Gå til innhold

Privatister - Noen som vet om noen gode nettressurser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Skal ta opp fag som privatist i år, og tenker å jobbe med de fleste fagene alene. Jeg har bestilt noen brukte lærebøker, og bruker alltid læreplanen aktivt når jeg leser.  Men jeg lurer på om dere har noen nettressurser, som dere kan anbefale, også? Vet at mye av det ligger på nett, men det er jo ikke alltid så lett å finne.. Så lurte på om dere som har vært privatist tidligere, kanskje har funnet noen gode nettressurser, som dere vil dele? :) 

Eller kanskje bøker og lesestoff, som kan være relevant? 

Skal ta opp Internasjonal engelsk (skriftlig) - og tenker å ta noen samfunnsfag(og kanskje religion eller psykologi), i tillegg.  

Vurderer også norsk skriftlig, eller engelsk skriftlig fra vg3 (har allerede gode karakterer i muntlig, men slet psykisk på vgs, og gjorde det dårlig på de skriftlige eksamenene). 

Anonymkode: 18fbf...90f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Profnick på YouTube til religion og historie. 

Fra snorre til snap podcast om litteraturhistorie i norsk.

Ellers hadde jeg god erfaring med ask privatist. Ikke så dyrt for mye bra videoer. Er gratis prøveperiode på ett døgn du kan teste ut

Anonymkode: a4861...669

• Hjerte 1
Skrevet

Kublakan.no for norsk. 349,- for ett års medlemskap, verdt hver krone. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) Nå har jeg funnet en podcast for norskfaget, som heter: "Fra Snorre til Snap".

Ser at de gjennomgår mye av pensum. Jeg har ikke fått hørt så mye på den enda, men tenkte uansett at det var greit å dele den her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk for svar! :) Nå har jeg funnet en podcast for norskfaget, som heter: "Fra Snorre til Snap".

Ser at de gjennomgår mye av pensum. Jeg har ikke fått hørt så mye på den enda, men tenkte uansett at det var greit å dele den her.

Ja den podcasten ble anbefalt lenger oppe til deg. Kublakan har i tilegg endel gratis videoer og studiehefter som du finner på nettsiden. Jeg brukte det endel uten å betale for det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting som du må ha kontroll på er at du melder deg opp i den læreplanen du har bøkene til.  (De fleste vg1-fag må du ta ny læreplan, du kan velge i vg2, og i vg3 må du nok ha gammel). 

Det er kanskje et banalt tips, men du aner ikke hvor mange som melder seg opp i en læreplan og leser pensumbok fra den andre. 

Og som sensor så må man bedømme den fagkode eleven faktisk har meldt seg opp i. Ikke den vedkommende har ment å melde seg opp i. 

Anonymkode: e3009...e49

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 15.23):

Ja den podcasten ble anbefalt lenger oppe til deg. Kublakan har i tilegg endel gratis videoer og studiehefter som du finner på nettsiden. Jeg brukte det endel uten å betale for det

Beklager, jeg sjekket ut Profnick, men glemte helt av at du hadde anbefalt podcasten også! Venter på lesebriller som jeg har bestilt nå, og hopper over ting ved uhell, noen ganger😅😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...