AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Så jeg og venninna har blitt enige om å kjøpe noe til ca 800 kr i år. For meg er dette ganske dyrt. Hun har gitt to forslag (bøker) og jeg har gitt to forslag (kjøkkenredskap). Dette ble vi enige om i januar og jeg har allerede kjøpt bok til henne. I løpet av året har hun vist meg at hun lager smykker. Jeg har sagt at de var kjempefine, og hun har spurt om jeg ville ha. Det har jeg takket ja til. Nå viser det seg at dette blir bursdagsgaven, og jeg merker jeg blir litt skuffet. Er det rett av meg å bli skuffet? Jeg har ikke sakt noe til henne, prøver å bare bite det i meg. Jeg forstår jo at det tar tid å lage smykkene og at materialene koster, men.. vi ble jo enige da… føler det er barnslig å bli skuffet også da. Vet ikke hva jeg skal føle her as.. Anonymkode: b9e80...7a2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Trodde du at du skulle få et gratis smykke og så ble skuffet over at hun bruker det som gave? Hvis du beregner inn materialer og arbeidstid er det smykket hun lager mye mer kostbart enn en bok Anonymkode: 8abed...17c 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Hvis du inkluderer arbeidstid så har nok smykket kostet henne 800 kr Anonymkode: f5421...fef
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Gnien venninne, det var dårlig gjort. En avtale er en avtale. Jeg hadde også vært skuffet og sagt neste gang at jeg har ikke råd til å bruke så mye penger. Også kjøper du noe symbolt. Anonymkode: 8577e...305 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du inkluderer arbeidstid så har nok smykket kostet henne 800 kr Anonymkode: f5421...fef Jeg har en venninne som lager smykker, hun bruker 1-1.5 time på å lage et par øredobber. Uansett så er ikke det poenget. Anonymkode: 8577e...305 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trodde du at du skulle få et gratis smykke og så ble skuffet over at hun bruker det som gave? Hvis du beregner inn materialer og arbeidstid er det smykket hun lager mye mer kostbart enn en bok Anonymkode: 8abed...17c Ikke nødvendigvis min venninne bruker 100 til 150 kr på et par øredobber. Og måten det ble spurt på at jeg og de fleste trodd det. Anonymkode: 8577e...305 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trodde du at du skulle få et gratis smykke og så ble skuffet over at hun bruker det som gave? Hvis du beregner inn materialer og arbeidstid er det smykket hun lager mye mer kostbart enn en bok Anonymkode: 8abed...17c Også må du lese. Venninnen var det som ønsket seg bok/bøker. Anonymkode: 8577e...305
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Ts her; Jeg har snakket med samboer om dette og han minnet meg på at hun har i ny og ne gitt meg tilfeldige dyre ting før bare symbolsk (kjoler, hudkremer, parfymer, div..), så da går det så og si opp i opp at jeg gir henne boken til 840 kr. Jeg er ikke så skuffet nå. Hadde ikke forventet å bare få det nei. Ville trodd det skulle bli en julegave eller at jeg skulle betale for det. Var bare det at vi ble enige om noe annet. Sto opp på feil fot. Det går greit nå altså, bare forklarer meg (/graver grava mi, lol) Anonymkode: b9e80...7a2 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her; Jeg har snakket med samboer om dette og han minnet meg på at hun har i ny og ne gitt meg tilfeldige dyre ting før bare symbolsk (kjoler, hudkremer, parfymer, div..), så da går det så og si opp i opp at jeg gir henne boken til 840 kr. Jeg er ikke så skuffet nå. Hadde ikke forventet å bare få det nei. Ville trodd det skulle bli en julegave eller at jeg skulle betale for det. Var bare det at vi ble enige om noe annet. Sto opp på feil fot. Det går greit nå altså, bare forklarer meg (/graver grava mi, lol) Anonymkode: b9e80...7a2 Så bra at du fikk pratet ut om det. Lov å føle seg skuffa når man forventet noe annet, men som du sier så går det jo opp i opp, og denne gaven vil du nok sette større pris på med tiden, enn et kjøkkenredskap 😊 Alt behøver ikke måles i penger, her har nok hun vært stolt over det hun har laget og vil gi deg noe spesielt siden du også likte det. Anonymkode: 7e3a8...a9c 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Jeg synes fortsatt ikke hvordan hun gjorde det var gjort. Da spør man vil du heller ha et smykke enn det xxx som er avtalt. Anonymkode: 8577e...305 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes fortsatt ikke hvordan hun gjorde det var greit. Da spør man vil du heller ha et smykke enn det xxx som er avtalt. Anonymkode: 8577e...305 Selvsagt forventer man det som er allerede avtalt. Anonymkode: 8577e...305 2
Maleficenta Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så jeg og venninna har blitt enige om å kjøpe noe til ca 800 kr i år. For meg er dette ganske dyrt. Hun har gitt to forslag (bøker) og jeg har gitt to forslag (kjøkkenredskap). Dette ble vi enige om i januar og jeg har allerede kjøpt bok til henne. I løpet av året har hun vist meg at hun lager smykker. Jeg har sagt at de var kjempefine, og hun har spurt om jeg ville ha. Det har jeg takket ja til. Nå viser det seg at dette blir bursdagsgaven, og jeg merker jeg blir litt skuffet. Er det rett av meg å bli skuffet? Jeg har ikke sakt noe til henne, prøver å bare bite det i meg. Jeg forstår jo at det tar tid å lage smykkene og at materialene koster, men.. vi ble jo enige da… føler det er barnslig å bli skuffet også da. Vet ikke hva jeg skal føle her as.. Anonymkode: b9e80...7a2 hvorfor må dere avtale pris på gaver? 1
Mezzosoprena Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 Maleficenta skrev (11 minutter siden): hvorfor må dere avtale pris på gaver? Og hvorfor mer eller mindre fortelle hva de skal kjøpe til hverandre? Jeg synes dette virker veldig merkelig... 1
Maleficenta Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 Teatrica skrev (1 minutt siden): Og hvorfor mer eller mindre fortelle hva de skal kjøpe til hverandre? Jeg synes dette virker veldig merkelig... ja. trodde gaver skulle være en overraskelse jeg
Gjest ti10 Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Trodde du at du skulle få et gratis smykke og så ble skuffet over at hun bruker det som gave? Hvis du beregner inn materialer og arbeidstid er det smykket hun lager mye mer kostbart enn en bok Anonymkode: 8abed...17c Det kommer jo an på hvordan smykket ser ut, og om TS liker det og hva hun mener det er verdt? Det er jo ikke sånn at man kan lage hva som helst og si at det er verdt mange tusen fordi man har kjøpt materialer og brukt tid på det. Jeg kan jo kjøpe inn dyrt utstyr og tegne og male i evigheter, men det betyr ikke at det ferdige produktet er verdt en formue?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå