AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Jeg har foreldreansvar alene og barnefar har aldri hatt barnet hos seg, men nå har han altså vippset meg penger for at jeg skal møte familien hans uten han, mens han selv er på ferie. De bor 3 timer unna. Jeg har ingen kontakt med de eller noe til felles med de overhodet. Vi har møttes 1-2 ganger om året kun på grunn av barnet og jeg føler meg alltid utmattet etter jeg har vært med de. Jeg er extrovert og kan prate med hvem som helst om hva som helst, men med de blir det pinlige pauser og stillhet titt og ofte. Veldig ubehagelig for meg. Dere som har barn med en mann dere aldri bodd sammen med... Pleier dere å gjøre dette? Hvor ofte evt.? Anonymkode: 5329d...0dd
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Veldig rart 🙈 barnefaren bør ta ansvar for å ta barnet med til sin familie hvis du ikke har noe spesielt forhold til dem. Mange har godt forhold til eks-svigers og da blir det naturlig å møtes, men det høres jo ikke ut som dette er tilfelle her. Anonymkode: 15b18...33b 4
Snedig Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Hadde vippset pengene tilbake og sagt han får hente barnet for familietreff når han er tilbake fra ferie. Med mindre barnet elsker å treffe eks-svigers da, da kunne jeg strukket meg litt lengre. 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Nå bodde jeg med faren til min eldste en stund, men jeg vil ikke møte familien hans uansett sum. Det gjør jeg kun når jeg absolutt må. Konfirmasjon, bryllup, dåp av fremtidige eventuelle barnebarn holder langt for meg. Det vil si, det er en splittet familie, fordi min eks svigermor er fullstendig riv ruskende gal, og skaper konflikter i alle kanter, så hun har to barn som har tatt fullstendig avstand fra henne og min eks (som dessverre bærer denne arven i seg), og de to kan jeg gjerne treffe. Det er alltid hyggelig. De vet bedre enn noen hva jeg har vært gjennom angående eks og ekssvigermor, for de har vært gjennom det samme helvetet. Anonymkode: b081a...7c6
Hippogriff Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Hvis far ikke vil ta ansvar, ville jeg av hensyn til barnet sørget for at barnet kjente fars familie. Det handler om identitet. Jeg har selv et barn der far ikke kunne ordne dette, og har derfor håndtert det selv. Barnet har hatt tett og nær kontakt med fars familie hele oppveksten og det har vært enormt viktig for barnet mitt. 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Familien hans kan vel ta en dagstur til dere og være sammen med barnet et par timer mens du henger i kulissene. Så kan du bruke pengene han vippset til å bestille digg mat. Hadde ikke brukt tid på å reise dit ihvertfall. Anonymkode: 15f11...644
Gjest Kerrs Pink Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Aldri i livet, så lenge far puster får han ordne med sin egen familie.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Familien hans kan vel ta en dagstur til dere og være sammen med barnet et par timer mens du henger i kulissene. Så kan du bruke pengene han vippset til å bestille digg mat. Hadde ikke brukt tid på å reise dit ihvertfall. Anonymkode: 15f11...644 Har foreslått dette selv, men han sier de ikke orker å kjøre så langt. Ts Anonymkode: 5329d...0dd
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har foreslått dette selv, men han sier de ikke orker å kjøre så langt. Ts Anonymkode: 5329d...0dd Hvor gamle er disse foreldrene, og hvor gammelt er ditt barn? Anonymkode: 952fa...7d8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Er familie til "far" i en situasjon der far ikke har kontakt med barna. Min brors ex har holdt kontakten med oss tanter og onkeler og besteforeldre. Det er jeg svært takknemlig for, og vi har et godt forhold til barna. Men hun har gjort det frivillig da tror jeg. Jeg treffer min svigermor mye oftere enn jeg selv vil Anonymkode: 17fd9...a84
Lonelily Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 Njah. Barnefar har nesten aldri barna og følgelig har de heller ikke særlig kontakt med farssiden. Jeg ønsker ikke ta på meg ansvar for den biten. Kun to unntak, farmor og en onkel som faktisk bryr seg om barna, de har jeg gjort det veldig tydelig for at de alltid er velkomne hjemme hos oss. Men tenker at de selv bør ta initiativ. Ta med barna på noe eller komme på besøk. Ergo hadde jeg ment at de måtte kjøre 3 timer for å se barnebarna sine. Noe annet syntes jeg blir helt feil når man er alenemor og har hendene fulle. Hadde kanskje vært et poeng i være så grei om det gavnet barna, men hva får de ut av familiemedlemmer som ikke selv ofrer en dritt og som de kun ser 1-2 ganger i året!? En supersøt bestemor som var syk, ikke kunne kjøre selv og som elsket barna barna. Ja, da er det jo fint å gjøre slikt selv om det er fars familie. Men det tilfellet du skisserer: nope, nei, aldri i livet. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 Hippogriff skrev (4 timer siden): Hvis far ikke vil ta ansvar, ville jeg av hensyn til barnet sørget for at barnet kjente fars familie. Det handler om identitet. Jeg har selv et barn der far ikke kunne ordne dette, og har derfor håndtert det selv. Barnet har hatt tett og nær kontakt med fars familie hele oppveksten og det har vært enormt viktig for barnet mitt. Enig. For meg ville barnets forhold til sine besteforeldre og familie på farssiden trumfet fars idioti. Anonymkode: 4244e...83e
Maleficenta Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig. For meg ville barnets forhold til sine besteforeldre og familie på farssiden trumfet fars idioti. Anonymkode: 4244e...83e men besteforeldrene må jo og selv gjøre en innsats 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvor gamle er disse foreldrene, og hvor gammelt er ditt barn? Anonymkode: 952fa...7d8 81 år og barnet er snart 3. Ts Anonymkode: 5329d...0dd
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 Tja, vil og vil.. de er nå greie nok. Jeg hadde et tøft brudd med barnefar hvor det var både drapstrusler og det ene og det andre. Jeg har fult foreldreansvar for barna, men velger å skille han fra resten av familien. De bor også et stykke unna, men jeg ønsker de hjertelig velkommen til å besøke/ overnatte hos oss når de vil besøke barnebarna. Jeg hadde nok ikke tatt turen flere timer i bil i ens ærend for å besøke dem. Anonymkode: 40fca...fab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå