AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Del Skrevet 1. august 2022 Mannen min har begynt å snorke de siste åra, han gjorde aldri det før. Needless to say; jeg er dødsfrustrert og må ofte rømme til gjesterommet på natta, så det ødelegger søvnen min. I tillegg er det jo ikke bra for helsa hans heller. han er ikke overvektig, så jeg har lurt på om det kan være nesepolypper eller noe, men han har ikke vært hos lege. Jeg kom imidlertid over denne siden her som har masse enkle og rimeligere løsninger som angivelig skal stoppe snorkingen.. De har testet ulike ting og sleep lix kom best ut, noen som har prøvd dette eller annet med hell..? https://www.top10snoringaids.net/no? https://www.top10snoringaids.net/no?lang=no&campid=9593329414&adgrid=102841551510&gclid=Cj0KCQjw852XBhC6ARIsAJsFPN2EV2vX_XlWynb5T6mmNqrVfn52gUm6YrpG6xypeMiZwFenT4vyQy4aAowjEALw_wcB Anonymkode: 1367a...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Del Skrevet 1. august 2022 Ingen asså…? Wow, heldige damer!!🙄😅 Anonymkode: 1367a...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Del Skrevet 1. august 2022 Ingenting funker, med unntak av vektnedgang, operere nesen (om det er årsaken) eller bittskinne for å presse fram kjeven (om det er årsaken). Alt på apoteket er penger ut av vinduet. Be mannen gå til legen. Anonymkode: e69ff...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Del Skrevet 1. august 2022 Om han ikke er plaget med noe selv og sover godt og er opplagt hvorfor skal han da gjøre noe med det? Får vel heller ikke dekket noe dersom han selv ikke er plaget. Prøvd med øreplugger? Anonymkode: 9edc3...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Del Skrevet 1. august 2022 Nesespray, nesebånd og munnskinne som jeg spyttet ut når jeg sov. Ingen av delene hjalp, jeg gjorde opptak i løpet av nattenen. Snorket like mye. Anonymkode: 226eb...e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 1. august 2022 #6 Del Skrevet 1. august 2022 Holde vedkommende over nesa sånn som Ludvik i Flåklypa gjorde på Solan mulig Lurium 2000 funker 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marixxx Skrevet 1. august 2022 #7 Del Skrevet 1. august 2022 Her er det meste prøvd. Det som funket, var vektnedgang. Min mann var heller ikke direkte overvektig, men noen kilo i minus gjorde underverker. Legger han på seg, type rundt jul og ferier, kommer snorkingen tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 1. august 2022 #8 Del Skrevet 1. august 2022 Mannen din bør gå til legen og ta opp problemet. Legen kan gi han utstyr som han sover med en natt og som deretter blir kontrollert for pustestopp. Snorking kan være en voldsom belastning for kroppen og det kan gi alvorlige konsekvenser hvis han i tillegg har pustestopp. Eneste måten å finne det ut på, det er å måle søvnmønsteret hans. Min mann gjorde dette, og resultatet var at han hadde veldig mange og veldig lange pustestopp. Det var forklaringen på tretthet, hodepine, høyt blodtrykk og diverse andre ubehageligheter. Nå sover han med pustemaske (helt lydløs) og er frisk og opplagt hver dag. Jeg hører ikke lyden av pustemasken. Han, og jeg, har fått et nytt liv med stille netter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Del Skrevet 2. august 2022 7 hours ago, Marixxx said: Her er det meste prøvd. Det som funket, var vektnedgang. Min mann var heller ikke direkte overvektig, men noen kilo i minus gjorde underverker. Legger han på seg, type rundt jul og ferier, kommer snorkingen tilbake. Samme med faren min. Så fort vekta viser 100 kg (om det så er 100 blank) snorker han, og så fort han er nede på 99,9 kg slutter snorkinga tvert. Han er godt trent og ikke overvektig når han veier 100 kg, men kroppen hans har tydeligvis en snorkegrense akkurat der. Anonymkode: c9547...c01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Del Skrevet 3. august 2022 Takk for svar dere!! Som sagt så er han ikke overvektig, men samtidig veier han jo også noen kg mer nå enn da han var ung. Prøver å få ham til å gå til lege, men han er ikke så kjapp i avtrekker'n, bare. Har også tenkt på evt søvnapne. @Pillarguri pustemaske? er det en sånn oksygenmaskin...? er det noe han skal bruke permanent? Er han overvektig? Jeg forbinder det bare med vektproblem, men kanskje jeg tar feil... Anonymkode: 1367a...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 0.40): Om han ikke er plaget med noe selv og sover godt og er opplagt hvorfor skal han da gjøre noe med det? Får vel heller ikke dekket noe dersom han selv ikke er plaget. Prøvd med øreplugger? Anonymkode: 9edc3...141 Som sagt i en del av svarene her så er ikke snorking bra for hans egen helse. For meg er det selvsagt plagsomt at jeg er nærmest permanent skvist ut av min egen seng pga lyd. Sover med voksørepropper hver natt, men jeg hører ham likevel, sover lett Anonymkode: 1367a...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #12 Del Skrevet 3. august 2022 Her i huset har vi litt mer positiv erfaring med disse remediene😊Så lenge snorkeren ligger på siden, vel og merke. Da fungerer det han har prøvd av snorkesprayer. Jeg måtte bli streng med at det er ego av han å ikke gjøre noe med snorkingen, for han vekket meg 15-20 ganger i løpet av natten med snorking fordi han ikke gadd å bruke snorkespray. I småbarnsperioden🤯 Er det kraftig snorking bør han uansett utredes for søvnapné. Det kan være farlig. Min hadde det og fikk beskjed om å gå ned i vekt eller kjøpe skinne. Det skjedde imidlertid ikke. Anonymkode: eec3e...aea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 3. august 2022 #13 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar dere!! Som sagt så er han ikke overvektig, men samtidig veier han jo også noen kg mer nå enn da han var ung. Prøver å få ham til å gå til lege, men han er ikke så kjapp i avtrekker'n, bare. Har også tenkt på evt søvnapne. @Pillarguri pustemaske? er det en sånn oksygenmaskin...? er det noe han skal bruke permanent? Er han overvektig? Jeg forbinder det bare med vektproblem, men kanskje jeg tar feil... Anonymkode: 1367a...6a7 Nei, han er ikke overvektig, men kunne sikkert tatt av 5 kg uten at det hadde vært negativt. Masken han tar på seg om natten dekker munn og nese. Den er koblet til et apparat som sørger for at han ikke får disse pustestoppene. Han sier at det går helt greit å sove med masken. Det blir en vane. Ja, han må sove med masken hver natt resten av livet. https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/cpap/ Det finnes flere typer maskin. Min mann har en som dekker munn og nese mens mange andre har en maskin som bare dekker nese. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 3. august 2022 #14 Del Skrevet 3. august 2022 Pillarguri skrev (3 minutter siden): Nei, han er ikke overvektig, men kunne sikkert tatt av 5 kg uten at det hadde vært negativt. Masken han tar på seg om natten dekker munn og nese. Den er koblet til et apparat som sørger for at han ikke får disse pustestoppene. Han sier at det går helt greit å sove med masken. Det blir en vane. Ja, han må sove med masken hver natt resten av livet. https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/cpap/ Det finnes flere typer maskin. Min mann har en som dekker munn og nese mens mange andre har en maskin som bare dekker nese. Maskinen er jo i alt utgangspunkt lik, det er bare masken som er forskjellig Og til TS: Søvnapnè er ikke noe bare overvektige har. Men samtidig hadde kanskje du merket noe til pustestopp når dere deler semg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #15 Del Skrevet 9. august 2022 Hmm tror jammen løsningen var nærmere enn jeg ante!! I sommer på ferie sov vi på et hotellrom med veldig korte men tykke, faste puter. da hørte jeg lite fra ham. Tenkte det var verdt et forsøk å kjøpe ham en tykkere pute, og nå har jeg sovet flere netter på rommet sammen med ham og det har vært minimalt med snorking fra ham!! Stor forskjell!! Før hadde han en ganske tynn pute med dunfyll der hodet hans sank til bunns liksom, denne er skikkelig fast. et tips til andre som strever... Håper det varer ts Anonymkode: 1367a...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #16 Del Skrevet 9. august 2022 Krysser fingrene for at det varer, TS! Mannen her i huset har registrert søvnen, og har ca 15 stopp i timen. Og han snorker kun liggende på rygg, ikke på siden. Første anbefaling fra legen var derfor å prøve å endre mønsteret på dette: sov med noe ubehagelig, ala en tennisball tapet fast i tskjorteryggen, en periode - og prøv å bli vant til å sove på siden. Kanskje dette kan være noe for dere også, her har det hjulpet enormt! Anonymkode: add0c...172 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #17 Del Skrevet 10. august 2022 Prøv evt. å teipe igjen munnen. Hos mange faller haken ned når vi sover (særlig når vi ligger på ryggen) og da snorker vi. Om man teiper igjen munnen (med silketeip e.l.) forhindrer man at haken detter ned. Anonymkode: 5c374...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå