Gå til innhold

Forsvunnet baggasje, får ikke registrert det!


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom med fly fra utlandet på onsdag, fra Tyrkia, med mellomlanding i Stockholm. Da vi landet i Trondheim var bagasjen borte. 

Vi landet sent om kvelden og derfor var Ankomst servicen stengt, og det var ingen folk som kunne hjelpe til med å lage rapport på at bagasjen var forsinket. Vi fløy med turkish airlines fra Tyrkia og med SAS fra Stockholm til Trondheim. Selv om reisen er bestilt via turkish er det sas som er ansvarlig for å finne bagasjen. Vi prøvde å registrere det på nettet på flyplassen, men det gikk ikke da reisen var bestilt via turkish, så nettsiden kjente ikke igjen bookingreferansen, og det gikk derfor ikke å registrere. 

 

Vi har ringt turkish sin kundeservice som sier at vi må ta kontakt med SAS. Ringte sas (sto over en time i kø) og de kunne heller ikke hjelpe med å lage rapport, men fikk beskjed om å ringe wideroe ground handling på Trondheim Lufthavn, problemet her er at ingen tar telefonen! Har ringt konstant i flere dager nå, ingen svar og så blir det plutselig lagt på av seg selv. Har også sendt en mail, som vi ikke har fått svar på. 

De starter jo ikke å lete etter kofferten før vi har fått laget pir-rapporten, så nå vet vi ikke hva vi skal gjøre. Får ikke registrert hos reiseforsikring heller, i og med at vi ikke har pir-rapporten. 

 

Hva gjør vi nå? Fortsette å ringe nummeret vi fikk fra SAS? Er det noen andre vi kan ringe? Det er superfrustrende at det skal være så vanskelig å registrere at kofferten er borte. 

Kan heller ikke møte opp på flyplassen, da jeg bor over 100 mil unna. 

Anonymkode: 52bda...974

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det et annet nummer til flyplassen? 

Anonymkode: e71ca...85a

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes det et annet nummer til flyplassen? 

Anonymkode: e71ca...85a

Ja, skal prøve å ringe. 

 

Anonymkode: 52bda...974

AnonymBruker
Skrevet

jævlig irriterende da

Anonymkode: 14179...d79

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

jævlig irriterende da

Anonymkode: 14179...d79

Jaaa, har mistet bagasje før, og det har aldri vært noe problem å få registrert det. Sikker på at det egentlig er en smal sak på finne bagasjen vår, problemet er jo at ingen leter etter den når vi ikke får registrert at den er borte. 

Anonymkode: 52bda...974

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte møte opp på flyplassen sist noe lignende skjedde. Og ventet godt over en time, for de løper jo rundt hele tida. 

Anonymkode: 55792...131

AnonymBruker
Skrevet

Legge ut på facebook, og høre om noen er villig til å gjøre deg en tjeneste og registrere for deg? Deretter kjøpe en skikkelig gavepakke med mat eller noe til dem. 

Anonymkode: ff0c4...a93

AnonymBruker
Skrevet
Hva har du krav på når bagasjen ikke kommer?
 
 
Hvis innsjekket bagasje ikke kommer frem, må du omgående melde fra til flyselskapet. Dette gjør du ved å fylle ut en såkalt Property Irregularity Report (PIR) på flyplassen. Husk å ta vare på boardingkortet ditt.

Anonymkode: a6811...26e

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:
Hva har du krav på når bagasjen ikke kommer?
 
 
Hvis innsjekket bagasje ikke kommer frem, må du omgående melde fra til flyselskapet. Dette gjør du ved å fylle ut en såkalt Property Irregularity Report (PIR) på flyplassen. Husk å ta vare på boardingkortet ditt.

Anonymkode: a6811...26e

Det er det vi prøver på. Men de var ikke på flyplassen da vi landet, og når vi forsøker å gjøre det i ettertid så er det ingen som svarer :(

SAS sier vi må ta kontakt med Widerøe ground handling, men de svarer ikke på telefon eller mail. 

Noen som vet om noen kan møte på vegne av meg på flyplassen for å registrere? 

Anonymkode: 52bda...974

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:
Hva har du krav på når bagasjen ikke kommer?
 
 
Hvis innsjekket bagasje ikke kommer frem, må du omgående melde fra til flyselskapet. Dette gjør du ved å fylle ut en såkalt Property Irregularity Report (PIR) på flyplassen. Husk å ta vare på boardingkortet ditt.

Anonymkode: a6811...26e

Hello, Captain Obvious.

Anonymkode: 7f20c...286

  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er det vi prøver på. Men de var ikke på flyplassen da vi landet, og når vi forsøker å gjøre det i ettertid så er det ingen som svarer :(

SAS sier vi må ta kontakt med Widerøe ground handling, men de svarer ikke på telefon eller mail. 

Noen som vet om noen kan møte på vegne av meg på flyplassen for å registrere? 

Anonymkode: 52bda...974

Ja, men de må ha legitimasjonen din

Anonymkode: a6811...26e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men de må ha legitimasjonen din

Anonymkode: a6811...26e

Holder det med bilde av f eks passet mitt? 

Anonymkode: 52bda...974

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Holder det med bilde av f eks passet mitt? 

Anonymkode: 52bda...974

Nei

Anonymkode: a6811...26e

Skrevet

Dersom du har bestilt billetter som innlogget på SAS’ nettside så får du bagasjekvittering på e-post. I denne finner du en lenke der du kan registrere manglende bagasje (PIR)

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, mmd said:

Dersom du har bestilt billetter som innlogget på SAS’ nettside så får du bagasjekvittering på e-post. I denne finner du en lenke der du kan registrere manglende bagasje (PIR)

Det er bestilt gjennom turkish airlines, men siste strekket er med SAS, derfor er det sas som er ansvarlig. Men sas kundeservice kunne ikke hjelpe meg å registrere, de innrømte at de er ansvarlig, men de sa at Widerøe ground handeling kunne registrere det for meg, noe de helt sikkert kan, problemet er bare at jeg ikke får tak i dem på hverken tlf eller mail. 

Anonymkode: 52bda...974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...