Gå til innhold

Abonnere på Husleie.no – verdt det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg blir utleier for første gang og prøver å sjekke opp hvordan jeg kan gjøre det mest ryddig mht. kontrakt, betaling, forsikring osv.

Ser at mange forsikringsselskaper tilbyr utleieforsikring, som er veldig greit å ha. Denne er også inkludert i Premium-planen på Husleie.no. Abonnement koster 2028 kr i året.

Er det noen som har erfaring med dem og synes at det er verdt prisen å betale å få alt på en oversiktlig og ryddig måte, og også at dere fikk hjelpen dere trengte når det f.eks. ble problemer med leietaker?

Anonymkode: 18267...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på!

Forsikring via et vanlig større forsikringsselskap ligger på ca 1500,- pr mnd. Så Husleie.no sitt til 2400,- i året høres veldig billig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vil anbefale at du går til innkjøp av Kobbs kommentar utgave til husleieloven, bruker Forbrukerrådets husleiekontrakt, og på generell basis setter deg inn i husleieloven. Du kan også undersøke med Leieboerforeningen.

Husk at du kan kreve inntil 6 - seks mnd husleie som depositum, som må settes på egen depositumskonto, som skal betales av utleier, og hvor rentene på depositumskontoen kan kreves utbetalt til leietager.

Med vennlig hilsen

TBergh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi syntes det var absolutt verdt det. De sendte faktura til leietagere og vi hadde ingenting rundt det økonomiske. Nå hadde ikke vi noen problemer men kjenner flere som har hatt det og da er det gull verdt å ha noen som tar seg av de som ikke betaler på en ryddig måte. Forsikringen inntil 6 mnd leie er inkludert og det gir også en trygghet. Prisen en betaler synes jeg er lav i forhold til det en får tilbake. Men det er vår mening, alle må finne ut selv om de er villige til å betale det. Nå leier vi ut til kommunen så bruker det ikke lenger da kommunen stiller som sikkerhet. Men når vi igjen går over til å leie ut privat så kommer vi til å gjøre det via Husleie.no.

Anonymkode: d8759...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...