Gå til innhold

Kunne du datet ei jentemed paranoid schizofreni?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om hun var stabil og på medisiner:)?

Anonymkode: 47e30...626

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Og noe sier meg at du har skrevet her før.. du er ikke stabil etter 3-4 mnd 

Anonymkode: 3ad32...181

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem å ligge med noen med schizofreni. 

Anonymkode: f4e72...e9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, jeg ikke gjort det. Jeg styrer unna personer med alvorlige psykiatriske diagnoser uansett om de går på medisiner.

Anonymkode: ef569...933

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 33eec...efd

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det må være slitsomt lengden å forholde seg til datens konspirasjonsteorier. 

Anonymkode: 401e3...e59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 6e89b...c6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ingen problem å ligge med noen med schizofreni. 

Anonymkode: f4e72...e9d

Haha.. Denne var preget av stor omtanke og kjærlighet. Tenker at TS slo seg godt til ro nå. 

Anonymkode: f1475...75c

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet er jo dette en alvorlig diagnose som det sikkert er vanskelig å leve med. Jeg tenker du ikke skal være åpen om diagnosen før du har blitt litt kjent med en fyr. Er du ei flott og hyggelig dame så vil mange akseptere at du er litt annerledes skrudd sammen (innen rimelighetens grenser)

Anonymkode: dba47...a8b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I utgangspunktet er jo dette en alvorlig diagnose som det sikkert er vanskelig å leve med. Jeg tenker du ikke skal være åpen om diagnosen før du har blitt litt kjent med en fyr. Er du ei flott og hyggelig dame så vil mange akseptere at du er litt annerledes skrudd sammen (innen rimelighetens grenser)

Anonymkode: dba47...a8b

Hvis ei dame ikke har samtykke kompetanse hadde jeg holdt meg unna. Man merker  fort hvis noen er helt på jordet eller annerledes skrudd sammen

Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann med den diagnosen så et stort nei fra meg! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg redd for at jeg er nødt til å gi mer av meg selv enn det jeg får tilbake, og det kjenner jeg at jeg ikke klarer. Helt greit at det blir slik noen ganger i livet, for det kan man ikke unngå, men med en psykisk diagnose så vil det jo være periodevis hele livet. Det er jo ikke noe på grunn av selve diagnosen at jeg ikke hadde takla, men selve det å være på minussiden av det her "gi og ta". I tillegg til det, blir jeg veldig emosjonelt investert i en person, at når jeg ikke får til å hjelpe personen eller at personen fryser meg ut fra det som innebærer diagnosen (ikke deler tanker feks), så går jeg rundt med kontinuerlig frustrasjon - som går utover min mentale helse og forholdet. Er ikke sagt at det er slik med feks. medisiner, men tror likevel jeg hadde hatt en frykt for hva, om, hvis.

Erfaringsvis fra flere kjærester med andre psykiske lidelser, så tror jeg nok ikke jeg hadde begitt meg ut på det - rett og slett på grunn av redsel/frykt for det ovennevnte.

Det fine er jo at vi er forskjellig, og det finnes slike som takler det akkurat slik som de som ikke takler det.

Anonymkode: 78009...80a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, dette er en alvorlig psykisk diagnose og ikke noe å ta lett på. 

Anonymkode: f1475...75c

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje, om hun var snill og grei.

Anonymkode: 59c7e...116

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvis ei dame ikke har samtykke kompetanse hadde jeg holdt meg unna. Man merker  fort hvis noen er helt på jordet eller annerledes skrudd sammen

Men nå var vel ikke spørsmålet om man kunne datet noen uten samtykkekompetanse?

Anonymkode: db5ec...26a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi jeg ikke kan ha sex med noen som ikke er virkelighetsorientert, og ikke samtykkekompetent. Er personen psykotisk, og du har sex med dem, så er det voldtekt. Vi vet alle at antipsykotika ikke virker. Det bare doper ned pasienten, det får ikke personen til å bli frisk. Og er du schizofren så er du psykotisk.

Anonymkode: b1d7a...ca9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja..,høres ut som slik to for en rabattopplegg;

Date én, få to forskjellige.

Anonymkode: c41ef...7b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, fordi jeg ikke kan ha sex med noen som ikke er virkelighetsorientert, og ikke samtykkekompetent. Er personen psykotisk, og du har sex med dem, så er det voldtekt. Vi vet alle at antipsykotika ikke virker. Det bare doper ned pasienten, det får ikke personen til å bli frisk. Og er du schizofren så er du psykotisk.

Anonymkode: b1d7a...ca9

Det er veldig feil. 

Anonymkode: 1e9d4...940

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tja..,høres ut som slik to for en rabattopplegg;

Date én, få to forskjellige.

Anonymkode: c41ef...7b1

Lær deg hva schizofreni er. 

Anonymkode: b23c1...192

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri, aldri, aldri fått barn med en med den diagnosen. Og siden jeg vil ha barn hadde det også vært helt uaktuelt å date/bli sammen med en med denne diagnosen... Dette er en svært alvorlig diagnose. 

Anonymkode: 3ad32...181

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...