AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Del Skrevet 1. august 2022 Vi er på ferie, og 3-årincrn vil ikke skifte bleie. Vi har lokket med godteri, brus og lekeplass, men ungen nekter. Hva gjør vi?! Anonymkode: baa28...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Del Skrevet 1. august 2022 Kanskje det er 3-åringens måte å si at hn vil slutte? Anonymkode: b254a...2be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Del Skrevet 1. august 2022 Det er viktig å bytte bleie så hn ikke får bleieutslett. Det er ikke vits å lokke med godteri. Vil hn ikke, skal hn og dere gjennomfører. Om sånt hadde skjedd stadig, hadde jeg nok bare fjernet bleien, siden barnet er mer enn stort nok 😊 Anonymkode: ddf62...551 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Del Skrevet 1. august 2022 Slutt med bleie da? Anonymkode: 4359c...7b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Del Skrevet 1. august 2022 Trololol Anonymkode: 4cf2c...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kanskje det er 3-åringens måte å si at hn vil slutte? Anonymkode: b254a...2be Han vil ikke AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er viktig å bytte bleie så hn ikke får bleieutslett. Det er ikke vits å lokke med godteri. Vil hn ikke, skal hn og dere gjennomfører. Om sånt hadde skjedd stadig, hadde jeg nok bare fjernet bleien, siden barnet er mer enn stort nok 😊 Anonymkode: ddf62...551 Vi har spurt ham, og spurt om han vil skifte på badet, om mamma eller pappa skifte, om bestemor skal skifte, om han skal ta den av selv.. men han sier nei. Jeg sier han må, og da blir han bare kjemepsint og kaller meg dum AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Slutt med bleie da? Anonymkode: 4359c...7b1 Han vil ikke. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Trololol Anonymkode: 4cf2c...0e4 Er så lei av at det skrives troll overalt. Anonymkode: baa28...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Del Skrevet 1. august 2022 Men gjør det noe om han blir sint, da? Noen ting må bare gjøres. Du må ikke spørre om han vil skifte bleie. Det er ikke et valg han kan ta. Bleien må skiftes, så kan han velge om du eller far skal gjøre det el.lign. Ikke still spørsmål det egentlig bare er ett svar på. Anonymkode: c31d4...57f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Del Skrevet 1. august 2022 Beklager, men kødder du? Du gir så mange valg til en 3 åring, mamma, pappa, bestemor, bikkja til naboen, også vil han ikke.. Også lar du ham avgjøre det? Han kan jo ikke bestemme dette. La han bli sint. Det er ikke farlig å bli sint. Vis at du er der og takler det som en normal voksen. Så forholder du deg rolig og holder ham slik at du får skiftet bleien hans 🙂 Anonymkode: ddf62...551 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Del Skrevet 1. august 2022 Si at nå må bleien skiftes. Ferdig snakket. Forklar at han får sår i rumpa og det gjør skikkelig vondt. Dere kan godt begynne med bleieslutt tenker jeg. Gutten min begynte slik i 3 års alderen og da begynte vi med bleieslutt. Det var ikke enkelt og han ønsket ikke i begynnelsen. Men fikk det gjennom tilslutt. Var en befrielse 👍👍 Han fikk seg en fin premie etter han hadde sluttet med bleie 😊 Anonymkode: 1b5a4...59f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Del Skrevet 1. august 2022 Wow, så 3 åringen får selv bestemme om hen vil skifte bleie. Blir nok en deilig unge å ha med å gjøre denne når hen blir eldre å dere voksne må følge barnets krav. Anonymkode: 6f7d0...856 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Del Skrevet 1. august 2022 Serr?? Det er da ikke et valg. Enten så vil han, eller så skal han. Så enkelt. Han kan få velge mamma eller pappa til å bytte. Ikke noe annet. Om ikke dette er troll, lykke til med det trollungen! Anonymkode: f88e4...ae8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Del Skrevet 1. august 2022 Jeg skjønner ikke problemet? Vi har en 2,5 åring som ikke vil bytte bleie stadig vekk, da sier vi bare at jo, du må bytte bleie, ellers får du vondt i rompa, nå skal vi gå og skifte bleie. Og så bærer vi ham med og skifter og holder ham hvis det trengs, og gjentar hvorfor. Vi har så smått begynt med bleieslutt, på tide det da. Får han lov å ikke pusse tenner hvis han ikke vil? Anonymkode: 6fb00...b5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #13 Del Skrevet 1. august 2022 Vel synd for han? Han er 3 år og skjønner ikke sitt eget beste. En holder han og en bytter bleie. Tada. Anonymkode: d020e...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Del Skrevet 1. august 2022 Tvinger dere virkelig barna deres?! Vi fikk endelig overtalt ham her, så siden han var så flink avslutter vi kvelden med vafler 🥰 Anonymkode: baa28...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er på ferie, og 3-årincrn vil ikke skifte bleie. Vi har lokket med godteri, brus og lekeplass, men ungen nekter. Hva gjør vi?! Anonymkode: baa28...ac3 Du skifter bleie. herregud Anonymkode: 38232...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 1. august 2022 #16 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tvinger dere virkelig barna deres?! Alternativet er stor sjanse for at barnet får ubehag/vondt/sår. Er det bedre enn å "tvinge" barnet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #17 Del Skrevet 1. august 2022 nordlending skrev (9 minutter siden): Alternativet er stor sjanse for at barnet får ubehag/vondt/sår. Er det bedre enn å "tvinge" barnet? Barn klarer jo å kjenne dette selv? Barns medvirkning er viktig, og de kjenner jo best hva som er vondt på egen kropp Anonymkode: baa28...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mango Skrevet 1. august 2022 #18 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barn klarer jo å kjenne dette selv? Barns medvirkning er viktig, og de kjenner jo best hva som er vondt på egen kropp Anonymkode: baa28...ac3 Barn klarer ikke alltid å kjenne dette selv. Min kar kunne godt nekte å skifte bleie selvom den var full med avføring. Barns medvirkning er viktig til et visst punkt, det er vi foreldre som må lede veien. Min vil heller ikke pusse tenner og det blir et lite hælvette 90% av gangene , burde jeg bare droppe det da? Flekk av han bleia, om han vil eller ikke. 3 åringer blir nå forbanna for alt uansett, det kommer man seg ikke unna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #19 Del Skrevet 1. august 2022 Du har ikke en 6 åring som bruker smokk også? Anonymkode: 7f0a1...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 1. august 2022 #20 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tvinger dere virkelig barna deres?! Vi fikk endelig overtalt ham her, så siden han var så flink avslutter vi kvelden med vafler 🥰 Anonymkode: baa28...ac3 Tvinger ikke..de får ikke valg. Når min 3 åring ikke vil skifte bleie for hun ikke valg. Jeg legger henne ned på gulvet ( med pute og pledd) og skifter ..hadde hun fått sin vilje hadde du fått store sår på rompa og sår på tissen. 5 sekunder så er hun ferdig...du kan ikke lokke med godteri for å bytte bleie ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå