Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vi prøver å bli gravid, samtidig som vi ser etter hus. Vi trenger egentlig hus NÅ ( har lett lenge og bor trangt) men siden vi (jeg) og prøver å bli gravide så er det litt vanskelig angående overtakelsesdato. Det må vel være minst 3 måneder pluss frem i tid siden jeg kan bli gravid når som helst? 

noen som er i lignende situasjon og/eller har flyttet som gravid som har noen tips? 
😄

Anonymkode: 8aaef...8b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønte egentlig ikke hva som er spørsmålet? Er vel ikke noe problem å flytte mens man er gravid?

Anonymkode: 2aada...762

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt. Hvorfor må det være minst tre måneder frem i tid? Jeg hadde tenkt jo før, jo bedre, i deres situasjon. Men kjenner veldig, veldig mange som har flyttet i alle mulige faser av graviditet. Det går bra. 

Anonymkode: a4d54...2e2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt problemstillingen. Det er som regel tre måneder etter kjøp at man overtar bolig, men kan avtale kortere tid også. 

Anonymkode: 9147c...b17

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var kanskje litt uklar der. Trodde det var sånn at man måtte ta det mest mulig med ro de første tre månedene , med minst mulig endringer osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var kanskje litt uklar der. Trodde det var sånn at man måtte ta det mest mulig med ro de første tre månedene , med minst mulig endringer osv. 

Nei, de fleste jobber 100%, trener og er aktive. En planlagt flytting er vel uansett ikke en voldsom belastning?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eh, haha, nei.. Det var sånt man trodde på femti-tallet. Du kan leve helt som normalt, unntatt at du bør kutte alkohol og annet i kosten... 

Anonymkode: b23e9...a6f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det må man ikke. Men man kan bli veldig dårlig, gjerne fra uke 7 - 13. Jeg var helt utslitt og kvalm, orket såvidt å karre meg inn på hjemmekontoret og måtte ha flere hvilepauser på sofa iløpet av dagen. Hadde ikke orket å flytte men hadde jo gjort det om jeg måtte xD Og på slutten kan man få vondt i bekken, vondt å løfte osv. Så greit å være forberedt på at mannen må ta alt/mer eller at man må betale for hjelp HVIS man blir dårlig. Men er jo mange som ikke er dårlige også :) Dere kan jo også gjøre mye pakking osv på forhånd nå, sortering, kasting osv som man gjerne gjør i forbindelse med flytting :)

Anonymkode: 2f01c...d86

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ingenting om ennå siden jeg ikke har vært gravid og flyttet, men ønsker å være på den sikre siden . Så derfor spør jeg. Blir nemlig rådet til å vente av flere rundt meg. Har bekjente som er sykemeldt pga svangerskapskvalme i flere mnder så det er ikke alle som er i like god form i graviditeten. Men det høres jo bra ut at man ikke absolutt må vente de 3 mndene da :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vet jeg ingenting om ennå siden jeg ikke har vært gravid og flyttet, men ønsker å være på den sikre siden . Så derfor spør jeg. Blir nemlig rådet til å vente av flere rundt meg. Har bekjente som er sykemeldt pga svangerskapskvalme i flere mnder så det er ikke alle som er i like god form i graviditeten. Men det høres jo bra ut at man ikke absolutt må vente de 3 mndene da :) 

Ja, noen blir kvalme. Men dette vil jo være en planlagt flytting. Så du kan jo begynne å rydde, sortere og sette kasser klare i god tid før. Og selv om man er kvalm klarer man som regel å gjøre noe. Mange med svangerskapskvalme tar seg av småbarn store deler av dagen. Du har vel og en mann som i verste fall kan ta i litt ekstra om du er dårlig? 

Selv om noen blir dårlige er det fleste i god form, og selv som for dårlig til å jobbe ville mange fint klart å bidra i en flytteprosess.

Så det ville jeg ikke bekymret meg noe for i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville mye heller flyttet i starten av graviditeten enn mot slutten, selv om jeg var kvalm i starten. Det blir utrolig tungt å bære magen og jeg fikk vonde kynnere av å løfte den minste ting. Ville bare hoppet i alt, for det er veldig vanskelig å planlegge både det perfekte huskjøpet og graviditet. Kjør på sier jeg. 

Anonymkode: 9886f...44b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet ut rett etter OUL mens jeg hadde bekkenlåsning og prolaps i ryggen, og inn mens jeg var høygravid. Selv med bekkenlåsning og prolaps var jeg mye mer til hjelp under flyttingen enn jeg var som høygravid. 😛

Anonymkode: c1085...bea

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, det er jo bare tull og overtro. Det er i starten du kan gjøre mest, og orker mest (med mindre du får skikkelig svangerskapskvalme da). Men det er jo bare å leie flyttefolk og ta flyttevasken via rengjøringsbyrå om du er bekymret. Men det er altså ingenting å bekymre seg for. Det går fint å flytte når man er f.eks 3 mnd på vei.

Og en ting til... Det er (uansett svangerskap eller ikke) absolutt verdt pengene å betale for flyttefolk! Jeg gjorde det. De bar, lastet og løftet og bar opp 50 kasser og alle møblene tre etasjer uten heis, og jeg trengte ikke løfte en finger. Veldig deilig og verdt pengene. Betalte 5500,- kr for det. Man betaler pr time, så prisen avhenger av hvor stort flyttelass man har og hvor lang tid de bruker på lasting, lossing og bæring.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vi begynte å prøve trengte vi ny bil på samme tidspunkt. Brukte lang tid på å velge den som var sikrest mulig, hadde plass til barnevogn, handleposer, og en familie.

En del år senere kjørte jeg fortsatt rundt i denne alt for store bilen, som hver dag minnet meg på at vi ikke klarte å bli gravide.

Det er ikke sammenlignbart, det vet jeg veldig godt. Men... poenget mitt er vel bare at enkelte ting i livet ikke lar seg planlegge. Du kan ende opp på sykehus med hyperkvalme eller sprukket eggleder, du kan miste rett før overtagelsesdato, du kan være slått ut med bekkenløsning på slutten av svangerskapet, eller sengeliggende fra uke 20 på grunn av truende abort og blødninger. Kanskje du ikke blir gravid i det hele tatt før dere har bodd der en god stund. Kanskje du er supersprek som gravid og fikser både bæring og nedvask. 

Uansett, det ordner seg. 

Anonymkode: f60e7...564

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. 

Anonymkode: e4f5f...5ca

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Det var betryggende og interessant å høre forskjellige perspektiver på det 👍🏻 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var småuggen i starten, men ikke dårlig. Kunne lett ha flyttet, selv om jeg er av den bekymrede varianten så ville nok spurt venner om hjelp og helst sett at mannen og kompiser tok de tunge løftene.

En flytteprosess hadde vært mye verre nå som høygravid! Nå er det utfordring nok å fylle på nytt vann til hundene eller å bytte filter i robotstøvsugeren 😂

Anonymkode: 20413...aef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du kan bli dårlig når som helst i løpet av 9 mnd, eller bare være deg selv hele perioden. 

Anonymkode: be0d0...4b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg var småuggen i starten, men ikke dårlig. Kunne lett ha flyttet, selv om jeg er av den bekymrede varianten så ville nok spurt venner om hjelp og helst sett at mannen og kompiser tok de tunge løftene.

En flytteprosess hadde vært mye verre nå som høygravid! Nå er det utfordring nok å fylle på nytt vann til hundene eller å bytte filter i robotstøvsugeren 😂

Anonymkode: 20413...aef

Hvorfor er det så tungt som høygravid, det å gi vann til hundene? Er du veldig lav, slik at magen din er veldig stor? Eller hva er årsaken, tror du? ☺️

Jeg bare lurer, altså. Har vært gravid en gang før og det ble aldri tungt, selv om jeg ikke var trent på forhånd f.eks. Ingen problemer med å få på meg sko osv. Er gravid igjen nå, og spent på hvordan det blir nå.. Så jeg bare lurer og er nysgjerrig. ☺️

Anonymkode: b67ac...0ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor er det så tungt som høygravid, det å gi vann til hundene? Er du veldig lav, slik at magen din er veldig stor? Eller hva er årsaken, tror du? ☺️

Jeg bare lurer, altså. Har vært gravid en gang før og det ble aldri tungt, selv om jeg ikke var trent på forhånd f.eks. Ingen problemer med å få på meg sko osv. Er gravid igjen nå, og spent på hvordan det blir nå.. Så jeg bare lurer og er nysgjerrig. ☺️

Anonymkode: b67ac...0ab

Ikke meg du siterer, men jeg synes også det er en utfordring å skulle bøye meg ned og har nok blitt veldig «stiv» etterhvert som magen har vokst - magen sitter på en måte så høyt oppe at jeg ikke har noe mer å gå på for å krumme ryggen mer, i tillegg har jeg bekkenløsning😅 Er i uke 30 nå og har fått kommentarer på at «magen ikke er så stor» så mulig det har med høyden min å gjøre. 

Anonymkode: c355b...506

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...