AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Vi bor ikke sammen og har vært sammen i mange år. Han er på ferie med sine ungdommer. Det som skjedde her forrige uke er at det ble dårlig stemning på telefonen og han slang på røret. Dagen etter ble det igjen dårlig stemning og han la igjen på røret. Tredje dag når vi pratet på telefonen, sa jeg fra før vi begynte å prate hva jeg mente at han bare legger på røret og at vår kontakt hele tiden er på hans premisser når han er bortreist. Igjen, la på røret og siden har han vært taus mot meg. Jeg føler meg nok litt tråkket på her og var nok litt misfornøyd på telefonen. Grunnen er at han er på eksen sin hytte, med eksen sin bil (istedet for å ta min som jeg tilbydde han å låne) og dette er en plass jeg ikke er velkommen. Kunne nok tenkt meg å sett han i løpet av to uker når han er borte, er ikke lenger reisevei enn at det går an å ta en dagstur, men det går jo ikke. Jeg føler det nok er litt sårt at han ikke kan involvere meg mer i livet sitt. Det er sikkert jeg som må begynne å tenke annerledes. Jeg har sagt beklager til han og har sagt at jeg har reagert feil og håper vi kan ha god tone fremover. Han blokkerte meg for snart en uke siden og er taus mot meg. Svarer ikke på meldinger jeg sender ennå jeg har beklaget. Nå er jeg ganske stresset og desperat her. Føler at jeg ikke burde sagt det jeg sa, skulle gjerne gjort ting annerledes om det var mulig og har det lite godt om dagene. Vet ikke hva som skjer. Vet jeg burde ha klart å være taus og ikke sendt meldinger når han har blokkert meg, men det har jeg ikke klart. Jeg kan jo ikke gjøre noe mer enn å bare vente nå. Men om noen av dere kloke mennesker har noen gode råd er jeg takknemlig her. Anonymkode: 89d7b...310 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Det høres ut som mye drama av uklar årsak. Anonymkode: 010c0...f50 9 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Noe så utrolig barnslig som å blokkere. Du har beklaget, mer kan du ikke gjøre. Nå er alt opp til ham. Spørsmålet er om du ønsker å fortsette forholdet med denne mannen. Det kan være fristende å bare anse forholdet som over og blokkere ham tilbake, så er du ferdig. Hvis du likevel ønsker å fortsette så bør du la det være opp til ham nå. La ham få furte ferdig og vent til han tar kontakt. Da bør du si fra at du ikke finner deg i at han blokkerer deg, at dere må kunne ha uenigheter og diskusjoner som voksne mennesker. Anonymkode: 3acc4...632 10 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Hvorfor er ikke du velkommen dit? Er han der med xen sin, eller bare låner han hennes bil? Syns han tråkker rimelig greit på deg, og i tillegg legge på røret og blokkere? Sånt hadde ikke jeg orket i lengden i alle fall. Anonymkode: 6cba9...4e7 13
Tash Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 (endret) Veldig barnslig å både slenge på røret og å blokkere. Jeg hadde reagert meget kraftig på det. Man kan krangle og være uenige, men rydde opp i det som voksne. Jeg hadde også kjent på sårhet over ferie med eks og ikke bli særlig inkludert. Det handler om innstilling og kommunikasjon. Å betrygge partneren sin. Uavhengig av den praktiske situasjonen så bør ikke dynamikken i forholdet endre seg slik. Hvis man har en sunn og trygg grunnmur. Ps. Hvis jeg hadde blitt blokkert så hadde ikke jeg klart å være «kul» nok til å ikke sende meldinger. Det er en enorm avvisingsform fra en man har vært i langt forhold med og jeg hadde ikke taklet det godt. Man burde faktisk ikke trenge å takle det godt, det er en helt sprø ting å gjøre mot partner og kjæreste. Håper det går greit med deg❤️ Endret 1. august 2022 av Tash Skrivefeil 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Jeg tenker at det kunne vært interessant å vite hva du sa og hvordan du ordla deg. Kan godt hende han er kald. Men hva om han HAR grunn til å blokkere også? Det vet vi ikke Anonymkode: 50511...522 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Så han er på ferie med sine særkullsbarn? Og du (eller dere) driver og ringer hverandre og velger å krangle? Hva med å bare la man være på ferie med ungene sine de 2-3 ukene han er det? La han konsentrere seg om de viktigste folka i livet sitt. Dette med hytten og bilen ser jeg helt bort fra. Selvsagt er han på ferie med sine barns mor. Akkurat slik han selvsagt diskuterer oppdragelse med henne, deltar på bursdagsfeiringer av ungene (eller inviterer henne på dem) og jul og påske og elevsamtaler og så videre. Dette er en person han har skilt seg fra som kjæreste. Som mamma og pappa og del av familien til ungene? Den rollen vil de fylle, sammen, livet ut. Tåler du ikke det så bør du satse på en partner uten barn. For en partner med barn som ikke tilbringer mye tid med ungenes mor/far er ikke et ålreit menneske. Uansett: å krangle er et valg man tar. Dere tok det begge to. Nå lever dere med konsekvensene. Liker dere ikke konsekvensene av å krangle? Velg å la være. Og velg å være et bedre menneske enn å skape drama når voksne folk er på ferie med ungene sine. Anonymkode: e4106...bf7 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Ja, du må nesten legge ut hva denne krangelen gikk ut på og hva du sa som gjorde at han reagerte så ekstremt. Veldig barnslig reaksjon, men vi vet jo ikke hva det var han reagerte på heller. Har du sagt du ønsker mer kontakt mens han er der eller har du truet med å ligge med faren hans om du ikke får komme på hytta? Helt umulig å svare på når vi ikke vet hva som ligger bak. Anonymkode: 09531...d29 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 Han der hadde jeg kvittet meg med. Anonymkode: 061ea...cff 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Det er urimelig at du vil dra på hytta til hans eks. Han er jo der på nåde sjøl. Anonymkode: b71c9...005 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 TS: Han er der alene med barna etter det jeg vet. Jeg er ikke årsaken til bruddet, det var slutt før jeg kom inn i bildet, men likevel er jeg ikke velkommen av eksen til hennes hytte som han låner. Greit nok det, det er noe jeg bare må akseptere noe jeg gjør. Å dra på ferie med eksen og barna er noe han ikke ønsker selv, så det er ikke en problemstilling overhodet. Og såklart skal han diskutere barneoppdragelse med moren til barna sine. Jeg burde nok ha ordlagt meg litt bedre ja. Var rimelig sjokkert over at han takket nei til å låne min bil, også dro han rett til eksen og lånte hennes. Jeg kommenterte dette i en sikkert feil tone og sa at men da kan du sikkert klare deg uten å låne min i hverdagen også. Jeg bor slik at jeg ikke har behov for bil, men jeg kjøpte den fordi det iblant er praktisk å ha, og han har ikke økonomi til å kjøpe noen bil. Så han låner min når han behøver det. Han vet at jeg ikke kan være i et forhold som er av og på med uker uten kontakt. Vi har derfor avtalt å prates jevnlig når vi ikke er sammen. Utfordringen er at dette går kun på hans premisser, og som normal høflighet så sender man melding om man har avtalt noe og man ikke klarer å få det til, noe vi også har snakket om er ok å gjøre. Men da gir man en lyd slik at den andre slipper å sitte på vent. Det samme går jo motsatt vei, og er noe han setter pris på. Anonymkode: 89d7b...310 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg kan jo ikke gjøre noe mer enn å bare vente nå. Men om noen av dere kloke mennesker har noen gode råd er jeg takknemlig her. Og hvorfor er du sammen med en som ikke evner å komminusere med deg? Det er vel ikke første, og ikke siste gang han blokkerer deg. Han oppfører seg som dritt, og du er den som beklager. Han har sikkert ikke sagt unnskyld til deg noen ganger. Mitt råd: Gå videre i livet. Glem han. Anonymkode: e1ccc...190 10
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg burde nok ha ordlagt meg litt bedre ja. Var rimelig sjokkert over at han takket nei til å låne min bil, også dro han rett til eksen og lånte hennes. Jeg kommenterte dette i en sikkert feil tone og sa at men da kan du sikkert klare deg uten å låne min i hverdagen også. Jeg bor slik at jeg ikke har behov for bil, men jeg kjøpte den fordi det iblant er praktisk å ha, og han har ikke økonomi til å kjøpe noen bil. Så han låner min når han behøver det. Anonymkode: 89d7b...310 Han bruker deg altså i tillegg.. sjarmerende fyr han sikkert. Anonymkode: e1ccc...190 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 Er det så farlig hvem han låner bil av sånn egentlig? Det er ingen kjærlighetserklæring han kommer med når han låner en bil. Selv hadde jeg synes det hadde vært supert at han fikk låne bil av noen andre. Anonymkode: 09531...d29 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 Nå vet ikke jeg hva krangelen gikk ut på, men den uenigheten hadde jeg latt ligge i bero til han kom hjem fra ferien. Anonymkode: 5ada2...b4e 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #16 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg burde nok ha ordlagt meg litt bedre ja. Var rimelig sjokkert over at han takket nei til å låne min bil, også dro han rett til eksen og lånte hennes. Jeg kommenterte dette i en sikkert feil tone og sa at men da kan du sikkert klare deg uten å låne min i hverdagen også. Anonymkode: 89d7b...310 Det var da unødvendig av deg. Anonymkode: 010c0...f50
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #17 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han vet at jeg ikke kan være i et forhold som er av og på med uker uten kontakt. Vi har derfor avtalt å prates jevnlig når vi ikke er sammen. Utfordringen er at dette går kun på hans premisser, og som normal høflighet så sender man melding om man har avtalt noe og man ikke klarer å få det til, noe vi også har snakket om er ok å gjøre. Men da gir man en lyd slik at den andre slipper å sitte på vent. Det samme går jo motsatt vei, og er noe han setter pris på. Anonymkode: 89d7b...310 Du kan vel ringe selv om han uteblir fra dagens prat eller hva dere har avtalt? Anonymkode: 010c0...f50
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #18 Skrevet 1. august 2022 Unødvendig av deg å si det ts, men ingen grunn til å slenge på røret og blokkere. Han kommer neppe til å forandre seg, og Vil du egentlig være i et forhold med en mann som er slik? Nei, finn deg en som matcher dine behov bedre. Anonymkode: afb6d...e28 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 Hadde kanskje egentlig regnet forholdet for å være over om det var meg. Man blokkerer ikke en kjæreste. Anonymkode: 2d834...945 9 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kan vel ringe selv om han uteblir fra dagens prat eller hva dere har avtalt? Anonymkode: 010c0...f50 TS: Nei jeg kan ikke ringe. Han tar aldri telefonen når jeg ringer uansett. Så er prisgitt at han tar kontakt når det passer han. Vil skjønt det om det var små barn, men det er barn i tenårene og de sitter ikke sammen 24-7. Han sitter rimelig ofte med telefonen og taster med andre, så jeg tenker han ikke ønsker kontakt med meg da. Er vel kanskje dette som er det såre for meg når jeg ser jeg skriver dette nå, at det meste går på hans premisser. Av og til er det greit å skrive til andre for å få noen aha opplevelser selv. Anonymkode: 89d7b...310 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå