AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Hei jeg og kjæresten ble samboere for ikke så lenge siden ca 8 måneder siden (jeg er 22 og han er 25. Han vet at jeg ikke ønsker hund og har sakt kanskje etter vi har fått barn først, jeg ønsker et hundefri hus i tillegg til at jeg er små allergisk mot hunder og ønsker ikke å leve på allergi tabletter ver dag på grun av en hund. Moren han’s er blitt er 70 og fikk skaffet seg denne hunden for 3 år siden så den er 3, ung hund.. og nå er moren hans blitt syk som gjør det vanskelig for henne å ta seg av hunden alene det er ikke en stor hund men liten. Broren til samboeren min har allerede sakt at det ikke passer han og dama og ta av seg hunden for de ikke har tid til den, og samboeren min vil ikke at hunden skal forsvinne fra «familien» jeg skjønner for han elsker hunder, men jeg vill ikke ha ansvar overfor en hund.. og er snakk om at vi må ha denne hunden i flere år oppover… jeg vet ikke hvordan jeg skal si til han at jeg ikke ønsker å ta meg av huden.. kjempe søt hund og er synd at det et sånt men jeg har ikke «tid» eller vil ikke bruke tiden min på den i verdagen.. Anonymkode: e8ead...4bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei jeg og kjæresten ble samboere for ikke så lenge siden ca 8 måneder siden (jeg er 22 og han er 25. Han vet at jeg ikke ønsker hund og har sakt kanskje etter vi har fått barn først, jeg ønsker et hundefri hus i tillegg til at jeg er små allergisk mot hunder og ønsker ikke å leve på allergi tabletter ver dag på grun av en hund. Moren han’s er blitt er 70 og fikk skaffet seg denne hunden for 3 år siden så den er 3, ung hund.. og nå er moren hans blitt syk som gjør det vanskelig for henne å ta seg av hunden alene det er ikke en stor hund men liten. Broren til samboeren min har allerede sakt at det ikke passer han og dama og ta av seg hunden for de ikke har tid til den, og samboeren min vil ikke at hunden skal forsvinne fra «familien» jeg skjønner for han elsker hunder, men jeg vill ikke ha ansvar overfor en hund.. og er snakk om at vi må ha denne hunden i flere år oppover… jeg vet ikke hvordan jeg skal si til han at jeg ikke ønsker å ta meg av huden.. kjempe søt hund og er synd at det et sånt men jeg har ikke «tid» eller vil ikke bruke tiden min på den i verdagen.. Anonymkode: e8ead...4bf Hva slags syk er det snakk om? Langvarig eller kortvarig? Jeg ville støttet samboeren min hvis det betyr mye for han, og derav, ville det betydd mye for meg. Hvis du absolutt ikke vil bruke tid på det, så trenger du det ikke heller. Han kan ta seg av den, gå tur med den og mate den. Jeg tror hvis du sier nei, hvis han ønsker det sterkt, er det noe som alltid kommer til og komme tilbake, at du nektet det. Men det er bare min mening. Anonymkode: 6b8d2...04c 12 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Du må bare si det. Vanskelig med hundepass for tur Hvem skal lufte den Hvem skal betale for mat og veterinær Anonymkode: 94f3c...638
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 For å si deg sånn så kan den hunden leve mange år lenger enn det forholdet deres. Er samboeren din smart hjelper han sin syke mor og tar vare på hunden. Anonymkode: 3f52b...78b 26 15 2
Maleficenta Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei jeg og kjæresten ble samboere for ikke så lenge siden ca 8 måneder siden (jeg er 22 og han er 25. Han vet at jeg ikke ønsker hund og har sakt kanskje etter vi har fått barn først, jeg ønsker et hundefri hus i tillegg til at jeg er små allergisk mot hunder og ønsker ikke å leve på allergi tabletter ver dag på grun av en hund. Moren han’s er blitt er 70 og fikk skaffet seg denne hunden for 3 år siden så den er 3, ung hund.. og nå er moren hans blitt syk som gjør det vanskelig for henne å ta seg av hunden alene det er ikke en stor hund men liten. Broren til samboeren min har allerede sakt at det ikke passer han og dama og ta av seg hunden for de ikke har tid til den, og samboeren min vil ikke at hunden skal forsvinne fra «familien» jeg skjønner for han elsker hunder, men jeg vill ikke ha ansvar overfor en hund.. og er snakk om at vi må ha denne hunden i flere år oppover… jeg vet ikke hvordan jeg skal si til han at jeg ikke ønsker å ta meg av huden.. kjempe søt hund og er synd at det et sånt men jeg har ikke «tid» eller vil ikke bruke tiden min på den i verdagen.. Anonymkode: e8ead...4bf det at du er allergisk er mer en grunn nok til å ikke ta over denne hunden. Alt trumfer det egentlig. Ferdig snakka 10 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å si deg sånn så kan den hunden leve mange år lenger enn det forholdet deres. Er samboeren din smart hjelper han sin syke mor og tar vare på hunden. Anonymkode: 3f52b...78b Jeg forstår at å støtte men jeg er allergisk vis dere ikke leste det.. og tror ikke er kortvarig sykdom.. Anonymkode: e8ead...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Vær tydelig. Si nei. Anonymkode: 4fa0b...717 4 1
MLy92 Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Kanskje dere ikke passer sammen? Han ønsker seg hund, og du gjør ikke. Det blir det samme som om den ene ønsker seg barn og den andre ikke. Altså, om du sier ja til hund etter dere har fått barn, spiller det noen rolle om dere får hund før? 18 1
Maleficenta Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva slags syk er det snakk om? Langvarig eller kortvarig? Jeg ville støttet samboeren min hvis det betyr mye for han, og derav, ville det betydd mye for meg. Hvis du absolutt ikke vil bruke tid på det, så trenger du det ikke heller. Han kan ta seg av den, gå tur med den og mate den. Jeg tror hvis du sier nei, hvis han ønsker det sterkt, er det noe som alltid kommer til og komme tilbake, at du nektet det. Men det er bare min mening. Anonymkode: 6b8d2...04c hun er allergisk. Allergien kan bli værre av å ha hunden i hus 3 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Hvis han vil ha hund...så håper jeg du har vært veldig ærlig med at det er uaktuelt for din del og ikke vært sånn "jaas, kanskje en gang". For da tror han garantert det er noe du vil si ja til. Og er han som meg så kan han ikke leve livet uten hund. Hadde aldri blitt seriøs med en mann som var bastant på at han ikke ville ha kjæledyr, da hadde jeg leita videre etter den rette. Så, håper du har vært ærlig med han. Anonymkode: 2946e...11f 9 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår at å støtte men jeg er allergisk vis dere ikke leste det.. og tror ikke er kortvarig sykdom.. Anonymkode: e8ead...4bf For meg virker det som om din «småallergisk» var en ekstra unnskyldning for de andre mange grunnene du oppgav, som at du ikke gadd og bruke tid på det, ha den i hverdagen eller ønsket ha en hund for du vil ha barn først. Allergi er den eldste unnskyldningen. Anonymkode: 6b8d2...04c 18 3
Hensatt Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 Den som ikke vil ha hund har vetorett i slike saker, ferdig snakka. Hadde det vært for en kort tid, uke-mnd e.l kunne det vært en koselig prøvetid, men ikke når det er fast og den ene ikke vil. 9 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 Jeg ville valgt hunden foran et nytt samboerforhold. Anonymkode: 7dd09...b60 13 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis han vil ha hund...så håper jeg du har vært veldig ærlig med at det er uaktuelt for din del og ikke vært sånn "jaas, kanskje en gang". For da tror han garantert det er noe du vil si ja til. Og er han som meg så kan han ikke leve livet uten hund. Hadde aldri blitt seriøs med en mann som var bastant på at han ikke ville ha kjæledyr, da hadde jeg leita videre etter den rette. Så, håper du har vært ærlig med han. Anonymkode: 2946e...11f Hvorfor skal alt handle om å MÅ ha en hund? Vis man er i et bra å sundt forhold? Skal man øverkjøre å gjøre partneren sin syk fordi ønske om hund er større en partners helse tilstand? om partner virkelig elsker sin samboer så vil ikke de gjøre at hun/han må gå på tabletter ver dag.. Anonymkode: e8ead...4bf 6 3
Maleficenta Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For meg virker det som om din «småallergisk» var en ekstra unnskyldning for de andre mange grunnene du oppgav, som at du ikke gadd og bruke tid på det, ha den i hverdagen eller ønsket ha en hund for du vil ha barn først. Allergi er den eldste unnskyldningen. Anonymkode: 6b8d2...04c uansett er det legitime grunner. Sykt mye jobb med hundog man blir veldig stedbundet 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #16 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal alt handle om å MÅ ha en hund? Vis man er i et bra å sundt forhold? Skal man øverkjøre å gjøre partneren sin syk fordi ønske om hund er større en partners helse tilstand? om partner virkelig elsker sin samboer så vil ikke de gjøre at hun/han må gå på tabletter ver dag.. Anonymkode: e8ead...4bf Men dette handler også om en syk mor som han elsker. Anonymkode: 6b8d2...04c 9 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #17 Skrevet 1. august 2022 Maleficenta skrev (Akkurat nå): uansett er det legitime grunner. Sykt mye jobb med hundog man blir veldig stedbundet Det er helt greit, men da trenger hun ikke komme med «jeg er også allergisk, om dere ikke leste det altså» når noen er uenige Anonymkode: 6b8d2...04c 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #18 Skrevet 1. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis han vil ha hund...så håper jeg du har vært veldig ærlig med at det er uaktuelt for din del og ikke vært sånn "jaas, kanskje en gang". For da tror han garantert det er noe du vil si ja til. Og er han som meg så kan han ikke leve livet uten hund. Hadde aldri blitt seriøs med en mann som var bastant på at han ikke ville ha kjæledyr, da hadde jeg leita videre etter den rette. Så, håper du har vært ærlig med han. Anonymkode: 2946e...11f 1 minutt siden, AnonymBruker said: For meg virker det som om din «småallergisk» var en ekstra unnskyldning for de andre mange grunnene du oppgav, som at du ikke gadd og bruke tid på det, ha den i hverdagen eller ønsket ha en hund for du vil ha barn først. Allergi er den eldste unnskyldningen. Anonymkode: 6b8d2...04c Dette. Du må være tydelig og ærlig, så han kan ta et informert valg. Hvis det "kanskje" er greit etter at dere har fått barn, så vil jeg si at allergien ikke er noe argument nå, for du blir vel ikke mindre allergisk av å få barn? Hvis du derimot aldri vil ha hund fordi du er allergisk, så er det absolutt en god nok grunn, men da må du være ærlig om det. Anonymkode: 66bd1...0fb 14
Maleficenta Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men dette handler også om en syk mor som han elsker. Anonymkode: 6b8d2...04c da kan han hjelpe mor med å finne en annen som ønsker hund og kan ta over 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For meg virker det som om din «småallergisk» var en ekstra unnskyldning for de andre mange grunnene du oppgav, som at du ikke gadd og bruke tid på det, ha den i hverdagen eller ønsket ha en hund for du vil ha barn først. Allergi er den eldste unnskyldningen. Anonymkode: 6b8d2...04c Jeg vil ikke bruke mange timer hos legen i fremtid pga allergier.. som forverrer seg etter tid.. Anonymkode: e8ead...4bf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå