Gå til innhold

Hvordan gjøre godt inntrykk på visning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 😊

Jeg skal på visning i morgen og jeg lurer veldig på hva som gir dere et godt inntrykk av meg? Skal jeg stille masse spørsmål, eller hva ser dere etter? 

Anonymkode: f398b...a90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du gjøre godt inntrykk....? På de fleste visninger er ikke eierne tilstede, bare megleren, og uansett så er det hva du kan betale, ikke om du virker hyggelig, som avgjør om de vil selge til deg. Svært få vil takke nei til et høyt bud fordi en som bød lavere virket hyggeligere. 

Jeg har solgt to ganger, og aldri vært tilstede selv, så jeg aner ikke noe som helst om de jeg solgte til var hyggelig eller ei. Bare truffet dem såvidt for å skrive under på papirer. Samme når jeg har kjøpt, har ikke tenkt tanken på hva megleren syntes om meg. 

Anonymkode: d3dc5...cb8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal du gjøre godt inntrykk....? På de fleste visninger er ikke eierne tilstede, bare megleren, og uansett så er det hva du kan betale, ikke om du virker hyggelig, som avgjør om de vil selge til deg. Svært få vil takke nei til et høyt bud fordi en som bød lavere virket hyggeligere. 

Jeg har solgt to ganger, og aldri vært tilstede selv, så jeg aner ikke noe som helst om de jeg solgte til var hyggelig eller ei. Bare truffet dem såvidt for å skrive under på papirer. Samme når jeg har kjøpt, har ikke tenkt tanken på hva megleren syntes om meg. 

Glemte å si at jeg skal leier, ikke kjøpe  😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at jeg skal leier, ikke kjøpe  😊

Haha, da er det en helt annen sak, ja 😛 

Da er nok det viktigste å fremstå som en ansvarsfull person, med respekt for andres eiendom. Rene hele klær, god personlig hygiene, og gjerne vise interesse for området.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar du mener for utleie, TS? Det viktigste er vel å se ren og pen ut og oppføre seg hyggelig. Still gjerne noen spørsmål om du har noen gode, men ikke spør bare for å spørre. Ellers vil jeg anbefale å prøve å google deg selv for å se hva som dukker opp, utleier kommer sikkert til å sjekke. 

Anonymkode: ac9fc...738

Skrevet

Kle deg ordentlig og se stelt ut. Smil og vær åpen. Si noe hyggelig om leiligheten, Ex: "så fint og lyst det er her!" Still relevante spørsmål hvis det ikke var tydelig i annonsen. Eksempel om strøm/Internett etc.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei! 😊

Jeg skal på visning i morgen og jeg lurer veldig på hva som gir dere et godt inntrykk av meg? Skal jeg stille masse spørsmål, eller hva ser dere etter? 

For min del:

- Ren og ok kledd 

- Fortell litt om deg selv og hvordan du er. Vi som leier ut (spesielt i egen bolig) ønsker jo noen som ikke skaper unødvendige problemer. 

- Se gjennom leiligheten før du spør, slik at det du spør om faktisk er relevant.

AnonymBruker
Skrevet

Er bare å ikke se ut som en boms eller si idiotiske/skjødesløse ting. "Her blir det bra å ha party ass!"

Så lenge du er normal er det nok.

Anonymkode: 97c38...830

AnonymBruker
Skrevet

Om du har en stabil jobb, langsiktig perspektiv, god grunn til å flytte (ikke forrige utleier var et hespetre, eller fikk-ikke-røyke-inne), så sy det gjerne inn i samtalen. 

Om du for eksempel sier, "dette hadde vært så praktisk i forhold til jobb!", så spør man jo naturlig hvor du jobber. Eller "jeg blir værende her i minst tre år på grunn av jobb, ellers ville jeg nok kjøpt". eller "spare til egenkapital noen år" 

Generelt prefererer jeg leietakere som er unge par, eller rolige kvinner. De som er velkledd og ikke ser herjet ut. De som har fast jobb, men er på leiemarkedet rett og slett fordi de ikke skal bo der så lenge, eller ikke har egenkapital ennå. 

Anonymkode: 1bda2...b87

AnonymBruker
Skrevet

Bare vær normal høflig. Holder imassevis. 

Anonymkode: 8643b...cfd

AnonymBruker
Skrevet

Om du har en stabil jobb, langsiktig perspektiv, god grunn til å flytte (ikke forrige utleier var et hespetre, eller fikk-ikke-røyke-inne), så sy det gjerne inn i samtalen. 

Om du for eksempel sier, "dette hadde vært så praktisk i forhold til jobb!", så spør man jo naturlig hvor du jobber. Eller "jeg blir værende her i minst tre år på grunn av jobb, ellers ville jeg nok kjøpt". eller "spare til egenkapital noen år" 

Generelt prefererer jeg leietakere som er unge par, eller rolige kvinner. De som er velkledd og ikke ser herjet ut. De som har fast jobb, men er på leiemarkedet rett og slett fordi de ikke skal bo der så lenge, eller ikke har egenkapital ennå. 

Jeg flytter fra samboer, så jeg har ikke referanser av nyere dato, og jeg kom ganske dårlig ut av det økonomisk, så jeg vil leie 3-4 år til jeg kan kjøpe meg et sted selv. Høres jo ut som jeg er et rotehue uten referanser da.....

TS

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg flytter fra samboer, så jeg har ikke referanser av nyere dato, og jeg kom ganske dårlig ut av det økonomisk, så jeg vil leie 3-4 år til jeg kan kjøpe meg et sted selv. Høres jo ut som jeg er et rotehue uten referanser da.....

TS

Samlivsbrudd er en veldig god grunn for å leie, og helt forståelig at man ikke har referanser da. Det var ikke vanlig sist jeg leide for ti år siden heller. Mine foreldre har flere utleieleiligheter, de leier ofte ut til fraskilte da disse ofte er rolige, voksne folk som bare trenger et sted å lande for en liten stund. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kom med uflidd fett hår, lange akrylnegler, andenebb eller tykt lag med brunkrem og foundation.

Anonymkode: 1b9c7...f39

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS

På ingen som helst måte. Det er jo en veldig god grunn til å leie på alle mulige måter. Du har jo til og med klart å eie eget. Du kan gjerne få frem akkurat det du skriver her. Uten den siste setningen, selvfølgelig :)

AnonymBruker
Skrevet

Snakk godt om tidligere utleiere hvis det blir et tema (generelt ikke baksnakk noen), kle deg normalt men pent, vær nydusjet og tenk om det er noe du lurer på om leiligheta som du ikke har fått svar på allerede. Å si at du ønsker å finne et sted å bo etter samlivsbrudd mens du sparer til egenkapital høres fornuftig og bra ut i mine ører.

Anonymkode: 45bd1...dc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg antar du mener for utleie, TS? Det viktigste er vel å se ren og pen ut og oppføre seg hyggelig. Still gjerne noen spørsmål om du har noen gode, men ikke spør bare for å spørre. Ellers vil jeg anbefale å prøve å google deg selv for å se hva som dukker opp, utleier kommer sikkert til å sjekke. 

Enig i denne. Fjern de verste partybildene fra offentlig visning.

Jeg jobber et sted der vi skifter samarbeidspartnere ganske ofte. Når jeg skal jobbe med nye, googler jeg de. Og noen ganger gremmer jeg meg i lang tid i forveien. Bare basert på det jeg ser de legger ut.

Anonymkode: ac673...41c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig i denne. Fjern de verste partybildene fra offentlig visning.

Jeg jobber et sted der vi skifter samarbeidspartnere ganske ofte. Når jeg skal jobbe med nye, googler jeg de. Og noen ganger gremmer jeg meg i lang tid i forveien. Bare basert på det jeg ser de legger ut.

Anonymkode: ac673...41c

Hvorfor? Har ikke de fleste sosiale mennesker gått på en studentfest/syden/afterski smell en gang eller fem?

Ikke at jeg vil ha bildene på nett, der er jeg enig... Men om jeg hadde sett det av en ny medarbeider hadde jeg bare tenkt, jaja, der har jeg og vært. 

Selvfølgelig, om de har en utfordrende instakonto med åpen profil, eller sprer om seg med antivaks og høyrevridde meninger på twitter, da tenker jo også jeg mitt. Men partybilder, det får gå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...