Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så mye erfaring med å date, men jeg skal møte en fyr i løpet av uka. Planen er å gå en tur sammen. Han har sagt han vil møte meg, og jeg vil jo møte han. Og jeg er litt usikker på hva man har på seg, om det finnes noen gode spørsmål som jeg kan stille om samtalen stopper opp og så videre. Med andre ord: jeg trenger noen tips.

Litt tilleggsinformasjon: Jeg har jobbet en del med meg selv de siste årene, jeg nærmer meg 30, og har lite erfaring med både det å date og forhold. Har dårlig selvtillit og er vel noen kilo ekstra. Jeg er veldig usikker på om han forventer at jeg er tynn og sånn, og om jeg eventuelt burde si ifra om dette. Jeg er ikke smellfeit liksom, men heller ikke tynn... Jeg er litt nervøs og usikker for dette og for selve daten, men også spent. 

Beklager rotete innlegg, men poenget er: Har dere noen gode tips?

Anonymkode: 64a47...8e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke så mye erfaring med å date, men jeg skal møte en fyr i løpet av uka. Planen er å gå en tur sammen. Han har sagt han vil møte meg, og jeg vil jo møte han. Og jeg er litt usikker på hva man har på seg, om det finnes noen gode spørsmål som jeg kan stille om samtalen stopper opp og så videre. Med andre ord: jeg trenger noen tips.

Litt tilleggsinformasjon: Jeg har jobbet en del med meg selv de siste årene, jeg nærmer meg 30, og har lite erfaring med både det å date og forhold. Har dårlig selvtillit og er vel noen kilo ekstra. Jeg er veldig usikker på om han forventer at jeg er tynn og sånn, og om jeg eventuelt burde si ifra om dette. Jeg er ikke smellfeit liksom, men heller ikke tynn... Jeg er litt nervøs og usikker for dette og for selve daten, men også spent. 

Kle deg etter forholdene, om du vil pynte deg litt er det helt greit, men han forventer nok ikke sommerkjole hvis dere skal gå en tur på fjellet.

Vanskelig å si hva han forventer å møte, hva er bakgrunnen for daten? Er det blind date, tinder, sukker eller noe helt annet? 
Hvis dere har blitt kjent via tinder eller lignende forventer han vel at du ser omtrent ut som på bildene. Hvis dagens virkelighet avviker en del fra det kan det være en idé å varsle om at de er litt gamle, men med det risikerer du også at han ikke dukker opp/avlyser.

Anonymkode: 8ca88...fe1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kle deg etter forholdene, om du vil pynte deg litt er det helt greit, men han forventer nok ikke sommerkjole hvis dere skal gå en tur på fjellet.

Vanskelig å si hva han forventer å møte, hva er bakgrunnen for daten? Er det blind date, tinder, sukker eller noe helt annet? 
Hvis dere har blitt kjent via tinder eller lignende forventer han vel at du ser omtrent ut som på bildene. Hvis dagens virkelighet avviker en del fra det kan det være en idé å varsle om at de er litt gamle, men med det risikerer du også at han ikke dukker opp/avlyser.

Det er via Tinder, glemte å skrive det. Bildene er relativt nye, så de stemmer godt overens. Er bare det at jeg har ikke noe særlig bilder av hel kropp liksom ... 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste tips er å slappe av og ikke stresse. Vær deg selv og ikke tenk at det er skummelt med date. Enten finner dere tonen eller så gjør dere det ikke og du vil jo ha en som liker deg for den du er😊 

Og om du har noen kilo for mye eller ikke er som oftest uvesentlig så lenge dere har god kjemi💕

Anonymkode: 6f06b...9dc

AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i noen kilo for mye? Noen mener 5-10kg, og det tenker jeg er null stress, men har du 40kg mer enn du burde ha og har lagt ut ansiktsbilder hvor du ser tynn-ish ut kan det jo fort tenkes han blir skuffa.

Hvordan ville du reagert hvis det var motsatt? Han med dine bilder og din kropp?

AnonymBruker
Skrevet

Oppdater Tinder profilen og legg ut et bilde av hele deg asap. 

Anonymkode: fdbf5...0f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dra mye på date i på dagtid i offentligheten, så han ikke kan date andre samtidig...Ikke ha sex før du er i et forhold.

Anonymkode: 1e608...5cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dra mye på date i på dagtid i offentligheten, så han ikke kan date andre samtidig...Ikke ha sex før du er i et forhold.

Anonymkode: 1e608...5cb

Haha, hvordan i all verden skal det kunne fungere som et hinder for å date andre samtidig?

Anonymkode: b84f8...653

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ha fokus på å bli kjent med han - spør/snakk om interessene hans, hva han liker å drive med, fortell om dine interesser osv. - med en normal person så vil det komme noen oppfølgingsspørsmål begge veier og vips så har dere gått hele turen. Dagsaktuelle temaer som det kan være naturlig å komme innpå kan man ha som påfyll.

Hadde tatt på meg klær som passet for en gåtur og som jeg følte meg vel i.

Du bør også fortelle deg selv at du er mer enn bra nok som du er! Om man har noen kilo for mye eller for lite - som ca 3 millioner andre nordmenn også har - så er jo ikke det det som gir deg verdi og det som får andre til å like deg eller ikke. Ønkser man seg en partner så er det vel ca 108 andre personlige kvaliteter som er viktigere enn om han/hun veier 4 eller 10 kg for mye. Så sant man ikke er helt paradise hotell eller funkygine da, men hvem i all verden vil være med folk som er så overfladiske uansett. 

Siste tips er vær deg selv! Det finnes garantert menn som vil like deg - med feil og mangler - akkurat som du er, men skal du finne de så må man tøre å være åpen og ærlig, være seg selv!

Endret av Jr.Garcon
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Første tips: kos deg 😊

her er det en mann som vil treffe deg! Dere har snakket sammen og funnet ut at her kan det være noe interessant å bygge videre på. Ta opp tråden fra en tidligere samtale. Spør om hvor han vil reise, snakk om det dere ser, spør om hva han har studert.

og det med ekstra kilo, ja vel, så har du det! Ei dem, vær stolt av deg selv. Ha selvironi. 
En mann sa til meg at det var naturlig å tenke at ei dame hadde litt ekstra på kroppen når hun ikke hadde bilder i helprofil, så det var null stress. Jeg har selv mye ekstra, men dater og koser meg med det! 

Anonymkode: 7ece5...3de

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Først må du være trygg i din identitet. 

Date handler om dere har samme verdier. 

Du skal iallfall ikke ha dårlige følelser om det ikke fungerer. 

Hvis du generelt omgis mange mennesker og har lett å bli kjent med mennesker så finner du raskt ut om dere har match.

Enten kan det bli en date eller det kan bli to... Det viktigste er at du føler deg sett og blir glad å prate med vedkommende du skal date. 

Anonymkode: 654fd...21c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er via Tinder, glemte å skrive det. Bildene er relativt nye, så de stemmer godt overens. Er bare det at jeg har ikke noe særlig bilder av hel kropp liksom ... 

Tinder kobling til mennesker er den avanserte versjon for dating. Ting tyder da på at du sjelden flørter med gutter og menn og er helt ute av trening. Å flørte handler om trening. Nå møter du en person som har sin formening om deg via bilder. 

Du kan spørre er du fra byen?

Du kan spørre hva liker du å gjøre i fritiden?

Hva jobber du med?

Liker du å trene?

Hvor mange ex er har du?

Liker du barn?

Anonymkode: 654fd...21c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...