Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger litt hjelp her nå .. er sammen med verdens snilleste mann på 6 måneden.. vi er kjærester og ønsker en fremtid sammen. Problemet som får meg til å stusse er følgende; vi dro nylig på ferie til utlandet (felles ønske) og jeg bestilte fly og hotell og betalte for dette. Ikke en krone har han tilbudt meg i ettertid for dette. På ferien betalte alt vi annenhver dag. Nå har vi igjen vært på ferie en uke hvor også barn hans var med. En uke hvor jeg dekket huset vi leide. Har ikke blitt tilbudt en krone for det heller.. hva fa..? Er dette spesielt? Hvordan tar jeg opp dette da? I min verden skal slikt komme av seg selv.. vet jeg er snill og spandabel men jeg vil ikke la meg utnytte og det føler jeg dette er.. 😔 Hva tenker dere?

Anonymkode: 17285...c30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du fått å vite at han er snilleste mann i verden? Kjenner du alle menn i verden?

Anonymkode: b062d...a2a

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare sagt at nå har jeg regnet over, og din andel er kr x. Vippser du eller skal jeg skrive ned kontonummeret mitt. Men jeg må si at for min egen del så hadde forelskelsen gått over på grunn av det der. Han er jo en gnier og en snylter. Ikke en mann. 

Anonymkode: 7e504...6c5

• Liker 31
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

At dere må kommunisere bedre. Du får be om pengene.

Anonymkode: 6c6c5...f62

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Vi er samboere med ganske felles økonomi (og felles barn), men har separate kontoer til forbruket som ikke er "as familiens hverdag" Når vi reiser på tur er det alltid jeg som booker og betaler, og så tar vi praten på forhånd om hvor mye det kom på og om han enten skyter inn samme beløpet på en felleskonto, betaler meg halve beløpet, eller om jeg betaler mastercard regningen fra felleskonto. Når vi kommer hjem fra tur ser vi over utleggene og ser om det ble noen lunde jevnt og om noen skal skyte inn litt ekstra på felleskontoen.

Stikkordet her er kommunikasjon, snakk om det og ikke anse deg som utnyttet uten at dere har snakket om hvordan dere finansierer dyre ting!

Endret av Summeer
  • Liker 1
Skrevet

Sa du «la oss reise dit, jeg spanderer»? 

Eller spurte du «skal vi dra på ferie»? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare fortell han hva han skylder. Så betaler han og thats it!
Hva med den andre ferien når hans barn var med? Betalte du da også?

Anonymkode: 63d82...624

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, DundreMilfin said:

Sa du «la oss reise dit, jeg spanderer»? 

Eller spurte du «skal vi dra på ferie»? 

Hun skriver det er felles ønske. Hun har selvfølgelig ikke sagt "jeg betaler" da hadde hun jo ikke stilt spørsmålet..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ber du ikke bare om pengene? 

Anonymkode: 5bb8e...466

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke din skyld. Svaret er ja! To turer, og han ikke betalt noenting. Det er jo utnyttelse. Utrolig rart han ikke har betalt halve beløpet. Men han ser nok at du er veldig snill og spandabel. For din egen del, anbefaler jeg deg å kreve mer og sette grenser. Har vært i dine sko selv, så vet det ikke er lett. Men det er mulig 🙂 Spør han, har han noen tanker om hvorfor han ikke har betalt? 

Anonymkode: 4259f...764

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er jo ikke din skyld. Svaret er ja! To turer, og han ikke betalt noenting. Det er jo utnyttelse. Utrolig rart han ikke har betalt halve beløpet. Men han ser nok at du er veldig snill og spandabel. For din egen del, anbefaler jeg deg å kreve mer og sette grenser. Har vært i dine sko selv, så vet det ikke er lett. Men det er mulig 🙂 Spør han, har han noen tanker om hvorfor han ikke har betalt? 

Anonymkode: 4259f...764

Bør betale opptil 2/3 på turen hans barn var med

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Send vippskrav på halve beløpet og så er det kroken på døra etter det.

Han virker gnien og frekk.

Anonymkode: af88c...aea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Fly og hotell kom på XXXXX, fødin del er XXXX."

"Siden jeg sto for fly og hotell kan kanskje du stå for mat og moro?"

"Jeg betalte forrige tur, så da tenkte jeg du kunne ta denne."

Anonymkode: 2941b...b15

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg trenger litt hjelp her nå .. er sammen med verdens snilleste mann på 6 måneden.. vi er kjærester og ønsker en fremtid sammen. Problemet som får meg til å stusse er følgende; vi dro nylig på ferie til utlandet (felles ønske) og jeg bestilte fly og hotell og betalte for dette. Ikke en krone har han tilbudt meg i ettertid for dette. På ferien betalte alt vi annenhver dag. Nå har vi igjen vært på ferie en uke hvor også barn hans var med. En uke hvor jeg dekket huset vi leide. Har ikke blitt tilbudt en krone for det heller.. hva fa..? Er dette spesielt? Hvordan tar jeg opp dette da? I min verden skal slikt komme av seg selv.. vet jeg er snill og spandabel men jeg vil ikke la meg utnytte og det føler jeg dette er.. 😔 Hva tenker dere?

Kjærlighet gjør blind. Dette er ikke "verdens snilleste mann" 😂🙈.. Og på hvilken måte kan du definere han som det, når han tydeligvis lar deg henge i strikken - ved å betale for alt? (Det dyreste vel og merke). 

Du får ta en prat med han, kreve halvparten betalt fra han. Si at du egentlig har ventet på at han skal gi deg pengene, men at du nå tar det opp. Sier seg selv at dette er uakseptabelt, og jeg hadde ikke sett en fremtid med en mann som snylter slik - og har barn fra før tilogmed! 6 måneder er ingenting, dette høres jo helt absurd ut. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da åpner du vipps. Så legger du inn en gruppe som heter «tur til syden» og så melder du på kjæresten, og så legger du inn utgiftene du har hatt som dere begge skal dekke. Så ber du han legge inn utgiftene han har hatt, som du skal dekke deler av. Så avslutter dere gruppen. Og så betaler han. Hvordan skal han betale uten at du gir han summen, mener du? Skal han purre for å få summen av deg?

Anonymkode: c4ded...201

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da åpner du vipps. Så legger du inn en gruppe som heter «tur til syden» og så melder du på kjæresten, og så legger du inn utgiftene du har hatt som dere begge skal dekke. Så ber du han legge inn utgiftene han har hatt, som du skal dekke deler av. Så avslutter dere gruppen. Og så betaler han. Hvordan skal han betale uten at du gir han summen, mener du? Skal han purre for å få summen av deg?

Anonymkode: c4ded...201

Ja et normalt menneske hadde faktisk spurt: hva skylder jeg deg. 

Anonymkode: 7e504...6c5

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det rart forhold, vennskap og alt går galt når en ikke evner å kommunisere sammen? Nei er ikke rart.

Anonymkode: 600db...725

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke greit, og en slik partner ville jeg betakket meg for.

Anonymkode: 40e36...03b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville sagt.

«Du, jeg tror vi må dele litt på de ferie utgiftene. Hotell, fly.. mm» alt du tenker dere skulle delt. «Jeg har rett og slett ikke noe igjen, håper det er greit?!!»

Nå er jeg pingle da, og tørr ikke si klart ifra.

Men sier han nei da, så er han ikke lengre den snilleste i verden hvertfall.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her; den første turen snakket vi om en stund, at det hadde vært godt å reist bort. Han foreslo steder. Jeg fant fly og hotell og sa hva de kostet. Han har ikke nevnt betaling med et ord etter det … den andre turen (uken vi nylig hadde) var i forbindelse med en håndballturnering der min datter er med og også hans sønn. Jeg nevnte at jeg hadde booket et hus og at han kunne dele det med meg siden begge skulle av gårde. Så inviterte han sønnen sin med og også sin mor siden vi hadde stor plass. Mine barn var også med.. ikke et ord om betaling likevel .. 🙈 jeg betalte tross alt 15000 for en uke.. jeg hadde ALDRI kunne gjort det samme .. altså ikke tilby meg å dekke halvparten 😔

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...