AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 På FB så er det så mange nå som kommenterer med en link som starter på external.fsvg2 . Er det virus eller er det en oppdatering jeg ikke har fått med meg? Går ut fra at det er virus, men det er så veldig mange nå som bruker denne "kommentaren". Tør ikke klikke på det i tilfelle det faktisk er virus, men det er veldig mange som sender slikt altså. Kan liksom ikke spørre heller syns jeg, for det er i grupper med flere hundre/tusen mennesker som jeg ikke kjenner. Da er det jo lettere å spørre her, for her er det jo ikke så mange 😜 Nei da, det er bare at jeg ikke vil ødelegge trådene på FB med utenomsnakk. Anonymkode: d6941...2dc
Snublefot62 Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Jeg vet ikke om det der er virus, men det er jo sånn mange får virus via facebook. Så om du ikke vet hva det linker til, og ingen vil oppklare hva det går til så hadde jeg ignorert det. SPESIELT om flere og flere linker til denne adressen. Da er det jo åpenbart noe som sprer seg. Om du absolutt vil inn dit så spør på innlegget linken ble postet hva linken går til. Får du ikke svar så holder du deg unna.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Så det er bare meg, og ingen av dere inne her som har sett disse linkene altså? Ja ja, da lar jeg det bare passere. Virus skal jeg ikke ha. Spurte bare her fordi jeg syns det er rart om det bare er meg som har erfart dette siste tiden. Anonymkode: d6941...2dc
Snublefot62 Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så det er bare meg, og ingen av dere inne her som har sett disse linkene altså? Ja ja, da lar jeg det bare passere. Virus skal jeg ikke ha. Spurte bare her fordi jeg syns det er rart om det bare er meg som har erfart dette siste tiden. Anonymkode: d6941...2dc Ha i bakhodet at facebook er en enormt stor plattform for spredning av virus, malware, phishing, feilinfo, falske nyheter, innsamling av persondata og så videre og så videre. Det er basically et svært ormebol med farlige linker. Hvorfor i alle dager folk tar risikoen med å trykke på linker der forstår jeg faktisk ikke. Så vær skeptisk til ALLE linker du ser på facebook. Bruk facebook som den sosiale plattformen det er, del bilder og kommenter på hverandres innlegg for å være sosial - men få fakta og nyhetene fra andre plattformer. Det er mitt råd. 1
Snublefot62 Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Og nei - ingen deler ut biler på facebook til noen som kommenterer på et bilde. Nei, ingen er interessert i å vite hvem i Pippi Langstrømpe du er. Ingen vil vite hvilket kattenavn du ville hatt om du var katt. Og nei ingen ofrer det en kalori for å få vite hva navnet ditt egentlig betyr. Ingen. Absolutt ingen. Bortsett fra de som samler inn data om deg... 1
norw Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Jeg fikk opp noe slikt på en av mine poster i en gruppe i dag. Trykker naturligvis ikke på dette.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 norw skrev (Akkurat nå): Jeg fikk opp noe slikt på en av mine poster i en gruppe i dag. Trykker naturligvis ikke på dette. Jeg trykker jo selvfølgelig heller ikke på dette, men lurte bare på om det kanskje var en oppdatering jeg ikke hadde fått med meg siden det nå florerer. Anonymkode: d6941...2dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå