Fremmed fugl Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Først å fremst, sett konas behov fremfor dine egne. Vær plagsomt snill og oppmerksom. Vise henne alltid grenseløs tillit. Når dere merker den gode effekten, ved at hun blir mindre og mindre opptatt av deg, så øke giret. Pøs på med gaver og komplimenter, ta over så mye husarbeid og barneansvar som du bare klarer. Når du etterhvert oppdager at hun er utro, så må du ikke glemme bort deg, nå er det synd på henne som var utro. Du skal tilgi og støtte, gang på gang. Du kan selvfølgelig ha uflaks, og ha en kone som er alt for bevist, og som klarer å kompensere når du aktivt jobber for å gjøre deg verdiløs. Men svært ofte vil strategien fungere. Noen praktiske tips: Hvem bestemmer når du skal ha ferie: - Kona (du sammen med arbeidsgiver er feil svar) Hvem bestemmer hvor du skal på ferie: - Kona Hvem bestemmer hva du skal gjøre på ferien: -Kona Hvem bestemmer når dere skal ha sex: -Kona Hvem bestemmer hvor dere skal bo: - Kona Hvem tar alle kjipe ting med barna? -Du Hvem må alltid være klar på å være alene hjemme med barna på kort varsel: -Du Hvem har aldri rett å stille spørsmål ved noe den andre gjør: -Du Tror dere skjønner opplegget. Men hvorfor fungerer det ofte? Kona slipper å ha noen som helst kostnader for å få deg. Vi mennesker verdsetter ting automatisk etter hvor store kostnader vi har for å få dem. Din verdi blir etterhvert på nullpunktet. Men han "Peter" på jobben til kona, han er ikke grattis... der må hun investere for å få noe tilbake. Psykologisk vil du kunne oppleves som å være i overflodd. Er ikke helt det samme som det med kostnader, men ligner. Vi verdsetter det som det er knapphet på, høyere en det som vi har i overflodd. Eller på godt norsk, hun vil ta deg for gitt. Med det så vil hun ikke ha behov for å bruke kostnader på deg, og man kommer i en ond sirkel, der sluttresultatet gjerne blir at følelsene/kjemien har blitt borte. Etter en lang post, kommer to spørsmål til alle klokke folk på KG. 1. Bør en mann som driver på med dette, endre seg? 2. Hva kan en kvinne som har en mann som bruker en slik strategi, gjøre for å ikke miste følelsene for mannen? 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Mann: Gro deg et par baller 😁👍 Anonymkode: a64e7...602 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Fremmed fugl skrev (32 minutter siden): Du kan selvfølgelig ha uflaks, og ha en kone som er alt for bevist, og som klarer å kompensere når du aktivt jobber for å gjøre deg verdiløs. Fremmed fugl skrev (33 minutter siden): 1. Bør en mann som driver på med dette, endre seg? Ikke med mindre kona er like bevisst. Fremmed fugl skrev (33 minutter siden): 2. Hva kan en kvinne som har en mann som bruker en slik strategi, gjøre for å ikke miste følelsene for mannen? Slå ned på første forsøk fra mannen. Anonymkode: bc9a8...f07 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Mann: Gro deg et par baller 😁👍 Anonymkode: a64e7...602 Mens du som er kvinne skal sitte på rompa til den blir flat, og bare kreve? Anonymkode: bc9a8...f07 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Herlig, akkurat en sånn tråd trenger vi her. For det er ingen fra før 🙄 Anonymkode: 0e0d4...b4b 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Det der høres jo ut som et helt vanlig forhold Anonymkode: c4fe3...c8e 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Men... en del av de punktene er det han som har bestemt at jeg skal bestemme. Anonymkode: d0903...21a 1
Fremmed fugl Skrevet 1. august 2022 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Herlig, akkurat en sånn tråd trenger vi her. For det er ingen fra før 🙄 Anonymkode: 0e0d4...b4b Kan vel tolkes at det er et viktig tema, hvis det er mange ulike tråder som tar opp det aktuelle temaet. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 Fremmed fugl skrev (9 timer siden): Først å fremst, sett konas behov fremfor dine egne. Vær plagsomt snill og oppmerksom. Vise henne alltid grenseløs tillit. Når dere merker den gode effekten, ved at hun blir mindre og mindre opptatt av deg, så øke giret. Pøs på med gaver og komplimenter, ta over så mye husarbeid og barneansvar som du bare klarer. Når du etterhvert oppdager at hun er utro, så må du ikke glemme bort deg, nå er det synd på henne som var utro. Du skal tilgi og støtte, gang på gang. Du kan selvfølgelig ha uflaks, og ha en kone som er alt for bevist, og som klarer å kompensere når du aktivt jobber for å gjøre deg verdiløs. Men svært ofte vil strategien fungere. Noen praktiske tips: Hvem bestemmer når du skal ha ferie: - Kona (du sammen med arbeidsgiver er feil svar) Hvem bestemmer hvor du skal på ferie: - Kona Hvem bestemmer hva du skal gjøre på ferien: -Kona Hvem bestemmer når dere skal ha sex: -Kona Hvem bestemmer hvor dere skal bo: - Kona Hvem tar alle kjipe ting med barna? -Du Hvem må alltid være klar på å være alene hjemme med barna på kort varsel: -Du Hvem har aldri rett å stille spørsmål ved noe den andre gjør: -Du Tror dere skjønner opplegget. Men hvorfor fungerer det ofte? Kona slipper å ha noen som helst kostnader for å få deg. Vi mennesker verdsetter ting automatisk etter hvor store kostnader vi har for å få dem. Din verdi blir etterhvert på nullpunktet. Men han "Peter" på jobben til kona, han er ikke grattis... der må hun investere for å få noe tilbake. Psykologisk vil du kunne oppleves som å være i overflodd. Er ikke helt det samme som det med kostnader, men ligner. Vi verdsetter det som det er knapphet på, høyere en det som vi har i overflodd. Eller på godt norsk, hun vil ta deg for gitt. Med det så vil hun ikke ha behov for å bruke kostnader på deg, og man kommer i en ond sirkel, der sluttresultatet gjerne blir at følelsene/kjemien har blitt borte. Etter en lang post, kommer to spørsmål til alle klokke folk på KG. 1. Bør en mann som driver på med dette, endre seg? 2. Hva kan en kvinne som har en mann som bruker en slik strategi, gjøre for å ikke miste følelsene for mannen? Det heter ikke å "ta over husarbeid" når man er i et voksent forhold og ikke lenger bor med mamma. Det samme gjelder barneansvaret. Kona di er ikke slaven eller barnevakta di. Når dere er to i et forhold, har dere likt ansvar for hus og hjem, samt barn. Norske menn er ofte kjipe på komplimenter, bursdagsgaver eller oppmerksomhet generelt. Mange går rundt i joggis og setter seg i sofaen hver kveld med potetgull og TV. Det gir ikke akkurat grobunn for romantiske følelser etter mange år i et forhold. Jeg har gitt opp norske menn på grunn av fullstendig likegyldighet i forhold, gjerrighet og kvinnesynet. Så jeg fant meg en mann fra ett av nabolandene, og vi passer kjempegodt sammen. Han tar sin del av ansvaret, vi flørter og varter opp hverandre, gir hverandre små oppmerksomheter gjennom året, inviterer hverandre ut på kafe eller restaurant, gjør ting sammen, ler sammen og oppdrar barn sammen. Jeg er like forelsket i ham nå som jeg var da vi traff hverandre. Anonymkode: 57d03...02c 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Fremmed fugl skrev (9 timer siden): ...Hvem bestemmer når du skal ha ferie: - Kona (du sammen med arbeidsgiver er feil svar) Hvilken verden skjer dette i? Sommerferien er enten gitt pga jobbens natur (bedriften stenger produksjonen, skolen har ikke undervisning 7 uker ol) eller man leverer inn ønsker flere mnd før og får KANSKJE innvilget deler av den tida man fortrekker. Har man små barn, må man som par ta ut sommerferie på en sånn måte at barna får tilsyn når barnehage/skole/sfo har stengt. Anonymkode: 6ef44...3ad 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sommerferien er enten gitt pga jobbens natur (bedriften stenger produksjonen, skolen har ikke undervisning 7 uker ol) eller man leverer inn ønsker flere mnd før og får KANSKJE innvilget deler av den tida man fortrekker. I din verden ja, de fleste av oss bestemmer når vi vil ha ferie. Anonymkode: bc9a8...f07
Fremmed fugl Skrevet 2. august 2022 Forfatter #12 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mann: Gro deg et par baller 😁👍 Anonymkode: a64e7...602 Er stor forskjell på: - Å gi seg for en dominant partner for at mann er svak - Å ønske å gi I det andre tilfellet, som er det jeg tenkte på i tråden. Er det den som gir som helt bestemmer at den skal gi. Kanskje ikke helt sjelden med en opplevelse om at den er sterk. Kan nok fra utsiden bli sett som likt men er stor forskjell mellom 3 ulike typer som kan bli sett på som "tøfler". - Den svake som blir overkjørt - Den som dyrker offerrollen (vil bli overkjørt, slik at den være offer) - Den som ønsker å gi og være sterk med henblikk på å kunne kontrollere egne behov Selv tror jeg den siste typen av menn ikke bør slutte med sitt ønske å gi til sin partner, men bli flinkere på å kommunisere egne behov. Partneren bør kunne hjelpe til med å hjelpe mannen å kommunisere behov, og aktiv passe på å gi selv. Da kommer hun å fortsatt ha en kostnad knyttet til sin mann, og med det øke verdien på han. Så slipper hun ende opp med å si: "Du er snill, og vi har det hyggelig sammen, men jeg har mistet følelsene for deg. Med Peter på jobben så føler jeg meg levende igjen, så derfor har jeg vært utro."
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I din verden ja, de fleste av oss bestemmer når vi vil ha ferie. Anonymkode: bc9a8...f07 Kun selvstendig næringsdrivende bestemmer selv når de skal ta ferie, resten tar fri når bedriften tar fri eller når sjefen tillater det. Anonymkode: 6ef44...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 Fremmed fugl skrev (19 timer siden): Først å fremst, sett konas behov fremfor dine egne. Vær plagsomt snill og oppmerksom. Vise henne alltid grenseløs tillit. Når dere merker den gode effekten, ved at hun blir mindre og mindre opptatt av deg, så øke giret. Pøs på med gaver og komplimenter, ta over så mye husarbeid og barneansvar som du bare klarer. Når du etterhvert oppdager at hun er utro, så må du ikke glemme bort deg, nå er det synd på henne som var utro. Du skal tilgi og støtte, gang på gang. Du kan selvfølgelig ha uflaks, og ha en kone som er alt for bevist, og som klarer å kompensere når du aktivt jobber for å gjøre deg verdiløs. Men svært ofte vil strategien fungere. Noen praktiske tips: Hvem bestemmer når du skal ha ferie: - Kona (du sammen med arbeidsgiver er feil svar) Hvem bestemmer hvor du skal på ferie: - Kona Hvem bestemmer hva du skal gjøre på ferien: -Kona Hvem bestemmer når dere skal ha sex: -Kona Hvem bestemmer hvor dere skal bo: - Kona Hvem tar alle kjipe ting med barna? -Du Hvem må alltid være klar på å være alene hjemme med barna på kort varsel: -Du Hvem har aldri rett å stille spørsmål ved noe den andre gjør: -Du Tror dere skjønner opplegget. Men hvorfor fungerer det ofte? Kona slipper å ha noen som helst kostnader for å få deg. Vi mennesker verdsetter ting automatisk etter hvor store kostnader vi har for å få dem. Din verdi blir etterhvert på nullpunktet. Men han "Peter" på jobben til kona, han er ikke grattis... der må hun investere for å få noe tilbake. Psykologisk vil du kunne oppleves som å være i overflodd. Er ikke helt det samme som det med kostnader, men ligner. Vi verdsetter det som det er knapphet på, høyere en det som vi har i overflodd. Eller på godt norsk, hun vil ta deg for gitt. Med det så vil hun ikke ha behov for å bruke kostnader på deg, og man kommer i en ond sirkel, der sluttresultatet gjerne blir at følelsene/kjemien har blitt borte. Etter en lang post, kommer to spørsmål til alle klokke folk på KG. 1. Bør en mann som driver på med dette, endre seg? 2. Hva kan en kvinne som har en mann som bruker en slik strategi, gjøre for å ikke miste følelsene for mannen? Du er muligens i feil forhold? Mannen her bestemmer ferie, bruk av penger, sex, hvor vi bor, jeg tar alle avgjørelser angående barna. Jeg er alltid hjemme med barna mens han jobber eller hjelper andre. Vi stiller begge spørsmål til hverandre. Jeg betaler halvparten av alle kostnader akkurat som han. Vi fungerer igrunn som et gammelt ektepar, men jeg setter mine krav også. Det er der mange menn i kvinnestyrte forhold glipper, de er redde for å sette krav. Anonymkode: 02cab...587
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Du er muligens i feil forhold? Mannen her bestemmer ferie, bruk av penger, sex, hvor vi bor, jeg tar alle avgjørelser angående barna. Jeg er alltid hjemme med barna mens han jobber eller hjelper andre. Vi stiller begge spørsmål til hverandre. Jeg betaler halvparten av alle kostnader akkurat som han. Vi fungerer igrunn som et gammelt ektepar, men jeg setter mine krav også. Det er der mange menn i kvinnestyrte forhold glipper, de er redde for å sette krav. Anonymkode: 02cab...587 Du forstår vel at han ikke snakker om sitt eget forhold, men at han prøver å få frem at slike forhold ikke fungerer? Du bekrefter jo langt på vei bare at det motsatte fungerer mye bedre. Og jeg kan også skrive under på at det gjør det. Men mange damer her inne tror at de kan bestemme alt, og samtidig bevare lysten på mannen. Trådstarter bruker ironi for å få frem at det er dødfødt. Anonymkode: bc9a8...f07
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvilken verden skjer dette i? Sommerferien er enten gitt pga jobbens natur (bedriften stenger produksjonen, skolen har ikke undervisning 7 uker ol) eller man leverer inn ønsker flere mnd før og får KANSKJE innvilget deler av den tida man fortrekker. Har man små barn, må man som par ta ut sommerferie på en sånn måte at barna får tilsyn når barnehage/skole/sfo har stengt. Anonymkode: 6ef44...3ad Sommerferien til barna vare mye lenger enn ferien man får i jobb. Alle har dessuten ikke små barn. Veldig mange styrer ferien selv, i større eller mindre grad. Selvsagt må man si fra på forhånd, og man må ta hensyn til bedriften. Det er ikke noe sjefen dikterer alene. Dere må ha et utrolig snevert nettverk hvis dere tror at nesten ingen i dette landet kan påvirke når de har ferie. Anonymkode: ea2e5...1ce
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Sommerferien til barna vare mye lenger enn ferien man får i jobb. Alle har dessuten ikke små barn. Veldig mange styrer ferien selv, i større eller mindre grad. Selvsagt må man si fra på forhånd, og man må ta hensyn til bedriften. Det er ikke noe sjefen dikterer alene. Dere må ha et utrolig snevert nettverk hvis dere tror at nesten ingen i dette landet kan påvirke når de har ferie. Anonymkode: ea2e5...1ce Jeg har prøvd å si det, men til ingen nytte. Jeg tror at for noen, så er det enklere å henge seg opp i detaljer, enn det er å ta innover seg hovedbudskapet i tråden Anonymkode: bc9a8...f07
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du forstår vel at han ikke snakker om sitt eget forhold, men at han prøver å få frem at slike forhold ikke fungerer? Du bekrefter jo langt på vei bare at det motsatte fungerer mye bedre. Og jeg kan også skrive under på at det gjør det. Men mange damer her inne tror at de kan bestemme alt, og samtidig bevare lysten på mannen. Trådstarter bruker ironi for å få frem at det er dødfødt. Anonymkode: bc9a8...f07 Hva gjør man da, hvis mannen synes det er chill at dama bestemmer mye? Anonymkode: d0903...21a 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #19 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er muligens i feil forhold? Mannen her bestemmer ferie, bruk av penger, sex, hvor vi bor, jeg tar alle avgjørelser angående barna. Jeg er alltid hjemme med barna mens han jobber eller hjelper andre. Vi stiller begge spørsmål til hverandre. Jeg betaler halvparten av alle kostnader akkurat som han. Vi fungerer igrunn som et gammelt ektepar, men jeg setter mine krav også. Det er der mange menn i kvinnestyrte forhold glipper, de er redde for å sette krav. Anonymkode: 02cab...587 Han bestemmer sex? Altså du har sex med ham når du ikke vil? Anonymkode: 57d03...02c 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #20 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Veldig mange styrer ferien selv, i større eller mindre grad. Selvsagt må man si fra på forhånd, og man må ta hensyn til bedriften. Det er ikke noe sjefen dikterer alene... Anonymkode: ea2e5...1ce Man bestemmer da slett ikke ferien selv hvis både sjefen og andre i bedriften har nest siste og siste ordet. Man kan komme med ønsker og håper det går. Gode sjefer vil selvsagt strekke seg langt for å etterkomme ønsker, og kan man ta inn sommervikarer i driften er det lettere å etterkomme ønsker. Poenget var uansett det lattervekkende premisset at EKTEFELLEN skulle styre når man har ferie. Anonymkode: 6ef44...3ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå