AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Lenker å prøve. Anonymkode: d9681...d7c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Ta deg nå en tur til legen og få antibiotika. Ikke hold på med å kurere sykdommer med hjemmeremedier. Anonymkode: f40a5...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 lurven skrev (16 minutter siden): Appelsinjuice funker hvertfall Det gjør jo problemet verre - man gir jo næring til infeksjonen når man pøser på med sukker. Anonymkode: 435df...980 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det gjør jo problemet verre - man gir jo næring til infeksjonen når man pøser på med sukker. Anonymkode: 435df...980 Men samtidig er det surt og dét er bra når man skal bli kvitt bakterier, så det gjør nødvendigvis ikke problemet større! jeg var på legevakten for en uke siden pga uvi, legen der gav meg antibiotika og bad meg om å drikke mye appelsinjuice! Anonymkode: bd499...c63
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men samtidig er det surt og dét er bra når man skal bli kvitt bakterier, så det gjør nødvendigvis ikke problemet større! jeg var på legevakten for en uke siden pga uvi, legen der gav meg antibiotika og bad meg om å drikke mye appelsinjuice! Anonymkode: bd499...c63 Det sure går jo via magesekken med sin magesyre (der er det jo surt nok fra før) og tarmen med sine nøytraliserende stoffer og blodet med sin buffervirkning som holder pH i blodet stabilt, så hvordan skal juice kunne gjøre urinen sur da? 🤷♀️ Anonymkode: 3a3ef...d78
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men samtidig er det surt og dét er bra når man skal bli kvitt bakterier, så det gjør nødvendigvis ikke problemet større! jeg var på legevakten for en uke siden pga uvi, legen der gav meg antibiotika og bad meg om å drikke mye appelsinjuice! Anonymkode: bd499...c63 Juice av en grapefrukt er 100 ganger bedre sa min lege, mindre sukker og mer surhet. Jeg har hatt over 100 urinveisinfeksjor i mitt liv, de siste år 0 heldigvis. Eplecidereddik fungerer veldig godt som forebyggende, om du først har fått en infeksjon så må du til lege og få riktig antibiotika. Det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse eller til en infeksjon som skader urinveiene dine . Å drikke sitronsaft blandet i vann er også bra, men pass tennene. Saken er at sur drikke regulerer ph verdien i blæren og gjøre den glatt innvendig sånn at E coli bakterier vil slite med å finne feste og dermed er sjansene for uvi med ecoli mye mindre. Anonymkode: 1cf3a...84d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det sure går jo via magesekken med sin magesyre (der er det jo surt nok fra før) og tarmen med sine nøytraliserende stoffer og blodet med sin buffervirkning som holder pH i blodet stabilt, så hvordan skal juice kunne gjøre urinen sur da? 🤷♀️ Anonymkode: 3a3ef...d78 Det filtreres gjennom nyrene, gjennom urinveiene, nyrebekken, urinleder, blæra og urinrøret Anonymkode: 1cf3a...84d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Få resept hos legen på Hiprex. Det virker forebyggende. Anonymkode: 82240...f99
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 Apoteket har c vitamintabletter (1000 mg) med tranebær. Dette hjelper her før det utvikler seg. Men som de andre sier, når infeksjonen først er der så er det kun antibiotika som hjelper. Så Anonymkode: 88ba9...ff5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 Hvis det ikke går over av seg selv ila et par dager, eller symptomene forverrer seg, så må du levere en urinprøve hos legen slik at du får antibiotika. Noen kjønnssykdommer og sopp kan også gi lignende symptomer, så det er lurt å sjekke med lege. Man ønsker ikke å gå lengre enn nødvendig med noen av delene. Anonymkode: 889a0...c77 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Apoteket har c vitamintabletter (1000 mg) med tranebær. Dette hjelper her før det utvikler seg. Men som de andre sier, når infeksjonen først er der så er det kun antibiotika som hjelper. Så Anonymkode: 88ba9...ff5 C vitamin i store doser er ikke anbefalt i og med at det spalter urinen og det kan ta lenger tid. Fikk beskjed om det på legevakta da jeg kom dit etter å ha tatt 2 1000mg c vitamin den kvelden tabletter, så det har jeg unngått i ettertid Anonymkode: 1cf3a...84d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ta deg nå en tur til legen og få antibiotika. Ikke hold på med å kurere sykdommer med hjemmeremedier. Anonymkode: f40a5...c8b Går alltid til lege, går ved minste symptom da jeg plages med uvi er.tenkte mer på forebyggende ❤️tranebær bruker jeg allerede.ts. Anonymkode: d9681...d7c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Juice av en grapefrukt er 100 ganger bedre sa min lege, mindre sukker og mer surhet. Jeg har hatt over 100 urinveisinfeksjor i mitt liv, de siste år 0 heldigvis. Eplecidereddik fungerer veldig godt som forebyggende, om du først har fått en infeksjon så må du til lege og få riktig antibiotika. Det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse eller til en infeksjon som skader urinveiene dine . Å drikke sitronsaft blandet i vann er også bra, men pass tennene. Saken er at sur drikke regulerer ph verdien i blæren og gjøre den glatt innvendig sånn at E coli bakterier vil slite med å finne feste og dermed er sjansene for uvi med ecoli mye mindre. Anonymkode: 1cf3a...84d Takk alle sammen for gode råd, skal prøve grapefrukt juice Anonymkode: d9681...d7c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #16 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Går alltid til lege, går ved minste symptom da jeg plages med uvi er.tenkte mer på forebyggende ❤️tranebær bruker jeg allerede.ts. Anonymkode: d9681...d7c Hiprex. Og drikke mye vann uansett årstid. Rart legen din ikke har foreslått det allerede dersom du ofte har uvi. Anonymkode: b62e5...05e
Gjest lurven Skrevet 1. august 2022 #17 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gjør jo problemet verre - man gir jo næring til infeksjonen når man pøser på med sukker. Anonymkode: 435df...980 Har hatt det 2 ganger selv, drakk appelsinjuice i store mengder og det hjalp da
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #18 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lenker å prøve. Anonymkode: d9681...d7c Det er ikke så bra med eplecidereddik innvortes. Ville heller drukket mye vann med sitron eller lime i. Det hjelper veldig å få tisset bort bakteriene. Ta saften av en halv sitron i 5 dl vann og drikk det. Er kjempebra. Evnt saften av en halv lime om du heller liker det. Blir du ikke bedre må du til lege. Anonymkode: 89f19...9d7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 lurven skrev (4 timer siden): Har hatt det 2 ganger selv, drakk appelsinjuice i store mengder og det hjalp da Er bedre å presse appelsiner selv. Det gir ekte næring til kroppen og renser opp i blæra. Anonymkode: 89f19...9d7
Gjest lurven Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er bedre å presse appelsiner selv. Det gir ekte næring til kroppen og renser opp i blæra. Anonymkode: 89f19...9d7 Ja det er det nok, alt for mye tilsatt sukker i juice
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå