AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Jeg og mannen har begge forholdsvis store barn fra tidligere forhold. Vi har vært sammen i ti år, og har ett felles barn som er under 6 mnd gammel. Vi hadde planlagt to sydenferier sammen med storfamiliene våre i 2020, noe som naturligvis utgikk pga korona, og 2021 ble det heller ikke tur av samme grunn. Så i år drar hele min storfamilie til syden for å feire mine foreldre som har jubileum, men jeg valgte å stå over fordi babyen har vært noe krevende, og jeg følte vi ville ha det best hjemme i år. Jeg sendte med de eldste barna mine, slik at de ikke skulle hå glipp av ferieturen, og de storkoste seg sammen med tanter, onkler, søskenbarn og besteforeldre. Nå sitter jeg hjemme alene med en krevende baby, mens mannen er på sydenferie med sin storfamilie og sine eldste barn. Jeg unner dem selvsagt turen, det har vært planlagt lenge osv. Men jeg er så sliten nå, jeg er alene hver dag og natt, uten noen form for avlastning, samtidig som han koser på ferietur. Kjenner jeg blir lei meg når jeg får bilder og videoer av bading, sol, restauranter, vin og øl og utflukter, mens jeg sitter alene, fyrer i ovnen (ja, det er 8 grader og pissregn her jeg bor), og er våken halve natta med baby. Så vidt jeg rekker å gå og do og få i meg mat, ungen er på meg som et klistremerke. Hvorfor er det lettere for ham å reise enn for meg? Jeg greide ikke tanken på å reise å la ungen være igjen hjemme, selv om «min» ferietur også har vært planlagt i lang tid og ble et kjipt «tap» for meg. Dette ble litt sutrete, og vet ikke helt hva jeg vil med tråden, men.. Skulle dere ønske at mannen gav avkall på ferieturen, om dere var i min situasjon? Eller kan jeg bare takke meg selv for at jeg ikke valgte å reise med min storfamilie, og la babyen være hjemme med faren sin? Anonymkode: 7e8fd...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Jeg tror ikke jeg kjenner noen mødre som har reist på ferie uten sitt barn på under 6 måneder. Det er jo en liten knøttas. Forhåpentligvis kan du få noe avlastning fra far når han kommer hjem. Anonymkode: 259fd...b07 16 1
Jaytee Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Forstår frustrasjonen. Hva med at du drar på ferie når mannen din kommer tilbake, så kan han ta vare på hus, hjem og barn? 9
Gjest Hottentått Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Skjønner at det er kjipt ❤️ jeg hadde også en veldig krevende baby og kunne aldri hatt med meg henne noe steder på den alderen. Jeg vet ikke hva som er rett å kreve og ikke. Men jeg vet at jeg hadde ønsket veldig mye at mannen skulle blitt hjemme sammen med meg. Dette er jo et felles barn og noe dere er sammen om. Men kreve og ønske er to forskjellige ting. Men jeg syns det hadde vært rimelig om han ble hjemme i ren solidaritet. Sender deg en klem jeg ❤️
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror ikke jeg kjenner noen mødre som har reist på ferie uten sitt barn på under 6 måneder. Det er jo en liten knøttas. Forhåpentligvis kan du få noe avlastning fra far når han kommer hjem. Anonymkode: 259fd...b07 Nei, det var helt uaktuelt for meg å reise bort uten babyen! Tenker at det kommer flere muligheter til sydenturer, når babyen er litt eldre. Jeg får nok avlastning når han kommer hjem, men det hjelper meg ingenting å tenke det akkurat nå😅 TS Anonymkode: 7e8fd...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg og mannen har begge forholdsvis store barn fra tidligere forhold. Vi har vært sammen i ti år, og har ett felles barn som er under 6 mnd gammel. Vi hadde planlagt to sydenferier sammen med storfamiliene våre i 2020, noe som naturligvis utgikk pga korona, og 2021 ble det heller ikke tur av samme grunn. Så i år drar hele min storfamilie til syden for å feire mine foreldre som har jubileum, men jeg valgte å stå over fordi babyen har vært noe krevende, og jeg følte vi ville ha det best hjemme i år. Jeg sendte med de eldste barna mine, slik at de ikke skulle hå glipp av ferieturen, og de storkoste seg sammen med tanter, onkler, søskenbarn og besteforeldre. Nå sitter jeg hjemme alene med en krevende baby, mens mannen er på sydenferie med sin storfamilie og sine eldste barn. Jeg unner dem selvsagt turen, det har vært planlagt lenge osv. Men jeg er så sliten nå, jeg er alene hver dag og natt, uten noen form for avlastning, samtidig som han koser på ferietur. Kjenner jeg blir lei meg når jeg får bilder og videoer av bading, sol, restauranter, vin og øl og utflukter, mens jeg sitter alene, fyrer i ovnen (ja, det er 8 grader og pissregn her jeg bor), og er våken halve natta med baby. Så vidt jeg rekker å gå og do og få i meg mat, ungen er på meg som et klistremerke. Hvorfor er det lettere for ham å reise enn for meg? Jeg greide ikke tanken på å reise å la ungen være igjen hjemme, selv om «min» ferietur også har vært planlagt i lang tid og ble et kjipt «tap» for meg. Dette ble litt sutrete, og vet ikke helt hva jeg vil med tråden, men.. Skulle dere ønske at mannen gav avkall på ferieturen, om dere var i min situasjon? Eller kan jeg bare takke meg selv for at jeg ikke valgte å reise med min storfamilie, og la babyen være hjemme med faren sin? Anonymkode: 7e8fd...0cc Hvorfor tok du ikke med babyen? Anonymkode: b5529...70f 8 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Jaytee skrev (5 minutter siden): Forstår frustrasjonen. Hva med at du drar på ferie når mannen din kommer tilbake, så kan han ta vare på hus, hjem og barn? Jeg vil ikke reise fra babyen enda, jeg føler meg ikke komfortabel med det. Men at jeg skal ha noe alenetid utenfor hjemmet, det kjenner jeg at jeg skal ha ja🙈 TS Anonymkode: 7e8fd...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Forstår deg Far kunne kanskje sendt barna sine på tur og blitt hjemme for å ta vare på barnet deres sammen deg! Når situasjonen nå er slik at han faktisk dro (hadde vært uaktuelt om det var meg), så har du venner som er hjemme nå du kan snakke med eller få litt hjelp fra? Anonymkode: 6ebba...3db 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 Hottentått skrev (6 minutter siden): Skjønner at det er kjipt ❤️ jeg hadde også en veldig krevende baby og kunne aldri hatt med meg henne noe steder på den alderen. Jeg vet ikke hva som er rett å kreve og ikke. Men jeg vet at jeg hadde ønsket veldig mye at mannen skulle blitt hjemme sammen med meg. Dette er jo et felles barn og noe dere er sammen om. Men kreve og ønske er to forskjellige ting. Men jeg syns det hadde vært rimelig om han ble hjemme i ren solidaritet. Sender deg en klem jeg ❤️ Takk, trengte den klemmen nå❤️ Jeg er veldig ambivalent. Som sagt unner jeg dem turen, samtidig skulle jeg ønske han hadde droppa ferietur akkurat i år når situasjonen er slik den er. Jeg gjorde jo det, hvorfor skulle ikke han? Men jeg kommer nok aldri til å si det til ham. TS Anonymkode: 7e8fd...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår deg Far kunne kanskje sendt barna sine på tur og blitt hjemme for å ta vare på barnet deres sammen deg! Når situasjonen nå er slik at han faktisk dro (hadde vært uaktuelt om det var meg), så har du venner som er hjemme nå du kan snakke med eller få litt hjelp fra? Anonymkode: 6ebba...3db Legger til : eller bare ha på besøk om kvelden eller noe slikt? Anonymkode: 6ebba...3db
Heidi40 Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 Men du valgte jo selv å bli hjemme,du kunne ha tatt med babyen på tur. 15 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 Du kunne jo bare ha vært med på en av turene og fått avlastning av de andre? Anonymkode: b91d7...df3 13
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 Det var jo du som valgte å ikke bli med storfamilien på ferie. Du hadde sikkert fått hjelp og avlastning med baby om dere hadde vært med. Forresten veldig dumt og merkelig at du og mannen hadde tenkt å dra på hver deres ferie med deres storfamilier når dere har en baby sammen. Hvorfor planla dere ikke ferie der du, mann og barn dro sammen? Anonymkode: ef6e0...072 14
Hensatt Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 Ta det igjen senere. Når babyen er så stor at mannen din kan være alene med babyen tar du med deg en venninne eller to og tar deg en uke i syden og får litt tid for deg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor tok du ikke med babyen? Anonymkode: b5529...70f Fordi det er en veldig krevende baby, det er hetebølge nedover i Europa, babyen takler ikke varmen så godt, og jeg gadd ikke å sitte inne i en leilighet i syden, alene med en grinete baby, mens alle andre var ute. Føler babyen har det best hjemme i sommer. Og ja, babyer er forskjellige, jeg har vært på sydentur da eldste var baby, og det gikk helt fint. Men dette er en heeelt annen unge 😅 TS Anonymkode: 7e8fd...0cc 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #16 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kunne jo bare ha vært med på en av turene og fått avlastning av de andre? Anonymkode: b91d7...df3 Eller så kunne far vært igjen hjemme? Er ikke bare å dra med seg en baby til syden som i tillegg er krevende. Anonymkode: 6ebba...3db 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #17 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det er en veldig krevende baby, det er hetebølge nedover i Europa, babyen takler ikke varmen så godt, og jeg gadd ikke å sitte inne i en leilighet i syden, alene med en grinete baby, mens alle andre var ute. Føler babyen har det best hjemme i sommer. Og ja, babyer er forskjellige, jeg har vært på sydentur da eldste var baby, og det gikk helt fint. Men dette er en heeelt annen unge 😅 TS Anonymkode: 7e8fd...0cc Da har du egentlig ingenting å klage på! AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller så kunne far vært igjen hjemme? Er ikke bare å dra med seg en baby til syden som i tillegg er krevende. Anonymkode: 6ebba...3db Ja, det og! Anonymkode: b91d7...df3
Hensatt Skrevet 1. august 2022 #18 Skrevet 1. august 2022 Har du ikke venner eller familie du kan besøke eller få besøk av nå når han er bortreist med sin familie? 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kunne jo bare ha vært med på en av turene og fått avlastning av de andre? Anonymkode: b91d7...df3 Alle de andre har selv barn (ikke babyer, men typ fra 2 til 12 år), og jeg forventer ikke at andre skal passe min unge når de er på ferietur med familien sin. Sitte inne så jeg får bade, eller droppe sene restaurantbesøk fordi babyen skal sove osv. Tror oppriktig det beste for akkurat denne babyen er å være hjemme i år, og da ofret jeg sydenturen min. Bare litt kjedelig å sitte hjemme alene mens mannen koser seg på sin ferie, jeg er sliten og trøtt, gleder meg bare til han kommer hjem igjen 😵 TS Anonymkode: 7e8fd...0cc 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da har du egentlig ingenting å klage på! Ja, det og! Anonymkode: b91d7...df3 Som jeg har nevnt, så var det uaktuelt for meg å reise fra en så liten unge over flere dager. Men vi er forskjellige, både babyer og voksne folk ☺️ TS Anonymkode: 7e8fd...0cc 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå