AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Hei! Jeg er sammen med en flott mann, men det er en ting jeg sliter med. Han har vært en damebedårer uten like før han møtte meg. Mange ons, mange ff, mange korte forhold og noen lange forhold. Dette er stikk motsatt av meg som har hatt en ons og resten lengre forhold, dermed ikke akkurat mange sexpartnere. Han har aldri sagt eksakt antall, men vet det er MANGE. Han liker egentlig ikke å snakke om det, så jeg kjenner hode mitt jobber på spreng rundt dette område, selv om jeg vet at fortid er fortid. Vi bor på en relativt liten plass og jeg har en slags rar redsel inni meg hver gang vi møter på ei jente han sier hei til. "Har han ligget med henne?" tenker jeg alltid. Ofte forteller han hvem det er og sånn, men slenger ikke på "hun har jeg hatt sex med" så klart. Det har seg slik at vi kan ha vært på fest, for så at det kommer frem i senere tid at han har ligget med ei som var der eller hatt et kort forhold med ei, f.eks. Og da føler jeg meg så dum og skulle virkelig ønske jeg visste slik på forhånd. Vet det kan bli litt klein stemning hvis han sier det, men ønsker heller det og har sagt det til han, men det er aldri så han sier noe. Det har kommet frem venninner av meg som han har drevet med og div annet. På sosiale medier han han en hel haug med folk og enormt mange damer, der mange av de er gamle flammer. Jeg har sagt jeg ønsker han fjerner gamle sexchatter og div, noe han sier han har gjort. Men kjenner en voldsom usikkerhet rundt alle disse damene han har der. Han kjenner veldig mange, så hvis det kommer frem at han kjenner ei dame, så tenker jeg jo som vanlig "da har han sikkert ligget med henne også". Dette problemet er mitt og ikke hans. Han har i bunn og grunn ikke gjort noe for at jeg skal være usikker og har sagt mange ganger at han kun vil ha meg. Når eksen hans prøvde å få han tilbake da hun fant ut at jeg var i bilde, så slo han ned på det med engang f.eks. Men jeg klarer ikke å la ting ligge, kjenner jeg er ordentlig fortidssjalu. I utgangspunktet så hadde jeg aldri ønsket meg en mann som hadde så mange sexpartnere da jeg synes det er for mye, og det skaper mye usikkerhet da jeg synes det er rart at noen bare kan ligge med "hva som helst". At man klarer å tenne på så mange mennesker. Men så fallt jeg for han. For meg har jeg alltid synes sex er noe spesielt mellom to mennesker, noe man ikke bare kaster rundt seg. (For meg altså, skjønner at andre ser annerledes på det). Også blir det ekstra rart da jeg ikke har samme erfaring med mange andre som han. Kjenner jeg er en av mange andre, at det vi har ikke er noe spesielt da han har delt det med så mange andre. At kroppen min ikke kan være like bra som alle andres, at det garantert er andre som har vært bedre i senga enn meg, osv, osv. Sammenligner og driver, helt meningsløst egentlig, for skader jo bare. Alt dette selv om jeg er en godt trent dame med et fint utseende. Selvtilliten synker. I perioder klarer jeg å la det ligge litt, det surrer i hode uansett, men jeg klarer å legge det litt fra meg. Mens hvis vi f.eks går igjennom noe vanskelig, har hatt en diskusjon/krangel så blir det mye verre med engang. Vi er i starten av 30 årene. Jeg vet at dette er tullete og jeg vet det ikke burde ha noe si. Meeeen.. Har noen gode råd til meg? Hva kan jeg gjøre for å komme meg ut av dette og la det ligge permanent? At det skal være greit liksom? At jeg ikke skal synes det er så forferdelig å tenke på, møte eller hilse på noen av disse damene? Tusen takk på forhånd. Anonymkode: a75b2...f45 6
Jaytee Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Forstår at du har all denne usikkerheten, og at du føler deg som en av mange..Men nå har han faktisk valgt deg, og han sier han kun vil ha deg, og da må du nesten bare stole på det han sier fram til det motsatte blir bevist. Skjønner at det er vanskelig å legge fortiden hans bort, når du stadig blir påmint om det, men du må nesten bare prøve å legge fra deg fortiden hans, og heller fokusere på deres framtid og tiden dere har sammen. Prøv å snakk med han når du har det vanskelig, og fortell han hva du sliter med, det gjør det lettere for han å forstå hva du står i. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Uff, kjenner litt på det samme. Nå har ikke min fullt så lang historikk som din men vesentlig mye mer enn meg. Jeg sliter med det fordi jeg synes rett og slett det er så ekkelt. Ekkelt å tenke på at han har vært så ukritisk til hvem han har ligget med. Redd for å få HPV-relatert kreft i underliv og munn fordi risiko øker med antall partnere. Er også redd for å møte på en gammel flamme uten å vite om det. Og ja, plages av at vi har ulikt syn på sex. For meg er det ikke noe jeg tar lett på. Jeg prøver å ikke tenke på det. Tidvis er det mer plagsomt og da kan jeg tenke på det når vi har sex. Huff. Vet ikke om jeg har noen gode råd, men du er ikke alene om å kjenne ubehag rundt dette. Anonymkode: 82423...5ad 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Jeg tror dessverre dette vil bli et selvoppfyllende profeti dersom du ikke klarer å legge dette bak deg. Ingen orker sånt drama i lengden, hvor ting du ikke får gjort noe med blir et stadig tilbakevendende tema som du må snakke om, forklare og forsvare. Du dytter din trofaste og henrivende partner bort fra deg ved å holde fortiden hans imot han, eller i det minste som en avstand mellom dere. Hva med parterapi? Anonymkode: 96510...117 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg vet at dette er tullete og jeg vet det ikke burde ha noe si. Meeeen.. Har noen gode råd til meg? Hva kan jeg gjøre for å komme meg ut av dette og la det ligge permanent? At det skal være greit liksom? At jeg ikke skal synes det er så forferdelig å tenke på, møte eller hilse på noen av disse damene? Du må skille mellom ting; i sosiale sammenhenger og fester er det jo innenfor at du ønsker litt info om hvem han har ligget med. Jeg synes det er litt rart å fortsette i samme miljø som med exer og ex-partnere, men det er kanskje ikke andre muligheter når dere er fra en mindre plass. Man trenger ikke dumpe venner fordi man skifter miljø, bare treffer de på en litt annen måte. Så det burde jo være mulig selv om dere kommer fra en mindre plass. Alt det andre, hvem han har ligget med, hvor mange, hvorfor og slike ting må du la ligge. Han har jo ikke akkurat gjort en forbrytelse. Så lenge han ikke har kontakt med de, så er det bare fortid. Anonymkode: 9949f...261 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hei! Jeg er sammen med en flott mann, men det er en ting jeg sliter med. Han har vært en damebedårer uten like før han møtte meg. Mange ons, mange ff, mange korte forhold og noen lange forhold. Dette er stikk motsatt av meg som har hatt en ons og resten lengre forhold, dermed ikke akkurat mange sexpartnere. Han har aldri sagt eksakt antall, men vet det er MANGE. Han liker egentlig ikke å snakke om det, så jeg kjenner hode mitt jobber på spreng rundt dette område, selv om jeg vet at fortid er fortid. Vi bor på en relativt liten plass og jeg har en slags rar redsel inni meg hver gang vi møter på ei jente han sier hei til. "Har han ligget med henne?" tenker jeg alltid. Ofte forteller han hvem det er og sånn, men slenger ikke på "hun har jeg hatt sex med" så klart. Det har seg slik at vi kan ha vært på fest, for så at det kommer frem i senere tid at han har ligget med ei som var der eller hatt et kort forhold med ei, f.eks. Og da føler jeg meg så dum og skulle virkelig ønske jeg visste slik på forhånd. Vet det kan bli litt klein stemning hvis han sier det, men ønsker heller det og har sagt det til han, men det er aldri så han sier noe. Det har kommet frem venninner av meg som han har drevet med og div annet. På sosiale medier han han en hel haug med folk og enormt mange damer, der mange av de er gamle flammer. Jeg har sagt jeg ønsker han fjerner gamle sexchatter og div, noe han sier han har gjort. Men kjenner en voldsom usikkerhet rundt alle disse damene han har der. Han kjenner veldig mange, så hvis det kommer frem at han kjenner ei dame, så tenker jeg jo som vanlig "da har han sikkert ligget med henne også". Dette problemet er mitt og ikke hans. Han har i bunn og grunn ikke gjort noe for at jeg skal være usikker og har sagt mange ganger at han kun vil ha meg. Når eksen hans prøvde å få han tilbake da hun fant ut at jeg var i bilde, så slo han ned på det med engang f.eks. Men jeg klarer ikke å la ting ligge, kjenner jeg er ordentlig fortidssjalu. I utgangspunktet så hadde jeg aldri ønsket meg en mann som hadde så mange sexpartnere da jeg synes det er for mye, og det skaper mye usikkerhet da jeg synes det er rart at noen bare kan ligge med "hva som helst". At man klarer å tenne på så mange mennesker. Men så fallt jeg for han. For meg har jeg alltid synes sex er noe spesielt mellom to mennesker, noe man ikke bare kaster rundt seg. (For meg altså, skjønner at andre ser annerledes på det). Også blir det ekstra rart da jeg ikke har samme erfaring med mange andre som han. Kjenner jeg er en av mange andre, at det vi har ikke er noe spesielt da han har delt det med så mange andre. At kroppen min ikke kan være like bra som alle andres, at det garantert er andre som har vært bedre i senga enn meg, osv, osv. Sammenligner og driver, helt meningsløst egentlig, for skader jo bare. Alt dette selv om jeg er en godt trent dame med et fint utseende. Selvtilliten synker. I perioder klarer jeg å la det ligge litt, det surrer i hode uansett, men jeg klarer å legge det litt fra meg. Mens hvis vi f.eks går igjennom noe vanskelig, har hatt en diskusjon/krangel så blir det mye verre med engang. Vi er i starten av 30 årene. Jeg vet at dette er tullete og jeg vet det ikke burde ha noe si. Meeeen.. Har noen gode råd til meg? Hva kan jeg gjøre for å komme meg ut av dette og la det ligge permanent? At det skal være greit liksom? At jeg ikke skal synes det er så forferdelig å tenke på, møte eller hilse på noen av disse damene? Tusen takk på forhånd. Anonymkode: a75b2...f45 Jeg tenker han trenger å forsikre deg om at han er helt ferdig med å oppføre seg sånn. Fortid er ikke bare fortid, men en god predikator for framtid. Hva sier han er grunnen til at han ikke holder på sånn lenger? Han må ta følelsene din på alvor, og gi deg tryggheten du trenger. Anonymkode: 279cd...160 10
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Jaytee skrev (24 minutter siden): Forstår at du har all denne usikkerheten, og at du føler deg som en av mange..Men nå har han faktisk valgt deg, og han sier han kun vil ha deg, og da må du nesten bare stole på det han sier fram til det motsatte blir bevist. Skjønner at det er vanskelig å legge fortiden hans bort, når du stadig blir påmint om det, men du må nesten bare prøve å legge fra deg fortiden hans, og heller fokusere på deres framtid og tiden dere har sammen. Prøv å snakk med han når du har det vanskelig, og fortell han hva du sliter med, det gjør det lettere for han å forstå hva du står i. Takk for svar. Du har helt rett i det du skriver og det er akkurat det jeg prøver på, fokusere på fremtiden. Vi har snakket om det og han er inneforstått med at jeg synes det er skikkelig kjipt og mer til. ts Anonymkode: a75b2...f45
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Uff, kjenner litt på det samme. Nå har ikke min fullt så lang historikk som din men vesentlig mye mer enn meg. Jeg sliter med det fordi jeg synes rett og slett det er så ekkelt. Ekkelt å tenke på at han har vært så ukritisk til hvem han har ligget med. Redd for å få HPV-relatert kreft i underliv og munn fordi risiko øker med antall partnere. Er også redd for å møte på en gammel flamme uten å vite om det. Og ja, plages av at vi har ulikt syn på sex. For meg er det ikke noe jeg tar lett på. Jeg prøver å ikke tenke på det. Tidvis er det mer plagsomt og da kan jeg tenke på det når vi har sex. Huff. Vet ikke om jeg har noen gode råd, men du er ikke alene om å kjenne ubehag rundt dette. Anonymkode: 82423...5ad Glad å høre det er fler, da er jeg ikke helt alene. Håper det ordner seg for deg på lik linje med meg etterhvert. ts Anonymkode: a75b2...f45
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror dessverre dette vil bli et selvoppfyllende profeti dersom du ikke klarer å legge dette bak deg. Ingen orker sånt drama i lengden, hvor ting du ikke får gjort noe med blir et stadig tilbakevendende tema som du må snakke om, forklare og forsvare. Du dytter din trofaste og henrivende partner bort fra deg ved å holde fortiden hans imot han, eller i det minste som en avstand mellom dere. Hva med parterapi? Anonymkode: 96510...117 Vi snakker ikke om dette lengre. Vi snakket om det en del i starten av forholdet. Men har forstått at det ikke er noe å vinne på å snakke om det, så svært sjeldent det er et tema, forutenom i hode mitt. Hvis ikke det bedrer seg så kan parterapi være noe ja. ts Anonymkode: a75b2...f45
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du må skille mellom ting; i sosiale sammenhenger og fester er det jo innenfor at du ønsker litt info om hvem han har ligget med. Jeg synes det er litt rart å fortsette i samme miljø som med exer og ex-partnere, men det er kanskje ikke andre muligheter når dere er fra en mindre plass. Man trenger ikke dumpe venner fordi man skifter miljø, bare treffer de på en litt annen måte. Så det burde jo være mulig selv om dere kommer fra en mindre plass. Alt det andre, hvem han har ligget med, hvor mange, hvorfor og slike ting må du la ligge. Han har jo ikke akkurat gjort en forbrytelse. Så lenge han ikke har kontakt med de, så er det bare fortid. Anonymkode: 9949f...261 Han kan ikke noe for at de dukker opp på fester, ønsker bare å vite om de, ikkenoe mer enn det. Å være på samme sted går greit og jeg lager ikke noe drama ut av det. Ellers har han ikkenoe kontakt med noen av de, ihvertfall ikke som jeg vet om. Og nei, det er ikke en forbrytelse, og jeg straffer han ikke med det. Bare meg selv. ts Anonymkode: a75b2...f45 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 Dette var som å lese om meg for noen år siden. Møtte også en mann som hadde tilsvarende fortid, ukritisk sex med damer han nettopp hadde møtt. Han kunne ha sex i parken, med bartenderen, på nattklubb, trekant, prostituerte, betalte for «happy ending» etter en massasje…ja du skjønner. Jeg kom fra ett langt forhold som hadde vart over flere år. Hadde hatt to kjærester før det. Så jeg slet med dette i lengre tid, faktisk. Fordi jeg ble glad i mannen, vi hadde perfekt kjemi og trivdes så godt sammen. Sexen var jo også bra…og han var raus med komplimenter og fikk meg til å føle meg godt ivaretatt. Men jeg slet med sjalusi, usikkerhet (spesielt etter en krangel) følte jeg ikke var bra nok/så bra nok ut, var redd han ble lei meg og at han savnet den gamle livsstilen. Men…det gikk seg til. Vi giftet oss, fikk barn. Og aldri har han gitt meg grunn til å tro at han ikke er trofast. Han har høy sexdrive, det har han nok alltid hatt, men han respekterer om jeg ikke er i humør til sex, og venter til jeg er klar. Fortiden hans tenker jeg ikke så mye på lenger, det er så lite relevant for VÅRT forhold. Anonymkode: 47bbe...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tenker han trenger å forsikre deg om at han er helt ferdig med å oppføre seg sånn. Fortid er ikke bare fortid, men en god predikator for framtid. Hva sier han er grunnen til at han ikke holder på sånn lenger? Han må ta følelsene din på alvor, og gi deg tryggheten du trenger. Anonymkode: 279cd...160 Han har forsikret meg om at han er ferdig med det, og at han angrer seg til og med. Men som du sier der, veldig godt sagt, det er en god predikator for fremtid. Kanskje det som også bekymrer. Han sier at det nå kun alltid kommer til å være meg. Godt å høre, men vet jo at det ikke er noe han vet med sikkerhet. Han holder vel ikke på slik lengre fordi han var på utkikk etter et ordentlig forhold. Men utifra det jeg forstod så var han det da han drev slik også, til en viss grad. Han var god å snakke med om dette den første gangen, men har avvist meg eller blitt sint dersom jeg har nevnt det igjen. En gang er nok sier han. Derfor har jeg sluttet og holder det inni meg. ts Anonymkode: a75b2...f45
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette var som å lese om meg for noen år siden. Møtte også en mann som hadde tilsvarende fortid, ukritisk sex med damer han nettopp hadde møtt. Han kunne ha sex i parken, med bartenderen, på nattklubb, trekant, prostituerte, betalte for «happy ending» etter en massasje…ja du skjønner. Jeg kom fra ett langt forhold som hadde vart over flere år. Hadde hatt to kjærester før det. Så jeg slet med dette i lengre tid, faktisk. Fordi jeg ble glad i mannen, vi hadde perfekt kjemi og trivdes så godt sammen. Sexen var jo også bra…og han var raus med komplimenter og fikk meg til å føle meg godt ivaretatt. Men jeg slet med sjalusi, usikkerhet (spesielt etter en krangel) følte jeg ikke var bra nok/så bra nok ut, var redd han ble lei meg og at han savnet den gamle livsstilen. Men…det gikk seg til. Vi giftet oss, fikk barn. Og aldri har han gitt meg grunn til å tro at han ikke er trofast. Han har høy sexdrive, det har han nok alltid hatt, men han respekterer om jeg ikke er i humør til sex, og venter til jeg er klar. Fortiden hans tenker jeg ikke så mye på lenger, det er så lite relevant for VÅRT forhold. Anonymkode: 47bbe...a5c Så fint å lese! Veldig glad det har gått seg til for deg. Håper det går i den retningen for meg også, noe det helt sikkert gjør. Men er i en usikker periode igjen og blir SÅ sliten. Høres ut som om våre menn er ganske like, både når det kommer til fortid og nå tid. Han er en kjempekar egentlig. ts Anonymkode: a75b2...f45
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har forsikret meg om at han er ferdig med det, og at han angrer seg til og med. Men som du sier der, veldig godt sagt, det er en god predikator for fremtid. Kanskje det som også bekymrer. Han sier at det nå kun alltid kommer til å være meg. Godt å høre, men vet jo at det ikke er noe han vet med sikkerhet. Han holder vel ikke på slik lengre fordi han var på utkikk etter et ordentlig forhold. Men utifra det jeg forstod så var han det da han drev slik også, til en viss grad. Han var god å snakke med om dette den første gangen, men har avvist meg eller blitt sint dersom jeg har nevnt det igjen. En gang er nok sier han. Derfor har jeg sluttet og holder det inni meg. ts Anonymkode: a75b2...f45 Tja, vet ikke om det er noe lurt av deg å godta det. Han burde legge sitt behov for å ikke snakke mer om det til side for ditt behov for mer trygghet. Ikke vær redd for å kreve å bli tatt hensyn til, tåler han ikke det, er det neppe rette mannen. Du vil være trygg. Anonymkode: 279cd...160 6
Hengebuksvinet Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 Jeg kjenner flere gode menn, som har roet seg helt da de traff "den riktige". Den ene fikk jeg nesten sjokk over. Traff en rolig og helt vanlig dame, og begynte å interessere seg for hageplanter og campingbil. Like harmonisk etter 18 år nå. Den andre møtte nåværende på en elendig måte, var egentlig sammen med eksen. Han gikk også til superfamiliemann på et par uker. Tok til seg barna hennes som sine egne, fikk 2 nye felles. Dette var virkelig fyrer man ikke trodde kunne roe seg. Og jeg kjenner flere. Var vel faktisk litt sånn selv også. Ikke at jeg hadde like stort omfang, men var ikke helt engasjert før jeg møtte mannen min. Så jeg tror på at mennesker kan forandre seg. At en stor prosentandel har vært utro i Norge, handler vel mest om at de ikke har vært i det riktige forholdet. 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #16 Skrevet 1. august 2022 Jaytee skrev (1 time siden): Forstår at du har all denne usikkerheten, og at du føler deg som en av mange..Men nå har han faktisk valgt deg, og han sier han kun vil ha deg, og da må du nesten bare stole på det han sier fram til det motsatte blir bevist. Skjønner at det er vanskelig å legge fortiden hans bort, når du stadig blir påmint om det, men du må nesten bare prøve å legge fra deg fortiden hans, og heller fokusere på deres framtid og tiden dere har sammen. Prøv å snakk med han når du har det vanskelig, og fortell han hva du sliter med, det gjør det lettere for han å forstå hva du står i. Valgt eller? Det er jo også denne usikkerheten, så jeg forstår ts veldig godt. Hvordan vet man at kjæresten har VALGT deg og ikke bare har tatt til takke? TS, jeg sliter også med tankene at han elsket noen mer enn han elsker meg. Anonymkode: a8abf...571 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #17 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Valgt eller? Det er jo også denne usikkerheten, så jeg forstår ts veldig godt. Hvordan vet man at kjæresten har VALGT deg og ikke bare har tatt til takke? TS, jeg sliter også med tankene at han elsket noen mer enn han elsker meg. Anonymkode: a8abf...571 Damer, dere må bare prøve å ta kontrollen. Spør disse mennene deres om de vet at de vil prioritere deg og deres forhold neste gang fristelser, følelser og problemer oppstår. Her kommer fortida inn som en predikator for framtida. Hvis du har behov for trygghet for å satse på forholdet, trenger du å vite hva slags plan han har for å unngå at fortida gjentar seg. At han føler noe nå, betyr ikke så mye. Han har følt noe før også. Anonymkode: 279cd...160 3
Trolltunge Skrevet 1. august 2022 #18 Skrevet 1. august 2022 Min mann har "vært overalt ". Jeg har vært seriemonogam, i lange forhold. Jeg synes det er veldig enkelt å forholde meg til hans fortid. Det har vært så mange at han ikke husker navn, kropper eller klarer å skille opplevelser fra hverandre. Selv ganske spesielle historier har ikke medført at han husker noe særlig om kvinnen. Det har vært FOR mange. Slik at når kvinner smiler til ham blir han ubekvem, og usikker på om det er noen han har hatt sex med en gang i tiden, og han synes det er litt flaut å ikke vite slikt sikkert. Så ja jeg synes det er enkelt å forholde meg til. Mye som ikke betydde stort. Mye som ikke har festet seg. Mange kvinner han ikke husker. Da synes jeg det må være verre å forholde seg til fortid som min. Få menn, men nære seksuelle relasjoner med hver av dem over lang tid. Der min mann husker lite om sine tidligere partnere husker jeg absolutt alt, til minste detaljer. Hvem som lærte meg hva, hvem jeg gjorde hva med, smaker og... ja ALT. Så min konklusjon da jeg vurderte om hans fortid var noe jeg kunne leve med var at det på mange måter var enklere enn om han hadde hatt under 10 partnere, men dyp og langvarig relasjon til hver. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Møtte også en mann som hadde tilsvarende fortid, ukritisk sex med damer han nettopp hadde møtt. Han kunne ha sex i parken, med bartenderen, på nattklubb, trekant, prostituerte, betalte for «happy ending» etter en massasje…ja du skjønner. Ikke bland hummer og kanari! Har hatt for mange sexpartnere selv, men kunne aldri kjøpt seksuelle tjenester. Anonymkode: 9949f...261 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 Trolltunge skrev (1 time siden): Min mann har "vært overalt ". Jeg har vært seriemonogam, i lange forhold. Jeg synes det er veldig enkelt å forholde meg til hans fortid. Det har vært så mange at han ikke husker navn, kropper eller klarer å skille opplevelser fra hverandre. Selv ganske spesielle historier har ikke medført at han husker noe særlig om kvinnen. Det har vært FOR mange. Slik at når kvinner smiler til ham blir han ubekvem, og usikker på om det er noen han har hatt sex med en gang i tiden, og han synes det er litt flaut å ikke vite slikt sikkert. Så ja jeg synes det er enkelt å forholde meg til. Mye som ikke betydde stort. Mye som ikke har festet seg. Mange kvinner han ikke husker. Da synes jeg det må være verre å forholde seg til fortid som min. Få menn, men nære seksuelle relasjoner med hver av dem over lang tid. Der min mann husker lite om sine tidligere partnere husker jeg absolutt alt, til minste detaljer. Hvem som lærte meg hva, hvem jeg gjorde hva med, smaker og... ja ALT. Så min konklusjon da jeg vurderte om hans fortid var noe jeg kunne leve med var at det på mange måter var enklere enn om han hadde hatt under 10 partnere, men dyp og langvarig relasjon til hver. Kan bare bekrefte denne. Det er ingen ting som går så fort i glemmeboken som et tilfeldig nummer. Anonymkode: 9949f...261 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå