AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Jeg har litt planer, om å kaste og rydde og lage systemer....men har ikke kommet i gang enda. Lurer på om noen har tips til hvordan komme i gang Skikkelig tiltak kjenner jeg.... Anonymkode: ceb8e...8a0
Navani Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Du må bare begynne et sted. Hva irriterer deg mest i hverdagen? Start der. Er det snakk om hele kjøkkenet kan du ta en skuffe eller et skap om gangen så det ikke føles helt overveldende. Ikke kjøp noe systemer før du er ferdig med å rydde og kaste/gi vekk. Plutselig har du ledig plass i skuffer og skap og tomme bokser. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Ja! Ikke store ting, men jeg fikk orden på et rotehjørne i stua, og det er jeg veldig fornøyd med. Og diverse annet småtteri. Man må bare begynne i en ende, og helst kvitte seg med mer enn man evt anskaffer seg! Anonymkode: 1802e...e79 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Ja, fikk endelig ryddet barnas rom og malt, de er nå 10 og 12 år og ville gå over til «ungdomsrom» med rammemadrass-senger på 150x200cm mm. Brukte lang tid på å rydde og sortere vekk leker, bøker etc de var vokst fra, tenkt på det lenge… Og mitt eget klesskap og i tv-benken. Det får holde for denne ferien! Anonymkode: f8e8c...664
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Nei. Har vært borte hele ferien og kommer hjem til nøyaktig samme kaos som jeg forlot. Pluss et fjell skittentøy, klær og sko som har blitt for smått til barna og innsamlede «ferieskatter» som jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av… Anonymkode: 44ae8...a9f 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Ja! Fikk rydda og omorganisert litt i kjøkkenskap slik at ting vi bruker ofte ikke ligger på øverste hylle og ting vi sjeldnere bruker ligger lenger nede 😛 Anonymkode: 863e4...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Er mer bomba her nå enn før ferien 😭🙈 men har hatt myyye besøk av familie og tantebarn, begge barna har hatt bursdsger og hatt mye besøk. Lite rom for rydding selv om det hadde trengtes Anonymkode: 3e190...80c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Ja ein del faktisk. Donerte masse kle til klescontainer, fjerna beis men har ikkje fått beisa pga regn. Har fjerna ein del ting og satt opp på loftet. Anonymkode: 27f3e...365
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 Jeg har endelig fått skikkelig orden i mine kjøkkenskaper. Plutselig gikk det opp for meg at jeg kunne ta ut en hylle fra noen av skapene og da få utnyttet skapene bedre. Har tre skaper hvor jeg gikk fra tre til to hyller. Deretter tok jeg ut alt som stod i skapene og sorterte. Hva skal beholdes, gis bort og kastes. Jeg organiserte alle tørre matvarer i bokser som kan stables i høyden fra Europris (helt fantastisk!). Videre organiserte jeg ting slik at det jeg bruker mye og daglig står i nederste hyller og lett å komme til. Det jeg bruker sjeldent står høyere oppe. Har et skap igjen som skal tas i morgen. Jeg er veldig fornøyd! Jeg har også fått ryddet i klesskapene. Det startet jeg i grunn på i vår og har tatt litt innimellom. Nå begynner det også å bli bra. Anonymkode: 86cc3...9a7 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Så godt å høre at flere har brukt ferien på å rydde, noen venner mente jeg var sprø som ikke brukte den på å slappe av, men over tid vil jeg få mye mer sjelefred når det er ryddig rundt meg. Har gått gjennom klesskapet og gitt vekk sikkert fire store søppelsekker med klær, gått gjennom kjøkkenskap, hyller med diverse smårot og fått kastet ting jeg ikke trenger. Tror faktisk aldri jeg har hatt så få ting som akkurat nå og det føles fantastisk! Anonymkode: 4d45b...d27 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå