Gå til innhold

Lettere å få dagstilling i det private istedenfor offentlig innen helse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Utdannet vernepleier og lurer på om det er lettere å få dagstilling innenfor det private?

I det offentlige er det lite/sjelden dagstillinger, og som oftest en massiv søkermasse.

Virker som det er lettere for sykepleiere innen det private, men nå vet jeg heller ikke om mulighetene for vernepleier der.

På forhånd takk😊

Anonymkode: cde8e...c07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt.

Skrevet

Helsepersonell i det private har gjerne en del lavere lønn enn i kommunen. Siden du ikke er sykepleier er det også begrenset med poliklinikk uansett hvor du jobber. Jeg tror du lettere vil få dagstilling i det private, men da kanskje som medhjelper og ikke vernepleier. Lønna vil altså bli enda lavere. Som vernepleier er det nok lederstilling i kommunen som er tingen😕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (21 timer siden):

Helsepersonell i det private har gjerne en del lavere lønn enn i kommunen. Siden du ikke er sykepleier er det også begrenset med poliklinikk uansett hvor du jobber. Jeg tror du lettere vil få dagstilling i det private, men da kanskje som medhjelper og ikke vernepleier. Lønna vil altså bli enda lavere. Som vernepleier er det nok lederstilling i kommunen som er tingen😕

Det jeg fryktet🤔 Er ikke så mange dagstillinger i det offentlige heller😞

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig. Jeg er vernepleier men jobber som helsesekretær, da er det mye lettere å finne dagjobb 🙂

Anonymkode: 01335...216

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er vanskelig. Jeg er vernepleier men jobber som helsesekretær, da er det mye lettere å finne dagjobb 🙂

Anonymkode: 01335...216

Har du tatt noe mer utdanning for å jobbe som det?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde vært sykepleier hadde det vært mye lettere for deg å finne dagjobb, men siden det meste av spesialisthelsetjeneste innen somatikken er utelukket så kan det være vanskelig. 

Anonymkode: 7a869...4af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis du hadde vært sykepleier hadde det vært mye lettere for deg å finne dagjobb, men siden det meste av spesialisthelsetjeneste innen somatikken er utelukket så kan det være vanskelig. 

Anonymkode: 7a869...4af

Ja, dessverre er det sånn..😞 Føler det er helt håpløst å komme seg bort fra turnus..

Skrevet

Jeg er og vernepleier. Jobbet turnus i 10 år før jeg Fikk jobb som miljøterapeut i skole. Kjempe deilig  å ha fri hver helg og ferier. Samme grunnlønn som da jeg jobbet turnus, men har jo gått ned litt i lønn siden jeg ikke får tillegg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alternativt kan man forsøke å forhandle betingelser. Kommer jo an på hvor ettertraktet kompetansen din er.

Selv forhandlet jeg meg ut av helger, men fikk helgetillegg inn i fastlønnet. Dvs jeg jobber ikke helger, men får betalt som om jeg gjør det.

Vernepleier. Fri helger. 615 000.- i året. Kommune.

Anonymkode: 3a431...869

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alternativt kan man forsøke å forhandle betingelser. Kommer jo an på hvor ettertraktet kompetansen din er.

Selv forhandlet jeg meg ut av helger, men fikk helgetillegg inn i fastlønnet. Dvs jeg jobber ikke helger, men får betalt som om jeg gjør det.

Vernepleier. Fri helger. 615 000.- i året. Kommune.

Anonymkode: 3a431...869

Det høres veldig fint ut, men jeg jobber som vernepleier 1 med både aften vakter og hver 3. helg. Jeg har bra med videreutdanninger men kommer ikke utenom helg. Hvordan klarte du å forhandle deg til det? Synes det ikke henger på greip ned fagansvar og driftsansvar og likevel jobbe hver 3.helg, men vet ikke hvordan jeg skal argumentere meg bort fra det uten å virke "ivrig" på å komme meg bort fra turnus.

AnonymBruker
Skrevet
Gidavmeg skrev (1 time siden):

Jeg er og vernepleier. Jobbet turnus i 10 år før jeg Fikk jobb som miljøterapeut i skole. Kjempe deilig  å ha fri hver helg og ferier. Samme grunnlønn som da jeg jobbet turnus, men har jo gått ned litt i lønn siden jeg ikke får tillegg 

Ser ur som fet er det eneste alternativet, selv om jeg ikke er så giret på jobb innenfor skole..

AnonymBruker
Skrevet

Det er en del vernepleiere som jobber i nav vet jeg, hab/rehab kan jo kanskje også være noe? Personlig er jeg er vernepleier og har skodd meg på at jeg er interessert i IT og teknologi, og dermed havnet inn i ehelse og velferdstech i et privat selskap. Tjener mer der med dagjobbing, helgefri, helligdagfri, bedre arbeidsvillkår, fasiliteter osv., enn jeg noen gang ville gjort i turnus kommunalt 😅

Turnus-jobben min hadde enorme problemer med bemanning, gjennomtrekk, sterkt uegnet personale, osv. Alltid texas, alltid brannslukking. Hver dag var shit hits the fan(også bokstavelig!), rovdrift på ansatte, AML brudd over en lav sko osv. Alt er lov i helse... Jeg opplevde en gang å være så utkjørt, at hadde det ikke gått en mur fra der jeg parkerte og til døra, så sverger jeg på at jeg hadde krøpet på alle fire. Jeg la meg med jakke og sko på badegulvet(rett innafor ytterdøra) for der var det varmt, og så sov jeg der til neste dag(forsov meg til et senskift!).

Anonymkode: f69e8...b79

Skrevet

Ser ur som fet er det eneste alternativet, selv om jeg ikke er så giret på jobb innenfor skole..

Sykt digg å følge skolens ferier da 

AnonymBruker
Skrevet
Gidavmeg skrev (9 minutter siden):

Sykt digg å følge skolens ferier da 

Her jeg bor må man innenfor ungdomsskole for å oppleve de godene, ledig stilling en gang i skuddåret..

AnonymBruker
Skrevet

Det er en del vernepleiere som jobber i nav vet jeg, hab/rehab kan jo kanskje også være noe? Personlig er jeg er vernepleier og har skodd meg på at jeg er interessert i IT og teknologi, og dermed havnet inn i ehelse og velferdstech i et privat selskap. Tjener mer der med dagjobbing, helgefri, helligdagfri, bedre arbeidsvillkår, fasiliteter osv., enn jeg noen gang ville gjort i turnus kommunalt 😅

Turnus-jobben min hadde enorme problemer med bemanning, gjennomtrekk, sterkt uegnet personale, osv. Alltid texas, alltid brannslukking. Hver dag var shit hits the fan(også bokstavelig!), rovdrift på ansatte, AML brudd over en lav sko osv. Alt er lov i helse... Jeg opplevde en gang å være så utkjørt, at hadde det ikke gått en mur fra der jeg parkerte og til døra, så sverger jeg på at jeg hadde krøpet på alle fire. Jeg la meg med jakke og sko på badegulvet(rett innafor ytterdøra) for der var det varmt, og så sov jeg der til neste dag(forsov meg til et senskift!).

Å gud, drømmestilling🤩🤩

AnonymBruker
Skrevet

Skole, dagtilbud for eldre/utviklingshemmede/rus, NAV, barnehage med barn som har diagnose, ledelse, kompetansesenter, organisasjoner, administrasjon. Dette er noen av områdene mine tidligere medstudenter jobber innenfor og som har dagarbeid.

Anonymkode: eaaae...7e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Å gud, drømmestilling🤩🤩

Drømmestilling for meg:D Jeg konkluderte med at bemanningen i helse og arbeidsvillkårene aldri kommer til å bli bedre, så da er eneste løsningen å ta i bruk mer teknologi, og det ville jeg være med på. Jeg fikk en fot innafor med et engasjement på 1mnd, og sa jeg var interessert i mer om det skulle dukke opp noe til gruppeleder. 6mnd senere fikk jeg en epost om jeg fortsatt var interessert, og så fikk jeg et engasjement i ett år. Deretter fast:) Så hold øye etter engasjement-stillinger, både kommunalt og privat, så får du en fot innafor.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Drømmestilling for meg:D Jeg konkluderte med at bemanningen i helse og arbeidsvillkårene aldri kommer til å bli bedre, så da er eneste løsningen å ta i bruk mer teknologi, og det ville jeg være med på. Jeg fikk en fot innafor med et engasjement på 1mnd, og sa jeg var interessert i mer om det skulle dukke opp noe til gruppeleder. 6mnd senere fikk jeg en epost om jeg fortsatt var interessert, og så fikk jeg et engasjement i ett år. Deretter fast:) Så hold øye etter engasjement-stillinger, både kommunalt og privat, så får du en fot innafor.

Har du noen tips om slike bedrifter? Litt lettere å søke etter de ulike bedriftene når jeg vet mer hva jeg skal søke etter.

Er så lei det stadige maset om vakter, stresset og dårlig samvittighet. Føler jeg jobber mer som renholder/kokk enn vernepleier. Frister ikke med omskolering men har vurdert det også. Jeg har to ulike videreutdanninger så synd å bare forkaste de også. Så da håper jeg heller på andre muligheter andre steder med mer ordnede forhold.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 14.42):

Har du noen tips om slike bedrifter? Litt lettere å søke etter de ulike bedriftene når jeg vet mer hva jeg skal søke etter.

Er så lei det stadige maset om vakter, stresset og dårlig samvittighet. Føler jeg jobber mer som renholder/kokk enn vernepleier. Frister ikke med omskolering men har vurdert det også. Jeg har to ulike videreutdanninger så synd å bare forkaste de også. Så da håper jeg heller på andre muligheter andre steder med mer ordnede forhold.

Blir fryktelig lett gjenkjennelig om jeg nevner mitt eget selskap😅 Men ett annet jeg tilfeldigvis vet om er Checkware(fikk ikke napp der, forsøkte for mange år siden). Så forsøk å søke etter ting som applikasjonsanalytiker, løsningsbygger o.l., dog brukes gjerne disse titlene om veldig tekniske jobber også, den jeg har er hakket mindre teknisk. Men å bruke helsepersonell til å bistå i utviklingen av helse-systemer er jo forholdsvis nytt så hva slags navn som brukes om stillingen er litt hips om happ. Lag deg en liste over selskap som utvikler apper, programmvare ol for helseforetak, og følg med på deres ledige stillinger. Kast deg over alt av engasjementer/deltid/prosjektarbeid/whatever, for straks du får en fot innafor og får erfaring så baller det gjerne på seg om du gjør en god jobb:) 

Jeg har også videreutdanning, så skjønner hva du mener. Men jeg skjønte at valget stod mellom å bli ufør om 10-ish år, eller bytte beite, så da gjorde jeg det. Ikke angret et sekund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...