Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med forholdet nå? 

Går smerten og usikkerheten til den som ble bedratt over? Hvor lang tid tok det for dere? 

Har hun eller han vært utro igjen? Lengesiden det skjedde? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er et i forhold med en person dom gjorde den tabben i starten av forholdet vårt. Jeg vil bare si at jeg prater for meg selv, og at svarene ikke gjelder for alle sammen. Det tok veldig lang tid for meg å komme over det. Jeg utviklet nesten PSTD og traff psykolog pga det, fordi jeg så den ikke komme i det hele tatt. Nå er jeg kommet til den fasen at jeg ser på forholdet vårt som noe lyst, og at personen hjelper meg med å gi meg tillit. Skal også sies at kjæresten min var oppriktig lei seg når dette kom ut, og har i ettertid slitt med angst om å bli forlatt. Derfor er det verdt noen ganger❤️ Usikkerheten forsvinner når kjæresten har gjort opp for seg. Tok nesten et år for meg

Anonymkode: fd4f5...1b0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et forhold hvor han var utro. Det er nå ca et år siden. Ting går trått, synes jeg. Jeg irriterer meg mye over han, føler ikke de veldig store følelsene ovenfor han og av og til har jeg rett og slett mest lyst til å gi han en på trynet! 

Han synes det er fantastisk at jeg tok han tilbake og er lykkeligere enn noen gang. Han hjelper meg med å gjennoppbygge tillit, men altså, det er en laaang prosess. Smerten min er gått over, og jeg tenker ikke så veldig mye på det lenger. Før utroskapen var jeg veldig sjalu, etter utroskapen er jeg lite sjalu. 
Jeg skyldte på meg selv i starten, men innså etterhvert at det var han som var en komplett idiot, og hvis han vil være utro igjen nå og dermed ødelegge det vi forsøker å bygge opp igjen er det hans problem. 

Så får vi se hvor dette ender..

Anonymkode: 60cc8...9f1

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt uproblematisk. Man bør ikke blande sex med kjærlighet uansett. Det er to ulike ting og trenger ikke ha noe med hverandre å gjøre. Det er at folk setter likhetstegn med sosialt monogami og seksuelt monogami at utroskap blir et problem. 

Sex er bare sex.

Anonymkode: 40577...4b0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er helt uproblematisk. Man bør ikke blande sex med kjærlighet uansett. Det er to ulike ting og trenger ikke ha noe med hverandre å gjøre. Det er at folk setter likhetstegn med sosialt monogami og seksuelt monogami at utroskap blir et problem. 

Sex er bare sex.

Hvis det er så enkelt, så lurer jeg på hvorfor de aller fleste blir ekstremt såret, langt inn i hjertet. DU ser kanskje på det som du sier, men de fleste har helt andre følelser rundt det, og det er ikke fordi vi har lært at sånn er det. Det sitter i kroppen og når det skjer, så river det i sjela.

Anonymkode: 00b4f...f7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sex er bare sex.

Hvorfor må du forpeste alle slike tråder med dette tullet? For svært mange er sex ikke bare sex. "Man bør ikke blande sex med kjærlighet"? Hvordan skal det liksom fungere? Ligge med alle andre enn den man er glad i?

Anonymkode: 875f5...568

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min type var utro i begynnelsen av forholdet. Løgnene var det verste. Jeg slo opp flere ganger, men han nektet å kjempe/gi slipp. Jeg godtok å prøve igjen, men merker at nå, halvannet år senere, at vi stiller ikke likt følelsesmessig. Han vil holde på meg, så han ønsket nylig å kjøpe et hus, bare til meg fordi jeg ønsker å være særboer, men jeg avslo. Ønsker meg bare vekk...

Anonymkode: e5ea7...4d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min partner var utro for ca 2 år siden når han fortalte det. Hadde det vært ferskere, hadde jeg nok ikke tålt det - for mye i forholdet vårt går til tider litt trått. Men det føltes idiotisk å skulle ha gått gjennom alt det vi hadde, bare for å kaste det bort pga en feil for to år siden.

En annen faktor var at det var han som kom og fortalte det - jeg tror aldri jeg ville ha finnet ut av det ellers. Jeg kjenner han godt og vet at det skjedde i en tung periode hvor han rett og slett trengte å kjenne seg god nok for noen andre. 

Jeg har rast og hylt (alene), sett for meg kjøreturen han hadde til den jenta og vært illsint over at han ikke så på meg som viktigere enn at han kunne risikere det for er ligg. Har tenkt mer på kjøreturen dit enn selve sexen - hva i huleste satt han og tenkte på på veien dit?

Jeg har kjent på et knust selvbilde, selvtilliten var helt ødelagt en god stund. På alle områder, ikke bare i kjærlighetslivet og kropp feks. Men tilogmed jobben min gikk det utover. 

Min første reaksjon når han fortalte det  var faktisk å trøste han, og si at det skal gå bra, fordi han var helt utrøstelig. Det ble såklart forvirrende for han når jeg da etterhvert kjente på mer sinne og usikkerhet over forholdet. 

To ganger holdt det på å bli slutt de første mnd, men i dag går det mye bedre. Det har krevd mye kommunikasjon (jeg har holdt meg til gode for å smugtitte på tlf, men en natt laderen klikka og telefonen hans lyste opp hundreogørten ganger og tankene mine gikk i spinn , måtte vi ta en lang prat om åpenhet der også).

Nå hender det kanskje en gang i mnd at jeg kan kjenne på en panikk rundt «hva hvis han gjør det igjen». Men da er det ingen nåde, det vet han. 

Jeg har nok blitt mer kynisk og stoler ikke på menn på samme måte. Jeg tror ikke jeg har en garanti for at dette aldri skjer om jeg skulle gått og startet et nytt forhold. Vil ikke si at jeg har en ny toleranse for utroskap, men en ny realitetsorientering rundt det.

Du spør om smerten går over. Med mindre jeg tenker aktivt på det, kjenner jeg ikke på det lengre, ikke usikkerhet heller. Men det tror jeg vil variere helt fra person til person. Hvor lang tid det tar også.

Idag har vi barn og et mer stabilt forhold. Så det er håp, men jeg tror ikke det finnes en fasit her. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle tilgitt noe sånt for 5 år siden.

Anonymkode: e0a30...8a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Sex er bare sex.

Ok som en som har vært i det miljøet så er sex bare sex FOR NOEN det at folk som er ikke monogame prøver å overbevise folk som er monogame uten å forklare dette gjør dem en bjørnetjeneste.

Det kreves enormt mye tillitt blant partnere for å få noe sånt til å fungere og i svært fleste tilfeller så blir det sjalusi og forholdet rakner.

90% av åpne forhold ender opp med brudd fordi man kan ikke rasjonalisere alle følelser til døds man føler det man føler for noen er sex bare sex mens for andre er det en veldig intim ting man deler med en man er glad i.

Monogami er fortsatt den mest foretrukkne forholdsvarianten av en grunn.

Anonymkode: 51aed...8e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Sex er bare sex.

For mange er sex utenfor forholdet uproblematisk eller mindre problematisk. For de aller fleste er imidlertid ærlighet og redelighet viktig. De færreste er komfortabel med en partner som går bak ryggen på en. Dersom man har avklart at seksuelt monogami ikke er en del av avtalen er jeg enig i at det er uproblematisk.

Jeg har også opplevd utroskap og det var ubehagelig, men først og fremst fordi vi hadde hatt en åpen diskusjon på forhånd, var enige om hva som var greit og ikke greit, men hun hadde sex med andre likevel. Noen dealbreaker var det til syvende og sist likevel ikke. Jeg vet jo at hun ikke gjorde det for å være slem og hun skjønte selv at hun hadde tøyd strikken for langt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok som en som har vært i det miljøet så er sex bare sex FOR NOEN det at folk som er ikke monogame prøver å overbevise folk som er monogame uten å forklare dette gjør dem en bjørnetjeneste.

Det kreves enormt mye tillitt blant partnere for å få noe sånt til å fungere og i svært fleste tilfeller så blir det sjalusi og forholdet rakner.

90% av åpne forhold ender opp med brudd fordi man kan ikke rasjonalisere alle følelser til døds man føler det man føler for noen er sex bare sex mens for andre er det en veldig intim ting man deler med en man er glad i.

Monogami er fortsatt den mest foretrukkne forholdsvarianten av en grunn.

Anonymkode: 51aed...8e9

Enig i dette! 

Jeg er i et åpent forhold - det har krevd ufattelig mye kommunikasjon, og vært flere runder frem og tilbake før vi Jar landet der vi er nå.

Sex er ikke bare sex for folk flest, og å påstå noe annet er for dumt…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget i fjor høst meldinger der kjæresten skrev om sex med en annen dame.

Jeg tok skjermbilde av chatten, men klarte ikke å si til han hva jeg hadde lest på hans pc.

For en drøy måned siden avslørte jeg han, og han tilstod og var fryktelig lei seg.

Han fortalte at han hadde ønsket lenge å si det til meg, men var redd for at jeg ville gå fra han.

Jeg har valgt å bli i forholdet, men det er tøft å ha sex med han og følelsene mine er svekket.

Vi har vært særboere i flere år og var fornøyde med det, men nå vil han plutselig kjøpe hus med meg og gifte seg, og tidligere har det vært totalt uaktuelt for han.

Jeg er veldig lunken og svarer ikke på hans kjærlighetserklæringer.

Etter at jeg avslørte utroskapen har forholdet vårt snudd. Før var det jeg som var mest hektet på han, men nå er det han som henger på meg som et forkle og maser om at han elsker meg så høyt.

Anonymkode: 12e16...20e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Oppdaget i fjor høst meldinger der kjæresten skrev om sex med en annen dame.

Jeg tok skjermbilde av chatten, men klarte ikke å si til han hva jeg hadde lest på hans pc.

For en drøy måned siden avslørte jeg han, og han tilstod og var fryktelig lei seg.

Han fortalte at han hadde ønsket lenge å si det til meg, men var redd for at jeg ville gå fra han.

Jeg har valgt å bli i forholdet, men det er tøft å ha sex med han og følelsene mine er svekket.

Vi har vært særboere i flere år og var fornøyde med det, men nå vil han plutselig kjøpe hus med meg og gifte seg, og tidligere har det vært totalt uaktuelt for han.

Jeg er veldig lunken og svarer ikke på hans kjærlighetserklæringer.

Etter at jeg avslørte utroskapen har forholdet vårt snudd. Før var det jeg som var mest hektet på han, men nå er det han som henger på meg som et forkle og maser om at han elsker meg så høyt.

Maktbalansen har snudd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Maktbalansen har snudd.

Nettopp, og merker nå at jeg kan snurre han rundt lillefingeren og han gjør alt for meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sex er bare sex.

Har du noen gang blitt betradd av noen som hadde lovet deg å aldri være intim med noen andre enn deg?

Anonymkode: 15616...11c

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å tilgi min utro samboer. Forholdet har aldri blitt det samme, det vil alltid være der - løgnene, sviket og følelsen av at han er i stand til å lyve på det groveste. Jeg valgte å tilgi han fordi jeg oppdaget dette da jeg var gravid og hele min verden raste, ser nå i ettertid at han lurte meg trill rundt der. Det verste er at han har gitt meg en skamfølelse over meg selv og egen kropp, jeg er ikke god nok til at noen faktisk vil være med meg.

Anonymkode: d1a41...478

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk må endre innstilling til utroskap. Annenhver person i et forhold har opplevd det, og dermed er det en hendelse som skjer de fleste. Likevel har mange helt urealistiske Disney/Eventyr-tanker om forhold. Den dagen folk forstår at feiltrinn i forhold er helt normalt, så slutter de også å grave seg ned av den grunn. Oppegående, opplyste mennesker, vet at slikt skjer, og dermed faller de ikke sammen på grunn av utroskap. Det er en del av livets gang. 

Anonymkode: d8c47...583

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Friendss skrev (16 timer siden):

Hvordan går det med forholdet nå? 

Går smerten og usikkerheten til den som ble bedratt over? Hvor lang tid tok det for dere? 

Har hun eller han vært utro igjen? Lengesiden det skjedde? 

Det går helt fint, er 6 år siden. Jeg er trygg på at han ikke ønsker å være utro igjen, og at han har sperrer nå som vil forhindre at det kan skje. Det tok et år før vi hadde pratet oss gjennom det hele, og jeg stoler 100% på han. Det er viktig for meg at forholdet skulle bli fullt og helt igjen, at han kan ta en hyttetur med venner uten at jeg skal mistenke noe av den grunn. Han visste meg gjennom det første året etter at han virkelig vil oss, og det ble da lett for meg å tilgi.

Vet om venninner som utnytter mannens utroskap til å  alltid spille på det for å få det som de selv vil. Synes ikke de som holder på slik er noe bedre mennesker enn de som har vært utro.

Anonymkode: 5d69c...590

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Folk må endre innstilling til utroskap. Annenhver person i et forhold har opplevd det, og dermed er det en hendelse som skjer de fleste. Likevel har mange helt urealistiske Disney/Eventyr-tanker om forhold. Den dagen folk forstår at feiltrinn i forhold er helt normalt, så slutter de også å grave seg ned av den grunn. Oppegående, opplyste mennesker, vet at slikt skjer, og dermed faller de ikke sammen på grunn av utroskap. Det er en del av livets gang. 

nei. Det er faktisk ikke opp til deg å definere hva slags grenser folk burde sette i egne forhold - det gjør man selv. Smerten av å bli bedratt forsvinner ikke fordi man «burde vite at det skjer». 

Det oppgulpet her høres ut som unnskyldninger skrevet av en person med ikke-eksisterende selvkontroll og moral. 

Anonymkode: d7388...ac2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg personlig tenker at utroskap IKKE er en del av livets gang. Hvis h*n har så lyst å bedra partneren sin så tenker jeg at dem ikke er i "rett" forhold. Jeg hadde ikke hatt lyst å være sammen med noen som siklet etter andre. Nix. Og adios. 

Anonymkode: fb641...dc2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...