AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Del Skrevet 1. august 2022 Jeg har fått et tilbud på en stilling fra en medium stor finansinstitusjon, er utdannet økonom. Lønnen de tilbydde er 550 000,- er dette en grei lønn som nyutdannet eller bør jeg prøve å forhandle meg til høyere? Anonymkode: 189e0...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Del Skrevet 1. august 2022 Med en bachelorgrad innen et annet yrke, begynte jeg på 550,- i offentlig sektor. Hadde det vært privat, hadde jeg forlangt mer, men det er jo så store sprik i type yrke og ikke minst lengde på utdanning. Har IT-utdanning selv, men ikke ingeniør. Anonymkode: cfbdb...927 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 1. august 2022 #3 Del Skrevet 1. august 2022 Det er en ekstremt god lønn som nyutdannet, de fleste kan bare drømme om den lønnen, som nyutdannet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Del Skrevet 1. august 2022 Vil du ikke gå opp i lønn etter prøvetiden da? Er 550 000 lønn når du starter, og i prøvetiden, eller er det samme lønn etter endt prøvetid også? Jeg synes 550 er en grei begynnerlønn. Du kan begynne med å gjøre en veldig god jobb, så de ser og erfarer hva du "er verdt", og så kan du forhandle lønn om ett års tid eller så, eller første medarbeidersamtale. Anonymkode: 65f07...e6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Del Skrevet 1. august 2022 Just now, Athena Catalina said: Det er en ekstremt god lønn som nyutdannet, de fleste kan bare drømme om den lønnen, som nyutdannet. Det spørs jo totalt på hva du er utdannet innen!! En tidligere studievenn tok en mastergrad innen IT (som gjør han til ingeniør), hadde vært gode resultater fra universitetet (i utlandet). Da han kom tilbake etter endte studier startet han med godt over 550, for å si det kort. Anonymkode: cfbdb...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Del Skrevet 1. august 2022 Hadde selv samme startlønn, og måtte pante flasker for å få det til å gå rundt. Anonymkode: e6b1e...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Del Skrevet 1. august 2022 Just now, AnonymBruker said: Det spørs jo totalt på hva du er utdannet innen!! En tidligere studievenn tok en mastergrad innen IT (som gjør han til ingeniør), hadde vært gode resultater fra universitetet (i utlandet). Da han kom tilbake etter endte studier startet han med godt over 550, for å si det kort. Anonymkode: cfbdb...927 Presisering og retting: han tok en ingeniørutdanning innen IT, mastergrad. Og hadde svært gode resultater. Ikke "vært gode" Anonymkode: cfbdb...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde selv samme startlønn, og måtte pante flasker for å få det til å gå rundt. Anonymkode: e6b1e...613 Så du levde over evne med andre ord? Går helt fint å klare seg på 550 tnok Anonymkode: b0ef8...8a2 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 1. august 2022 #9 Del Skrevet 1. august 2022 Om det er en god eller dårlig lønn er jo avhengig av hva andre har i tilsvarende bedrifter og stillinger, det kan vanskelig KG svare på uten å vite mer. Så her bør du nok spørre på en annen arena, eventuelt være mer spesifikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Del Skrevet 1. august 2022 Det er en del her inne som har et litt rart bilde av verden. Det blir som å spørre om "er et hus til 2 millioner greit for meg og mine", uten å gi mer informasjon. Folk lever forskjellig. Har forskjellige behov, vaner og holdninger. Generelt så tror jeg mange her på KG hadde hatt godt av å se at verden ikke er så sort-hvitt som det ofte gis inntrykk av her. Som dette spørsmålet her. Svaret påvirkes selvsagt av en hel rekke faktorer. Er du utdannet renovasjonsarbeider så er lønnen knallgod som grunnlønn. Er du utdannet helsefagarbeider så er den også god. Er du utdannet siviløkonom kan det stille seg annerledes. Er du utdannet bioingeniør vet jeg ikke. Alder og tidligere erfaring har også noe å si. "Nyutdannet" betyr ikke nødvendigvis at man aldri har hatt en jobb før, eller har erfaring. Selv tok jeg høyere utdanning etter fylte 30 år, og min tidligere jobberfaring over mange år har sikkert spilt inn - selv om det er i en annen bransje - kanskje. Poenget er at det er mange variabler som spiller inn. Anonymkode: cfbdb...927 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har fått et tilbud på en stilling fra en medium stor finansinstitusjon, er utdannet økonom. Lønnen de tilbydde er 550 000,- er dette en grei lønn som nyutdannet eller bør jeg prøve å forhandle meg til høyere? Anonymkode: 189e0...deb Har du bachelor eller mastergrad? Jeg ville tatt kontakt med fagforeningen for å høre hvordan lønnen er i forhold til bransjestandard. Anonymkode: 3b5ba...800 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Del Skrevet 1. august 2022 Athena Catalina skrev (16 minutter siden): Det er en ekstremt god lønn som nyutdannet, de fleste kan bare drømme om den lønnen, som nyutdannet. Den er ikke EKSTREMT god på noen måte. Men helt ok. Anonymkode: 7082c...3e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 1. august 2022 #13 Del Skrevet 1. august 2022 Helt avhengig av hva rollen din er. Saksbehandler?, Account manager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Del Skrevet 1. august 2022 Det er vanlig å begynne lavt i den type stillinger, men årlige lønnsjusteringer er ganske solide. Fikk opp til 100 000 i hopp på et enkeltår de første årene i arbeidslivet. Eller om arbeidsplassen ikke tilbyr det er det veldig enkelt å finne seg en annen jobb, med godt lønnshopp. Man må bare bevise at man også presterer i praksis først. Anonymkode: 41409...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Del Skrevet 1. august 2022 Vet ikke hvor lønnsnivået ligger i din bransje eller om du har spisskompetanse som er ettertraktet. Jeg er pedagog i skolen, tidligere barnehage med over 23 års fartstid og erfaring. Årslønn er på 567 000,- så for meg høres startlønnen solid ut! Anonymkode: d3705...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #16 Del Skrevet 1. august 2022 Det er bra startlønn for nyutdannet. Jeg har selv 2 års erfaring og tjener nå 560 000,-. Anonymkode: 44cbb...12b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #17 Del Skrevet 1. august 2022 Hvilken rolle har du? Er du siviløkonom? Anonymkode: 0a742...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #18 Del Skrevet 1. august 2022 Tomas77 skrev (6 timer siden): Helt avhengig av hva rollen din er. Saksbehandler?, Account manager? Rådgiver. Bachelor i øk/ad. ts Anonymkode: 189e0...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 1. august 2022 #19 Del Skrevet 1. august 2022 Siden dette er en medium stor finansinstitusjon, regner jeg med at det er flere hundre ansatte der. Da har de antakelig massevis av mennesker i samme type jobb, og lønnen er da ofte relativt lite fleksibel. Men mulig man kan forhandle litt opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Del Skrevet 1. august 2022 Har 10 års ansiennitet, og har ca 500... viser bare hvor stor forskjell det er på folk... Anonymkode: 9514c...dbd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå