelig å håndtere. Når det gjelder DPS så må du bare ta kontakt med din fastlege så du kan bli henvist dit. Det vil ta tid, men jeg har tro på at du vil kunne stole på en mann igjen. Ikke alle der ute er noen monstere. Mange flotte omsorgsfulle menn finnes. Klem 💕
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Jeg vet hvordan du har det, ts, kjenner meg igjen. Klem til deg. Anonymkode: 523c5...fd0 1
Nymerïa Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vil jeg noen gang klare å bli verdifull? Like verdifull som andre kvinner som er sammen med noen? Hva synes du om sånne tanker? Tenker du at andre overgrepsofre er mindre verdifulle? Hvis noen av oss tenkte noe sånt om overgrepsofre, hva ville du sagt til oss?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 NymeriaRhoynar skrev (3 minutter siden): Hva synes du om sånne tanker? Tenker du at andre overgrepsofre er mindre verdifulle? Hvis noen av oss tenkte noe sånt om overgrepsofre, hva ville du sagt til oss? Jeg syns jeg selv er veldig ekkel og ødelagt, og jeg har store problemer med det som har skjedd. Jeg ser veldig ned på meg selv og har aldri klart å prate ordentlig om det med noen. Jeg klarer ikke vite eller tenke på at andre opplever det samme, og klarer ikke ta stilling til det. Anonymkode: 9effb...56b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Topsi skrev (9 minutter siden): Du er verdifull ❤ du må bare lære å se det selv, håper du får den hjelpen du trenger 💖 Jeg trenger hjelp med å bearbeide ting, tror jeg. Klarer ikke føle meg verdifull. Alt er så ekkelt. Anonymkode: 9effb...56b 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 fransine skrev (8 minutter siden): Verdifull er du helt uavhengig hva andre har gjort mot deg slik at livet har blitt vanskelig å håndtere. Når det gjelder DPS så må du bare ta kontakt med din fastlege så du kan bli henvist dit. Det vil ta tid, men jeg har tro på at du vil kunne stole på en mann igjen. Ikke alle der ute er noen monstere. Mange flotte omsorgsfulle menn finnes. Klem 💕 Jeg kommer til å bli 50 år før jeg får oppleve ekte kjærlighet, tror jeg. Eller så vil jeg leve hele livet uten å oppleve noe. Mange som lever sånn. Anonymkode: 9effb...56b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg ble seksuelt misbrukt som barn, og så ble jeg voldtatt 3-4 ganger da jeg var mellom 19-22 år. Etter dette stengte jeg meg inne og har isolert meg gjennom 20-og 30-årene. Klarer ikke omgås menn selv om jeg ønsker en snill og god kjæreste. Vil jeg noen gang klare å bli verdifull? Like verdifull som andre kvinner som er sammen med noen? Og vil jeg komme over sjokket og klare å prate med menn? Og vil dps ta meg imot og hjelpe meg? Anonymkode: 9effb...56b Du ER verdifull. Du trenger hjelp til å forstå det selv og hjelp til å håndtere vanskelige følelser og traumene du har vært gjennom. Du kan begynne hos fastlegen. Anonymkode: 5524a...749
Topsi Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg trenger hjelp med å bearbeide ting, tror jeg. Klarer ikke føle meg verdifull. Alt er så ekkelt. Anonymkode: 9effb...56b Jeg har følt det samme, ikke opplevd seksuelle overgrep, men mye annet. Hatt et forferdelig forhold til meg selv og min egen kropp. Men jeg fikk hjelp. Det kan du også få. Den som burde føle seg verdiløs er den som begikk overgrepene, ikke du 🥰 det er håp. Prøv å.gjøre noe godt for deg selv, kjøp deg noe fint tøy, trene litt, smøre deg inn med gode dufter. Jeg håper du får hjelp på DPS , livet har så mye bra å by på 💗 Endret 1. august 2022 av Topsi 1
Gjest fransine Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.8.2022 den 21.11): Jeg kommer til å bli 50 år før jeg får oppleve ekte kjærlighet, tror jeg. Eller så vil jeg leve hele livet uten å oppleve noe. Mange som lever sånn. Anonymkode: 9effb...56b Endret 8. oktober 2022 av fransine
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 Kjære deg.... Du er verdifull og har ikke gjort noe galt. Det som har skjedd er IKKE din skyld. Håper du klarer å se det.... Så undrer jeg meg over at du ikke har fått hjelp før.... Eller har du ikke vært klar for det? Vil absolutt anbefale at du blir henvist til DPS for hjelp. De kan umulig avvise deg. Sørg for at fastlegen skriver en grundig utfyllende henvisning. Lykke til 💚 Anonymkode: 9bd87...48a
John McClane Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg ble seksuelt misbrukt som barn, og så ble jeg voldtatt 3-4 ganger da jeg var mellom 19-22 år. Etter dette stengte jeg meg inne og har isolert meg gjennom 20-og 30-årene. Klarer ikke omgås menn selv om jeg ønsker en snill og god kjæreste. Vil jeg noen gang klare å bli verdifull? Like verdifull som andre kvinner som er sammen med noen? Og vil jeg komme over sjokket og klare å prate med menn? Og vil dps ta meg imot og hjelpe meg? Anonymkode: 9effb...56b Kjære snille deg! Du sliter nok voldsomt og har fått livet ditt til å bli noe helt annet enn hva du ønsket og det er ikke din feil! Du er selvsagt like vakker og god som alle andre men skjønner at du har følelser som får deg til å føle masse negativitet og selvforskyldte ting som ikke er tilfelle. Du trenger selvsagt hjelp slik at du kan bearbeide disse følelsene riktig. DPS vil selvsagt ta imot deg men du må gå til fastlegen din og snakke med ham om det og så henviser han deg til dps. Det spiller ingen rolle hvor lenge det er siden. Du kan også gå på legevakten om det føler for akutt hjelp en dag. Med hjelp er det mange som vil kunne leve et tilnærmet normalt liv og klare og forholde seg til menn uten at de får problemer. Men du trenger å bearbeide dette først og det gjør du ved å prate med en profesjonell terapeut. Du kan selvsagt snakke med noen du kjenner i tillegg om du har noen men det er viktig at du er sikker på at denne personen takler slike ting og at vedkommende er der for deg når du trenger det! Du kan nok ha behov til alle døgnets tider og da er det viktig at du kan snakke med vedkommende når DU trenger det. Men du må snakke med en profesjonell først og fremst! En annen ting som kan hjelpe deg er å oppsøke likesinnede. Det å prate med noen som vet åssen du har det er for mange en hjelp og trøst for å kunne føle seg litt mer normal og ikke så ensom. Du vil få innspill og tips også til hvordan andre løser slike ting og det kan hjelpe mange. Trist å lese slike innlegg men verden er et brutalt sted hvor vi mennesker oppfører oss som dyr i mange tilfeller. Trist! Uansett ønsker jeg deg lykke til og håper du får hjelp raskt! Klem!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 Topsi skrev (5 timer siden): Jeg har følt det samme, ikke opplevd seksuelle overgrep, men mye annet. Hatt et forferdelig forhold til meg selv og min egen kropp. Men jeg fikk hjelp. Det kan du også få. Den som burde føle seg verdiløs er den som begikk overgrepene, ikke du 🥰 det er håp. Prøv å.gjøre noe godt for deg selv, kjøp deg noe fint tøy, trene litt, smøre deg inn med gode dufter. Jeg håper du får hjelp på DPS , livet har så mye bra å by på 💗 Hva slags hjelp fikk du? Anonymkode: 9effb...56b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjære deg.... Du er verdifull og har ikke gjort noe galt. Det som har skjedd er IKKE din skyld. Håper du klarer å se det.... Så undrer jeg meg over at du ikke har fått hjelp før.... Eller har du ikke vært klar for det? Vil absolutt anbefale at du blir henvist til DPS for hjelp. De kan umulig avvise deg. Sørg for at fastlegen skriver en grundig utfyllende henvisning. Lykke til 💚 Anonymkode: 9bd87...48a Jeg har gått til dps før, men har ikke fått noe hjelp. Jeg er veldig lukka og stille, men trenger noen jeg blir trygg på og tør å åpne meg for. En gang gikk jeg til en behandler som satt og lo av meg da jeg skulle prøve å åpne meg opp om vonde ting. På meg virket det som om han lo av hvordan jeg så ut eller av den situasjonen der jeg ble voldtatt. At jeg kanskje så dum og rar ut. Jeg vet ikke. Orker ikke at noen skal le av meg... Anonymkode: 9effb...56b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 John McClane skrev (5 timer siden): Kjære snille deg! Du sliter nok voldsomt og har fått livet ditt til å bli noe helt annet enn hva du ønsket og det er ikke din feil! Du er selvsagt like vakker og god som alle andre men skjønner at du har følelser som får deg til å føle masse negativitet og selvforskyldte ting som ikke er tilfelle. Du trenger selvsagt hjelp slik at du kan bearbeide disse følelsene riktig. DPS vil selvsagt ta imot deg men du må gå til fastlegen din og snakke med ham om det og så henviser han deg til dps. Det spiller ingen rolle hvor lenge det er siden. Du kan også gå på legevakten om det føler for akutt hjelp en dag. Med hjelp er det mange som vil kunne leve et tilnærmet normalt liv og klare og forholde seg til menn uten at de får problemer. Men du trenger å bearbeide dette først og det gjør du ved å prate med en profesjonell terapeut. Du kan selvsagt snakke med noen du kjenner i tillegg om du har noen men det er viktig at du er sikker på at denne personen takler slike ting og at vedkommende er der for deg når du trenger det! Du kan nok ha behov til alle døgnets tider og da er det viktig at du kan snakke med vedkommende når DU trenger det. Men du må snakke med en profesjonell først og fremst! En annen ting som kan hjelpe deg er å oppsøke likesinnede. Det å prate med noen som vet åssen du har det er for mange en hjelp og trøst for å kunne føle seg litt mer normal og ikke så ensom. Du vil få innspill og tips også til hvordan andre løser slike ting og det kan hjelpe mange. Trist å lese slike innlegg men verden er et brutalt sted hvor vi mennesker oppfører oss som dyr i mange tilfeller. Trist! Uansett ønsker jeg deg lykke til og håper du får hjelp raskt! Klem! Kan jeg bare gå på legevakten for å få hjelp? Jeg vet ikke om jeg tørr det da jeg har mye angst og jeg aldri har vært på legevakten for å få hjelp. Hva skal jeg si? Har tidligere gått på dps, men har ikke fått noe hjelp med dette. Er litt usikker på om de vil ta meg imot. Anonymkode: 9effb...56b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg kommer til å bli 50 år før jeg får oppleve ekte kjærlighet, tror jeg. Eller så vil jeg leve hele livet uten å oppleve noe. Mange som lever sånn. Anonymkode: 9effb...56b Om du blir 50 år før du opplever ekte kjærlighet er opp til deg. Jo raskere du tar steget med å oppsøke hjelp, jo raskere er du på vei til å kunne bearbeide traumene, jobbe med deg selv og få et bedre liv. Det vil koste deg mye å oppsøke hjelp, men det koster deg enda mer å la vær ❤ Anonymkode: 1bd8b...e61
Topsi Skrevet 2. august 2022 #19 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva slags hjelp fikk du? Anonymkode: 9effb...56b Innleggelse når jeg trengte det, medisiner og svært langvarig psykologbehandling
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #20 Skrevet 2. august 2022 Topsi skrev (4 timer siden): Innleggelse når jeg trengte det, medisiner og svært langvarig psykologbehandling Hva skjer ved en innleggelse? Jeg er jo 40 år, så de tenker nok at jeg bare må ta meg sammen. Det har de alltid sagt til meg. Jeg blir ikke tatt seriøst. Anonymkode: 9effb...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå