MiniMjau Skrevet 21. november 2005 #1 Skrevet 21. november 2005 Idag brukte jeg vinterskoene mine for første gang iår, og jeg hadde helt glemt hvor utrolig glatte de var! Sålene er jo forsåvidt grove med store mønster, men likevel er de dritglatte! Er det noe jeg kan gjøre (nei, vil ikke ha brodder...hehe...). Finnes det noe skomakeren kan ha på, en spray hva som helst..!
ashera Skrevet 21. november 2005 #2 Skrevet 21. november 2005 I fjor leste jeg i en avis at klisterspray til bildekk (såkalt "kjetting på boks") også kunne brukes under skosåler. Tror det kostet rundt 60 kroner på Biltema sist jeg var innom der. De selger det sikkert på bensinstasjoner også.
Snuppa Skrevet 21. november 2005 #3 Skrevet 21. november 2005 Grunnen til at sålene dine er glatte, er antakelig fordi det er for lite gummi i de (jo mer gummi, jo dyrere, og skofabrikantene liker å spare penger!). En løsning kan være å gå til skomaker og såle om støvlene til skikkelige gummisåler. Koster en del, men er det dyre sko, så lønner det seg............ Ellers innrømmer jeg glatt at jeg alltid har brodder i veska, oppdaget at en vanskelig kan klare seg uten når en skal ut og skyve på barnevogn. Ingen ser at jeg har de på og jeg slipper å se ut som Bambi!
En som vet Skrevet 21. november 2005 #4 Skrevet 21. november 2005 Hvis skoene dine er helt glatte under kan du kjøpe noe som heter "Walk safe" som selges i de fleste skobutikker. Du må sørge for at skoen er helt ren og tørr under, så er det bare å lime dem på! De fungerer nesten som klistremerker bare at de er ru på den ene siden. Egentlig tror jeg de er mest for innebruk men jeg har brukt dem ute tidligere! Går jo ann å prøve i hvertfall... Tror de koster ca. 50 kr...
En som vet Skrevet 21. november 2005 #5 Skrevet 21. november 2005 Idag brukte jeg vinterskoene mine for første gang iår, og jeg hadde helt glemt hvor utrolig glatte de var! Sålene er jo forsåvidt grove med store mønster, men likevel er de dritglatte! Er det noe jeg kan gjøre (nei, vil ikke ha brodder...hehe...). Finnes det noe skomakeren kan ha på, en spray hva som helst..! ← Oi! De hadde store mønstre under ja... Da funker mitt forslag litt dårlig... Hehe... Men det er ihvertfall uansett et tips til alle før julebordsesongen hvis andre enn meg har tenkt å gå med støvletter som ser ut som lakksko under...
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2005 #6 Skrevet 21. november 2005 Jeg har fått skomakeren til å legge på et lag med noe sklisikkert under alle vinterskoene mine. Fungerer veldig bra.
Miracl3 Skrevet 21. november 2005 #7 Skrevet 21. november 2005 Jeg har fått skomakeren til å legge på et lag med noe sklisikkert under alle vinterskoene mine. Fungerer veldig bra. ← Hva betalte du for det?
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2005 #8 Skrevet 21. november 2005 Tror det var en 50-lapp for hvert par. Det er visst noe asfalt-stoff han har lagt på.
Annevenn Skrevet 22. november 2005 #9 Skrevet 22. november 2005 Jeg rengjorde vinterstøvlene mine i helga, og limte på et stykke anti-skli tape av den sorten man bruker på trapper. Men det er viktig å ha den skikkelig (dyre) sorten, som det er godt med lim på. Sitter som bare juling, og hindrer at jeg ser ut som Bambi. På grove såler har jeg ingen forslag, dessverre. Men kjetting på boks høres ikke dumt ut, men det er nok ikke moro å få på gulvet....
MiniMjau Skrevet 22. november 2005 Forfatter #10 Skrevet 22. november 2005 Her i artikkelen så nevner de noe som heter "Walk Safe" som du kan få limt på "pynteskoa" som de sier det... http://www.aftenposten.no/helse/article1161859.ece
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 22. november 2005 #11 Skrevet 22. november 2005 Disse klistresakene, som man limer under skoene er å få kjøpt på bianco til opplysning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå