Gå til innhold

Leos lekeland for 22 mnd gammelt barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene store deler av ferien med barnet mitt på 22 mnd. Vi reiser ikke på ferie, så tenkte derfor å finne på litt andre ting.

Leos lekeland er en god times biltur unna, og lurte litt på å ta henne med dit. Har aldri vært der før, så lurer på om det er gøy for et barn på den alderen eller bør de være litt eldre? Hun haaater å kjøre bil, så unngår helst å kjøre såpass lenge med mindre det er "verdt" det. 

Hun er veldig aktiv, elsker sklier og klatre/hoppe. Men er redd større barn kanskje kan bli litt voldsomme? Er det også greit å gå alene på et slikt sted eller er det bedre å være flere sammen? Hun elsker når jeg er med å leker/sklir osv.. men er det lov? Beklager kanskje litt dumme spørsmål, men greit å være litt forberedt😄

Anonymkode: 239ec...9b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har egne områder for de aller minste (under 5 år). Ja, du kan være oppi alle skliene. 

Vi var med våre, minsten er 18 mnd. Og han storkoste seg. Men altså, han hadde kost seg like mye på en gratis lekeplass ute. Det var mest for fire-åringens skyld vi gikk der. 

Anonymkode: 7ad58...768

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere kommer nok til å ha gøy der :) Passer fint på en på snart 2

Anonymkode: 377e8...0f5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er alene store deler av ferien med barnet mitt på 22 mnd. Vi reiser ikke på ferie, så tenkte derfor å finne på litt andre ting.

Leos lekeland er en god times biltur unna, og lurte litt på å ta henne med dit. Har aldri vært der før, så lurer på om det er gøy for et barn på den alderen eller bør de være litt eldre? Hun haaater å kjøre bil, så unngår helst å kjøre såpass lenge med mindre det er "verdt" det. 

Hun er veldig aktiv, elsker sklier og klatre/hoppe. Men er redd større barn kanskje kan bli litt voldsomme? Er det også greit å gå alene på et slikt sted eller er det bedre å være flere sammen? Hun elsker når jeg er med å leker/sklir osv.. men er det lov? Beklager kanskje litt dumme spørsmål, men greit å være litt forberedt😄

Anonymkode: 239ec...9b0

Småbarnsområdet var ganske populært når vår minste var 1,5-2 år, men som personen overfor skriver: Barnet kan nok få vel så mye glede av å leke et annet sted. Typisk er det en liten ballbinge (små plastballer), et par sklier av enkel vanskelighetsgrad, et klatretårn/hus (opp til skliene), dukkehus og noen av disse større "legoklossene".

Hvis hun er tøff nok til å delta i de andre aktivitetene er det selvfølgelig masse å ta seg til :) Min erfaring er at ungene faktisk er ganske flink å ta hensyn til hverandre og ulike aldersgrupper.

Endret av Grandidosa83
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok med min første gang da han var nettopp fylt 1 år og krabbet fortsatt, han elsket det og spesielt ballrommet for de minste.

Anonymkode: 54961...1fe

AnonymBruker
Skrevet
Grandidosa83 skrev (4 minutter siden):

Småbarnsområdet var ganske populært når vår minste var 1,5-2 år, men som personen overfor skriver: Barnet kan nok få vel så mye glede av å leke et annet sted. Typisk er det en liten ballbinge (små plastballer), et par sklier av enkel vanskelighetsgrad, et klatretårn/hus (opp til skliene), dukkehus og noen av disse større "legoklossene".

Hvis hun er tøff nok til å delta i de andre aktivitetene er det selvfølgelig masse å ta seg til :) Min erfaring er at ungene faktisk er ganske flink å ta hensyn til hverandre og ulike aldersgrupper.

Vi var kanskje uheldige da vi var der, men vi opplevde tvert imot at det var en gruppe spinnville unger i 7-8-årsalderen som herjet helt rabiat, mens foreldrene satt og glodde på mobilen i spise-området... Og dette var også inne på småbarnsavdeligen, hvor det var tydelig skilt om at det var max 5 år (tror jeg). 

• Liker 1
Skrevet

Utrolig mange foreldre som står og glor på at deres 7-8 og eldre barn hopper over hele under-5 delen. Sinnsykt irriterende. 

AnonymBruker
Skrevet

Mini her på 2 elsker det, egentlig sjeldent opplevd eldre som blir for voldsomme, og de få gangen det har skjedd har jeg snakket til dem. Så har de roet ned eller funnet på noe annet. 

Anonymkode: d1ef8...ce1

Skrevet

Jeg hadde ikke syntes det var verdt det å pine oss gjennom to timer i bil for leos når barnet er så lite. En lekeplass, tur i fjæra, biblioteket,  rusle rundt i byen og klatre på benker ol er akkurat like gøy og stimulerende :)

Blir nok av tid til dyrere og mer fancy aktiviteter når hun blir eldre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke reist to timer i bil for det med en ettåring som hater å kjøre bil.

Anonymkode: f00ef...d10

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi var kanskje uheldige da vi var der, men vi opplevde tvert imot at det var en gruppe spinnville unger i 7-8-årsalderen som herjet helt rabiat, mens foreldrene satt og glodde på mobilen i spise-området... Og dette var også inne på småbarnsavdeligen, hvor det var tydelig skilt om at det var max 5 år (tror jeg). 

Dette er min erfaring også. Reiser aldri dit frivillig. Har vært med på bursdagsfeiring 

Anonymkode: 34d7a...17b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da er det lov til å si i fra. Det er regler der, og de tåler å bli snakket til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...