Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får kjeft hele tiden av samboer, det har blitt sånn ila. ferien iallfall værre.

Jeg begynner å bli lei å bli kjefta på slik hele tiden, for det minste ting. Kan være at jeg stiller et enkelt spørsmål, men var for «dumt» å spørre. At jeg ikke helt skjønner noe.. ja

Vet ikke hva jeg skal gjøre, når jeg tar det opp at han ikke skal kjefte sånn så bare blir han sur og sier «herregud osv osv»

Anonymkode: 74258...922

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg bare unngått hele fyren og sagt at vi kunne snakkes når han oppførte seg som folk!

Anonymkode: 2f8a6...10d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han har tapt ...

Anonymkode: 88e43...7ec

AnonymBruker
Skrevet

Har dette pågått lenge, eller er det noe han har begynt med i det siste?

Anonymkode: 503ba...3f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg bare unngått hele fyren og sagt at vi kunne snakkes når han oppførte seg som folk!

Anonymkode: 2f8a6...10d

Enig i det

Anonymkode: 3b926...479

AnonymBruker
Skrevet

Jeg levde i 5 år med en sann. Du aner ikke hvor jævlig det sliter på deg før su kommer deg vekk, og hvor redd du blir for å si og gjøre feil ting. 

Anonymkode: 7746e...289

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gi oss et ordrett eksempel på et spørsmål, ts. Så skal jeg svare på om det er et ok spørsmål eller ei. For dessverre er det slik at veldig mange kvinner (ikke menn, kvinner) har lært av sin mor at å være passiv-aggressiv er greit om du er dame. Men det er en løgn. Så gi oss et eksempel, og jeg skal svare på om det du stiller er et spørsmål eller en akånklage med spørsmålstegn bak.

Anonymkode: 0a5ed...a7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gi oss et ordrett eksempel på et spørsmål, ts. Så skal jeg svare på om det er et ok spørsmål eller ei. For dessverre er det slik at veldig mange kvinner (ikke menn, kvinner) har lært av sin mor at å være passiv-aggressiv er greit om du er dame. Men det er en løgn. Så gi oss et eksempel, og jeg skal svare på om det du stiller er et spørsmål eller en akånklage med spørsmålstegn bak.

Anonymkode: 0a5ed...a7a

Nei som nå ista, så skulle jeg hente pakka hans som veier 18-20 kg jeg sa jeg var usikker om jeg ville klare å bære den. Og da ble han bare sur og kjefta å sa jeg burde klare det. Saken er at vi begge vet at jeg ikke er så sterk. Jeg synes dattera vår på 12 kg er blitt tung allerede

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har dette pågått lenge, eller er det noe han har begynt med i det siste?

Anonymkode: 503ba...3f6

Sånn cirka 1 år, men har blitt værre nå den siste tiden. Føler alt jeg gjør må jeg være forsiktig med og hva jeg spør om. 
ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn cirka 1 år, men har blitt værre nå den siste tiden. Føler alt jeg gjør må jeg være forsiktig med og hva jeg spør om. 
ts

Det heter å gå på nåler og det er ikke sunt for deg. 

Anonymkode: 7746e...289

• Liker 4
Skrevet

Det er ikkje greitt, på noko vis. Snakk med han om det, og om han meiner at du "fortener det": gå fra han. Særleg viss det er unger inne i bildet som må høyre på at ein forelder blir konstant rakka ned på av den andre. 

• Liker 1
Skrevet

Kan hende han plages med noe. Depresjon? Stress på jobb?

Kan hende han er ferdig med forholdet og prøver å gjøre ting ulevelig for deg, sånn at det er du som får skylden for å bryte opp.

Kan hende han har funnet seg ei annen, og nå ikke vet hva han skal gjøre. 

Kan hende han føler seg fanget i familielivet.

Kan hende dere to har en dårlig måte å kommunisere på. Mulig du (uvitende) irriterer han ved måten du snakker/spør på.

Søvnmangel? Vitaminmangel?

Det beste for dere er å prøve å snakke sammen om dette. Spesielt siden dere har barn sammen. Tenk på hvilke rollemodeller dere er, og hva dere ønsker at barnet skal lære av dere. Dette er noe hun vil ta med seg videre, inn i voksenlivet. 
Får dere det ikke til, er neste steg familievernkontoret.

Skrevet (endret)

E

Endret av ~white lady~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...