Gå til innhold

Skotøy i kirken - bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg skal i bryllup på lørdag. Det er spådd øsende regnvær og 10 grader 😑 Heldigvis er middagen og festen innendørs. Jeg skal ha sommerkjole og pene helt lave åpne sandaler. Hvis jeg går i de til kirken blir jeg klissvåt på føttene og sikkert veldig kald. Er det innafor å gå med et par hvit joggesko i kirken? Så skifte når vi kommer til middagen. Har ikke vært i mange bryllup så jeg vet ikke hva som er «lov».

Anonymkode: 90960...53d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ta med et par rene hvite joggesko i et nett, sammen med paraply / lang regnjakke. Så går du i penskoene så lenge det ikke regner og når det evt blir tatt (felles) bilder utenfor kirken. Og tar på skoskift når /hvis det regner mye. 

Jeg ville byttet sko når det lar seg gjøre, hvis det er plass og tid til å raskt ta på penskoene innenfor kirkedøren når du kommer så ville jeg gjort det. 

Anonymkode: 11b92...87a

AnonymBruker
Skrevet

Gå til kirken i hva du nå måtte ønske, skift sko med en gang du kommer innenfor døren. Som man gjør ellers når man må gå til selskaper. 

Anonymkode: f96f7...fd5

• Liker 1
Skrevet

Hadde rosa joggesko til kjole i bryllup. Funka fjell 😀

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gå til kirken i hva du nå måtte ønske, skift sko med en gang du kommer innenfor døren. Som man gjør ellers når man må gå til selskaper. 

Jaja, men det er ikke alltid så lett å skifte diskrée inni kirken. Tenker derfor at pene helt hvit nye joggesko funker i kirken uten å skifte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei,

jeg skal i bryllup på lørdag. Det er spådd øsende regnvær og 10 grader 😑 Heldigvis er middagen og festen innendørs. Jeg skal ha sommerkjole og pene helt lave åpne sandaler. Hvis jeg går i de til kirken blir jeg klissvåt på føttene og sikkert veldig kald. Er det innafor å gå med et par hvit joggesko i kirken? Så skifte når vi kommer til middagen. Har ikke vært i mange bryllup så jeg vet ikke hva som er «lov».

Det er jo helt vanlig å komme i støvletter/brukssko osv til selskap og fester. Så har man med skoposen sin med finskoa i, og bytter ved ankomst. 

Ang joggesko, så er jeg litt usikker. Føler det er ok hvis du er veldig ung, men ikke like sikker hvis du er på min alder (40+). Kommer litt an på stilen din ellers også, sikkert

Anonymkode: 300c7...623

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jaja, men det er ikke alltid så lett å skifte diskrée inni kirken. Tenker derfor at pene helt hvit nye joggesko funker i kirken uten å skifte.

Hvorfor må det skje så diskre, da..? Er det skamfult å bytte sko? Har jeg aldri hørt om før. Ser ikke hva som er vanskelig med å bare gå inn, ta av seg skoene du gikk i, putte dem i en pose, og så ta på finsko... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...