AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Del Skrevet 1. august 2022 Vi vil ha god plass til kjøl- og frysevarer på kjøkkenet når vi skal pusse opp kjøkkenet (nå har vi innebygd kombiskap + ekstra kjøleskap og fryser i bod), så ser på side-by-side kjøleskap. Noen som har dette og kan du noe om fordeler og ulemper? Anbefale en modell eller merke? Trenger ikke å være de aller dyreste, men ikke billigmerker. Også lurer jeg på en ting. Ser at mange har vann/isdispenser som frister veldig da jeg elsker kaldtkaldt vann og bruker mye isbiter. Da kan man enten kan ha tilkoblet vanntilførsel eller ha vannbeholder til. Vi har ikke vannrør lagt opp på veggen vi har plass til kjøleskap på, så det blir en veldig stor ekstrautgift å legge opp det. Noen som har erfaring med vannbehandling. Ulempen med vanndispenset sånn jeg ser det på bilder er at vannledning fra beholder til dispenser går på utsiden av kjøleskapet, så hvis man tar et glass vann vil ikke vannet i starten være kaldt? Det er jo lite vits i såfall. Noen som har erfaring med det? Anonymkode: 813b9...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Del Skrevet 1. august 2022 Får side-by-side skap som ikke trenger tilkoblet vanntilførsel også Anonymkode: a5f3a...6b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #3 Del Skrevet 2. august 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Får side-by-side skap som ikke trenger tilkoblet vanntilførsel også Anonymkode: a5f3a...6b1 Ja, det vet jeg og det har jeg også skrevet i hovedinnlegget, og lurer på om noen har erfaring med det Anonymkode: 813b9...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Del Skrevet 2. august 2022 Vi har side by side. Velg med franske dører hvis du kan. Da er kjøledelen oppe og frys nede. Slipper ut mindre varme enn side by side. Vi hadde dessverre ikke plass til sånn med franske dører. Mye kulde slippes ut fra frysedelen når vi åpner den, så ikke helt effektivt, og blir mye rim inni. Men ellers fornøyd. Vi har med vanndispenser. Det er tryggere mot lekkasje. At vannet som kommer ut først ikke er kaldt gjør da ingenting siden det blir kaldt med isbiter? Vi ønsket egentlig ikke isbitmaskin, men det er faktisk ikke så mange kjøleskap som IKKE har dette, så måtte ta det likevel. 😂 Og elsker det! Bruker den masse. Men det tar jo litt plass av frysedelen da. Vi har dette kjøleskapet. Det er veldig greit at kjøledelen har to dører, der den ene døra bare åpner ytterste del! Det hindrer en del kuldetap fra kjøledel og vi bruker den muligheten MYE. https://www.komplett.no/product/1164033/hvitevarer/kombiskap/lg-gsi961pzaz-side-by-side-staal?channable=00808169640031313634303333a2&gclid=CjwKCAjwlqOXBhBqEiwA-hhitC54ZfDIW4YDmYpEjW7cwx7MV32YRzrSU-iHyvJ4RMIO8L3WUcGxexoC_pcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 9d944...075 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Del Skrevet 2. august 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har dette kjøleskapet. Det er veldig greit at kjøledelen har to dører, der den ene døra bare åpner ytterste del! Det hindrer en del kuldetap fra kjøledel og vi bruker den muligheten MYE. https://www.komplett.no/product/1164033/hvitevarer/kombiskap/lg-gsi961pzaz-side-by-side-staal?channable=00808169640031313634303333a2&gclid=CjwKCAjwlqOXBhBqEiwA-hhitC54ZfDIW4YDmYpEjW7cwx7MV32YRzrSU-iHyvJ4RMIO8L3WUcGxexoC_pcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 9d944...075 Vi har samme kjøleskapet, og jeg elsker isbitfunksjonen! 😂 Ønsket vanndispenser for å unngå fare for lekkasje, i tillegg har vi stort kjøkken og det å koble opp vannrør hadde blitt unødvendig kostbart siden kjøleskapet står et stykke fra allerede eksisterende rør. Eneste jeg er misfornøyd med er at jeg opplever at kjøleskapsdelen er litt smal, slik at det er vanskelig å sette inn f.eks. stekebrett med kake/mat. Er likevel ikke så ofte at det er problem, og isbitdispenseren veier opp for dette! 👍 Bruker sjelden vanndispenseren på kjøleskapet, har kaldt vann i springen. Anonymkode: d7464...f72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Del Skrevet 2. august 2022 Vi har side by side og jeg kan aldri ha vanlig lite kombiskap igjen. Fantastisk å ha god plass, og å kunne sortere frysevarer. Vi har ikke problem med rimdannelse, siden vi har en type som ikke skal avrimes (den avrimer seg selv hver dag- Miele med NoFrost). Er veldig fornøyd med størrelsen. Skulle jeg valgt på nytt ville jeg ikke hatt to frittstående ved siden av hverandre, men samme størrelse i ett skap. Det er vanskelig å få skapene til å stå i flukt. I tillegg ville jeg ikke valgt ståloverflate igjen. På en så stor overflate synes håndmerker og små bulker veldig lett, og jeg må vaske over ofte. Anonymkode: 7e92a...5f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. august 2022 #7 Del Skrevet 2. august 2022 Vi har et Samsung side-by-side med isbitmaskin, og det følger med en vannslange (litt mindre enn 1 cm diameter) som du kan koble på under vasken. Vi byttet forgreningen til oppkobling for oppvaskmaskin, med en forgrening som hadde en ekstra gren og to stoppekraner, slik at vi kunne koble på vannslangen under vasken. Så la vi vannslangen under kjøkkenskapene (de som står på gulvet) langs veggen, dørterskelen til stua og langs veggen inn bak kjøleskapet. Der slangen lå i åpent "terreng", la vi den i en kabelskinne langs gulvlistene. Såvidt jeg husker så kunne vi bruke den slangelengden som fulgte med vårt kjøleskap, jeg tror det var fem meter. Funker som bare det. Står kjøleskapet ditt på motsatt vegg av der vasken din er, må du kanskje kjøpe en lenger slange, men prinsippet er det samme. Det er også ganske enkelt å innstallere både forgreining og slange, samt kabelskinne, i hvert fall hvis du allerede har et påkoblingspunkt for oppvaskmaskin under kjøkkenvasken, så det er noe du kan gjøre selv helt fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 2. august 2022 #8 Del Skrevet 2. august 2022 Hadde et siemens side by side med isbit/vann. Isbitmaskin og vann funket veldig bra, men frysedelen som er igjen er ikke så stor. Da det røk byttet vi ut i en løsning med doble kjøleskapsdører oppe og fryseskuff nede. Fornøyd med det, men isbit/kaldt-vann-løsningen er ikke like god - tidligere lå den inni frysedelen, nå ligger den i hjørnet av kjøleskapet - har oftere problemer med at den må avises, spesielt dersom vi ikke bruker isbiter en periode. Dette skapet har også mulighet for brusevann rett fra dispenser, men har ikke koblet på gassflaske og prøvd - har maskin på disken og den har ikke vært så mye i bruk. Vi la opp egen vannkran til skapet, men ser ikke problemet med å ha en lengre slange. Noen skap har også en vannbeholder i skapet hvor vannet kjøles ned slik at du alltid kan tappe kaldt vann derfra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 2. august 2022 #9 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi vil ha god plass til kjøl- og frysevarer på kjøkkenet når vi skal pusse opp kjøkkenet (nå har vi innebygd kombiskap + ekstra kjøleskap og fryser i bod), så ser på side-by-side kjøleskap. Noen som har dette og kan du noe om fordeler og ulemper? Anbefale en modell eller merke? Trenger ikke å være de aller dyreste, men ikke billigmerker. Også lurer jeg på en ting. Ser at mange har vann/isdispenser som frister veldig da jeg elsker kaldtkaldt vann og bruker mye isbiter. Da kan man enten kan ha tilkoblet vanntilførsel eller ha vannbeholder til. Vi har ikke vannrør lagt opp på veggen vi har plass til kjøleskap på, så det blir en veldig stor ekstrautgift å legge opp det. Noen som har erfaring med vannbehandling. Ulempen med vanndispenset sånn jeg ser det på bilder er at vannledning fra beholder til dispenser går på utsiden av kjøleskapet, så hvis man tar et glass vann vil ikke vannet i starten være kaldt? Det er jo lite vits i såfall. Noen som har erfaring med det? Anonymkode: 813b9...492 Jeg har dette https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kjoleskap-frysere/side-by-side-kjoleskap/lg-side-by-side-kombiskap-gsj961pzcz-solv/299091 og er kjempefornøyd 😄 Vannet fra dispenseren er kaldt, men ikke iskaldt. Men hva ellers skal man ha isbitene til? 😄 Syns det er god plass i både kjøl og frys, og veldig greit med vanntank i steden for vanntilkobling. Pappa har også LG-skap han er veldig fornøyd med. Jeg liker også "dør i dør" funksjonen, slik at man ikke trenger å åpne hele døra om man f.eks skal ha melk eller hva man velger å ha i den døra der. Ikke at det har så mye å si kontra å åpne hele døra, men det er liksom enkelt. Hehe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå