AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Dette føler jeg egentlig er litt tabu å si, men...Å sende eldstemann i barnehagen i dag var en sann lettelse. Han var også veldig glad for å treffe igjen vennene sine og mor (jeg) og lillebror kunne ta en trilletur i nydelig vær - helt i ro og mak. Føler at denne ferien har vært på grensen av hva jeg kan makte. Babyen har hatt tannfrembrudd og nettene har vært preget av mye gråt og svært lite søvn. Spesielt jeg har sovet lite, men også min mann som har måttet ta seg av eldstemann når han har våknet om natten. Vi har vært helt på felgen begge to, og har ikke hatt noe mulighet for avlastning av andre. Etter legging av barna har vi bare sunket ned i sofaen og det er stort sett den egentiden vi har hatt. Ikke at vi forventet noe særlig mer, men bare å være litt mindre sliten hadde vært fint. I dag er første dag på 3 uker at jeg har kunnet sove noen timer på dagtid med god samvittighet mens babyen sover, uten å ha eldstemann å måtte ta meg av. Noen andre som er lettet over at hverdagen er tilbake? Anonymkode: 0d62b...b3f 8
Fjaselina Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Nei, ikkje no;) Men no har eg store barn, og ferien har blitt meir ferie igjen. Sjøl om vi må legge opp til aktivitetar på ungdomane sine premisser, så er det noko heilt anna enn då barna var små. Eg har likevel vore der, og kjenner sympati! Sannsynligvis er det lettare alt neste sommar. 9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Jepp, de fleste jeg kjenner med små barn har det på samme måten. Vi var også nærmest i champagne-stemning etter å ha levert eldsten (4) i bhg. Vi har lite nettverk, ingen avlastning, og han har ikke hatt noen barn å leke med i fire uker. Lillebror på halvannet er ikke så gøy å leke med.. Vi er begge introverte, og stortrives med fred og ro, putle på med vårt eget i vår egen verden. Da er det knallhardt med fire ukers ferie, med en hyper fire-åring som ikke kan leke alene for fem flate øre, og en ettåring som heller ikke akkurat bare kan "putle på alene" i mer enn fem minutter... Kjempedigg å sitte med støykansellerende hodetelefoner på på kontoret i dag.... Anonymkode: a45a8...5fe 8 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Ja Velger å se på det som en god ting, nemlig at hverdagen fungerer og vi trives med at rutinene er på plass. Det er flest hverdager vettu Anonymkode: 0a41b...c45 3
SnartMammaLykke Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Jepp! Vi er overlykkelige for at hverdagen er tilbake Vi er slitne
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Ferien i forfjor og i fjor med en baby og en 3 åring/en ettåring og en 4 åring var HEFTIGE! Vi var helt utslitte da ferien var over. I år klarnet det litt. En toåring og en 5 åring var noe helt annet. Bare det at alle sover natten igjennom er en drøm og barna har mer glede og selskap i hverandre. Vi gleder oss til bedre og bedre ferier noen år fremover nå. småbarnsferie er beintøft! Anonymkode: cd0de...60c 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Beklager å si det, men dere er to voksne mennesker. Dere klarer vel å passe på to barn alene innimellom slik at den andre kan sove ut og slappe av..? Blir trist av å lese om folk som jubler for å sende barnet sitt tilbake i barnehagen etter bare tre uker.. Anonymkode: 6ffc1...82e 16
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Slike innlegg er så trist. Her har vi hatt tre uker ferie og er nå inni den fjerde uken. Vi storkoser oss sammen som familie, hver eneste dag er et nytt eventyr. Anonymkode: 6a2b6...978 10
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 Jeg hadde det også sånn da barna var små. Er så glad for at den tiden er over! Nå er de 9 og 11, og de siste årene har feriene bare vært kos, og jeg har ønsket at de har vart lenger. Glad for at det er en stund igjen til skolestart. Anonymkode: 554ab...7d2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Beklager å si det, men dere er to voksne mennesker. Dere klarer vel å passe på to barn alene innimellom slik at den andre kan sove ut og slappe av..? Blir trist av å lese om folk som jubler for å sende barnet sitt tilbake i barnehagen etter bare tre uker.. Anonymkode: 6ffc1...82e Det viser jo bare at folk er forskjellige, og at foreldrerollen og å ha et familieliv ikke faller like naturlig for alle. I endel tilfeller er det også sikkert det beste for barna å komme tilbake til barnehagen etter 3 uker. Anonymkode: 18552...267 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette føler jeg egentlig er litt tabu å si, men...Å sende eldstemann i barnehagen i dag var en sann lettelse. Han var også veldig glad for å treffe igjen vennene sine og mor (jeg) og lillebror kunne ta en trilletur i nydelig vær - helt i ro og mak. Føler at denne ferien har vært på grensen av hva jeg kan makte. Babyen har hatt tannfrembrudd og nettene har vært preget av mye gråt og svært lite søvn. Spesielt jeg har sovet lite, men også min mann som har måttet ta seg av eldstemann når han har våknet om natten. Vi har vært helt på felgen begge to, og har ikke hatt noe mulighet for avlastning av andre. Etter legging av barna har vi bare sunket ned i sofaen og det er stort sett den egentiden vi har hatt. Ikke at vi forventet noe særlig mer, men bare å være litt mindre sliten hadde vært fint. I dag er første dag på 3 uker at jeg har kunnet sove noen timer på dagtid med god samvittighet mens babyen sover, uten å ha eldstemann å måtte ta meg av. Noen andre som er lettet over at hverdagen er tilbake? Anonymkode: 0d62b...b3f å kjære enkelte burde ikke ha barn Anonymkode: 6e5a3...ee2 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 Gruer meg sånn til mandag, jeg, hvor fire deilige ferieuker er over! Har bare kost oss i eget tempo, opplevd, lekt, undersøkt og lest og sunget. Er alene med 2,5-åring, elsker å tilbringe tid med ham 💙 Anonymkode: 90210...e61 5 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 Jeg kjenner meg ikke igjen. Hverdagen er fin, men for oss slår ingenting det å kunne være oss fem og gjøre akkurat det vi har lyst til.. Anonymkode: 31f6e...754 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ferien i forfjor og i fjor med en baby og en 3 åring/en ettåring og en 4 åring var HEFTIGE! Vi var helt utslitte da ferien var over. I år klarnet det litt. En toåring og en 5 åring var noe helt annet. Bare det at alle sover natten igjennom er en drøm og barna har mer glede og selskap i hverandre. Vi gleder oss til bedre og bedre ferier noen år fremover nå. småbarnsferie er beintøft! Anonymkode: cd0de...60c Can I get an amen! 🙌 Anonymkode: 30fbb...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 Jeg blir trist over at andre som IKKE opplever ferien med småbarn som slitsom, skal shame folk som gjør det. Veldig fint for dere som synes ferie er helt topp, dere er heldige! 🙌🏼 Men både voksne og barn er forskjellige, livssituasjon er ulik, og for noen er hverdagen best🤷🏼♀️ Det betyr da ikke at en er en dårlig foreldre som ikke er glad i barna sine for det? Dropp kommentarer som «noen burde ikke få barn» osv. I denne tråden finnes det ikke grunnlag for slike utsagn. TS, jeg skjønner deg godt jeg🥰 Anonymkode: fdf2a...ccf 8 3 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 Har opplevd «ferien» på samme måte som deg, TS. Deilig at den nå er tilbakelagt og hverdagsrutinene er på plass igjen. Samtidig fornøyd med at vi foreldrene har klart å «holde fasaden» gjennom alt slitet, og skape gode sommerminner for barna. At barna trives og har en fin ferie er det viktigste ☀️ Anonymkode: 72eb7...616 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 Ikke ha så dårlig samvittighet, så lenge dere gjør deres beste og oppriktig elsker barna deres vil de føle det. Da vi hadde små med lite nettverk rundt oss, husker jeg en gang en godt voksen barnehageansatt sa til oss: husk at det er lov å sende barna i barnehagen selv om dere har en fridag, så går dere to og spiser en lang lunsj og koser dere i sola. Hun visste godt at vi ikke hadde besteforeldre, onkler eller tanter til barnet i nærheten, og at vi hentet så snart vi kunne og leverte sent de dagene vi hadde mer rom på morgenen. Anonymkode: eab57...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dette føler jeg egentlig er litt tabu å si, men...Å sende eldstemann i barnehagen i dag var en sann lettelse. Han var også veldig glad for å treffe igjen vennene sine og mor (jeg) og lillebror kunne ta en trilletur i nydelig vær - helt i ro og mak. Føler at denne ferien har vært på grensen av hva jeg kan makte. Babyen har hatt tannfrembrudd og nettene har vært preget av mye gråt og svært lite søvn. Spesielt jeg har sovet lite, men også min mann som har måttet ta seg av eldstemann når han har våknet om natten. Vi har vært helt på felgen begge to, og har ikke hatt noe mulighet for avlastning av andre. Etter legging av barna har vi bare sunket ned i sofaen og det er stort sett den egentiden vi har hatt. Ikke at vi forventet noe særlig mer, men bare å være litt mindre sliten hadde vært fint. I dag er første dag på 3 uker at jeg har kunnet sove noen timer på dagtid med god samvittighet mens babyen sover, uten å ha eldstemann å måtte ta meg av. Noen andre som er lettet over at hverdagen er tilbake? Anonymkode: 0d62b...b3f Bor i Sverige, når man er i mammaperm så må storesøsken være hjemme hele sommeren. Ta deg en bolle 😂 Anonymkode: 691d0...2fe 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #19 Skrevet 2. august 2022 Så trist å føle det sånn . Anonymkode: fe2ac...09e 2
Nettmamma85 Skrevet 2. august 2022 #20 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kjenner meg ikke igjen. Hverdagen er fin, men for oss slår ingenting det å kunne være oss fem og gjøre akkurat det vi har lyst til.. Anonymkode: 31f6e...754 Samme her 🥰 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå