Amatariel Skrevet 18 timer siden #241 Del Skrevet 18 timer siden Helt supert resultat altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 14 timer siden Forfatter #242 Del Skrevet 14 timer siden Jeg koster på meg et lite wegovy-minutt-for-minutt-innlegg, fordi jeg er i en kartleggingsfase der jeg skal finne ut hvordan jeg bør og kan og ikke kan spise. Tok ny sprøyte i går kveld. Foreløpig kjenner jeg ingen tegn til kvalme, annet enn noen korte kvalmebølger i natt, og ingen hodeverk. Dette er veldig forskjellig fra forrige torsdag, så jeg er optimist. Fokuserer på å få i meg masse vann idag. Kl 10 brølte (ikke romlet, men brølte!!) magen etter mat, så da måtte jeg spise et knekkebrød selv om det var mindre enn en time til lunsj. Jeg kjenner ikke på stappmettfølelsen ennå, så jeg greide likevel å spise en avokadosandwich med laks + en kanelbolle til lunsj, og nå skal det blir interessant å se utover dagen om jeg tålte det. Dette er ikke en normal lunsj, men idag var det lunsj på cafe. Nå skal jeg snart være med på en bursdagsfeiring for en kollega, og der blir det nok mye kake. Jeg har bestemt meg for å ikke smake på kakene. Ikke fordi jeg ikke får dem ned, men fordi jeg er interessert i å se hvor godt jeg tålte lunsjen, og da kan jeg ikke spise noe annet som ødelegger for den testen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14 timer siden #243 Del Skrevet 14 timer siden Kan anbefale å drikke peppermynte-te for å roe ned magen dersom den ulmer veldig etter wegovyinntak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 13 timer siden Forfatter #244 Del Skrevet 13 timer siden Amatariel skrev (31 minutter siden): Kan anbefale å drikke peppermynte-te for å roe ned magen dersom den ulmer veldig etter wegovyinntak. Takk for tips!! Det skal jeg sjekke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 7 timer siden Forfatter #245 Del Skrevet 7 timer siden (endret) Idag møtte jeg den første store kakeutfordringen etter at jeg begynte på wegovy. Til lunsj hadde jeg en kanelsnurr. Jeg merket meg at den kunne jeg fint stått over, det var ingen cravings, men jeg ønsket å teste om jeg hadde glede av den, og om jeg tålte den. Det gikk helt fint - den smakte fortreffelig og jeg fikk ingen problemer i etterkant. Den var ganske liten, så jeg spiste hele, men hadde det vært en stor bolle ville jeg nok lagt igjen halve uten noe mer om og men. To timer senere var det feiring av en kollega, med noen overdådige kaker. Det kostet meg ingenting å ta en kopp kaffe istedet, mens de andre hentet og spiste kakene sine. Vi bare fortsatte praten, og jeg la knapt merke til at det var kake på alle tallerkener rundt meg. Tilbake på avdelingen hadde noen andre, som tydeligvis også hadde feiret noe, satt fra seg en halv langpanne med deilig, saftig gulrotkake på kaffestasjonen. Det var helt uinteressant for meg. Den fristet ikke. Den angikk meg ikke. Er det slik normale folk har det???? Altså - jeg kunne selvfølgelig oppnådd det samme resultatet ved å bruke No Choice og alle de andre reglene jeg har drillet inn gjennom Beckopplegget. Dvs uten wegovy ville jeg nok uansett gått forbi gulrotkaken på kaffestasjonen, men jeg ville knurret "no choice" gjennom sammenbitte tenner og forbannet universet mens jeg gjorde det. Men kaken på det arrangementet ville jeg neppe greidd å stå imot, det må jeg være ærlig om. Jeg ville nok sett det som en sosial forpliktelse og en ubrytelig vane. Drahjelpen fra wegovy gjør det så uendelig mye mer effektivt å bruke disse situasjonene til avlæring av vaner. Det er det som er planen min med wegovy - at jeg skal automatisere en del vaner gjennom mange repetisjoner mens medisinen hjelper til. Endret 5 timer siden av Marcie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå