Gå til innhold

4 åring har alltid nektet og sovne, noen råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn på 4år som har nektet og sove siden fødsel. Innsovningen som er vanskelig. 
har prøvd alt av råd fra helsestasjon, lege, vært på cos kurs, familieveiledning. 
sovner ikke før 22-23-24. har gått inn i sengen 19:00-19:30 og 20:00. Også senere. 
sover 6-8timer per natt. ( gjennom hele livet nesten ) perioder der søvnen er litt lengre.

han sparker mye og slår meg hardt, hopper i sengen, tar salto og er helt vill, skriker for full hals. Tar kvelertak på broren når han er sint, mye raserianfall. 

noen som har råd? Har spurt legen om melatonin for at han kan roe seg, da jeg har hørt noen som har det mye mindre gale enn dette her har fått det og barnet faktisk har roet seg ved kvelden, mens jeg ikke får det. Det blir bare verre og verre. Tror faktisk han kommer til å virkelig skade meg en gang når han blir større, sånn som han oppfører seg. 

Jeg sitter nesten her å griner, fordi jeg holder på til 11-12 om kvelden, ingen hjelp å få, siden alt er prøvd. 

Anonymkode: a350c...08d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg . Datteren vår kan og bli helt umulig rundt legging . Prøvde hvert eneste triks i boka frem til hun var 4,5 år men brukte fort 2-3 timer på legging.. ble tipset om å gi melatonindråper en halvtime før legging og nå er hun en drøm å legge :) sovner relativt lett og klarer å slappe av med lydboka som vi setter på . 

har fått et helt nytt barn og selv barnehagen mener at hun virker som hun har det bedre :)

Anonymkode: d99f9...3a1

Skrevet

Føler med deg. Har en sønn som er autist, 6 år gammel. De første årene slet vi med å få han til å sovne, kunne bruke like lang tid som deg, og lengre innimellom. Vi fikk til slutt melatonin på blå resept, fikk det pga diagnosen hans. Ble en helt ny hverdag. Men fungerer ikke alltid. Har han for mye energi så virker det ikke på han. Seneste eksempelet var natt til idag. Sovnet ikke før jeg skulle på jobb i 5 tiden imorges. Og sånne dager kan vi ha mange av.

Men melatonin kan du kjøpe resept fritt. Funker like bra som det som du får på resept. Har selv prøvd det de få gangene vi ikke har fått tak i den typen vi har på resepten. Spør på apoteket og lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel få det uten resept nå. Eventuelt bytte lege?

Anonymkode: e46f0...fe2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Føler med deg . Datteren vår kan og bli helt umulig rundt legging . Prøvde hvert eneste triks i boka frem til hun var 4,5 år men brukte fort 2-3 timer på legging.. ble tipset om å gi melatonindråper en halvtime før legging og nå er hun en drøm å legge :) sovner relativt lett og klarer å slappe av med lydboka som vi setter på . 

har fått et helt nytt barn og selv barnehagen mener at hun virker som hun har det bedre :)

Disse er forresten reseptfrie :) er en spray  man kan kjøpe på apoteket . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Disse er forresten reseptfrie :) er en spray  man kan kjøpe på apoteket . 

Wow, nå følte jeg nesten det var litt håp her igjen😄 kan du være så snill og sende meg link eller bilde av den? Men jeg mener å ha lest at barn ikke skal ta det som de selger på apoteket?
ts 

AnonymBruker
Skrevet
Stril skrev (44 minutter siden):

Føler med deg. Har en sønn som er autist, 6 år gammel. De første årene slet vi med å få han til å sovne, kunne bruke like lang tid som deg, og lengre innimellom. Vi fikk til slutt melatonin på blå resept, fikk det pga diagnosen hans. Ble en helt ny hverdag. Men fungerer ikke alltid. Har han for mye energi så virker det ikke på han. Seneste eksempelet var natt til idag. Sovnet ikke før jeg skulle på jobb i 5 tiden imorges. Og sånne dager kan vi ha mange av.

Men melatonin kan du kjøpe resept fritt. Funker like bra som det som du får på resept. Har selv prøvd det de få gangene vi ikke har fått tak i den typen vi har på resepten. Spør på apoteket og lykke til

Uff, det må være slitsomt! 
skjønner den. Men disse på apoteket er jo 18 års aldersgrense? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uff, det må være slitsomt! 
skjønner den. Men disse på apoteket er jo 18 års aldersgrense? 

Nei, fikk anbefalt det da de ikke hadde inne den vi skulle ha. Er samme styrke på de med resept og uten

AnonymBruker
Skrevet

Mi jenta var sånn. Viste seg at hun hadde sterk dødsangst som ble forsterket på kvelden, reagerte da med sinne og utagering. Hjalp veldig med melatonin, 3 mg. Begynte da hun var 6 år. Vi skjønte ikke at det var dødsangst før flere år etterpå, da hun klarte å sette ord på det...

Anonymkode: 3b9ea...134

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...