AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Jeg skal arrangere barnebursdag på lørdag for sønnen min som blir 10 år. Han skal feire på et lekeland og jeg er dermed avhengig av å vite eksakt hvem som kommer. Jeg sendte ut melding forrige uke med frist i går for svar. Av 15 foreldre, er det 6 stk. som har svart om de kommer eller ikke. Er foreldre virkelig så sløve at de ikke klarer å svare på om barnet sitt kommer i bursdag eller ikke? Jeg har forståelse for at man ikke vet med en gang om det passer eller ikke, men en uke før bursdagen burde man jo vite om det passer med bursdag på lørdag. Jeg sendte ut en påminnelse til de resterende i går kveld, og fikk da svar fra 3 stykker. Helt tyst fra resten. Skal jeg bare ta utgangspunkt i at disse ikke kommer da? Dette er et gjentagende problem hvert eneste år! Før har vi arrangert hjemme og da gjør det liksom ikke så mye om det dukker opp en gjest fra eller til, men nå må jeg gi beskjed om hvor mange gjester det blir og betale ut i fra det. Flere som sliter med dette? Anonymkode: 03028...e6d 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Sliter ikke alle med dette? Meld på de som har svart. Anonymkode: 5d3a6...61a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Send en siste melding til de det gjelder hvor du opplyser om at du antar de ikke kommer pga manglende svar og det ikke er mulig å ombooke. Da kan ingen bli fornærmet i ettertid. Anonymkode: 97c6a...eed 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Det er ferietid, det kan jo være årsaken. Mange er fortsatt på reise. Nå ville jeg selvfølgelig svart på en tekstmelding om dette - jeg er enig i at det er frekt å være tyst når datoen nærmer seg. Men må selv innrømme at telefonen har blitt liggende på lydløs i timer om gangen, at mailen ikke er lest på fire uker, og at jeg har utsatt å svare på en del henvendelser. Send en siste melding om at i og med at du ikke har hørt noe så bestiller du nå plass, og at det ikke er mulig å gjøre endringer, og "synd at lille Lars ikke kunne denne gangen" Anonymkode: a0f23...636 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Hadde dette problemet vi også da ungene fortsatt hadde bursdagsselskaper på diverse steder. Jeg sa alltid i fra til stedet vi leide at jeg har invitert x antall gjester, men vet ikke om alle kommer. Fikk alltid til svar at de trengte bare ca. antall og at man uansett betaler når selskapet er over og betaler bare for antall barn som kom. Anonymkode: ea0b5...82d 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Melding i hvilken kanal? Ikke alle steder jeg sjekker og følger med på i ferietiden. Anonymkode: cf327...1bf 2
Gjest Athena Catalina Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Litt dumt å legge bursdagsfeiring midt i ferien, mange er nok bortreist.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Er du sikker på at du har riktig nummer? Kan du ringe? Anonymkode: 5c0bb...7e5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 Da hadde jeg meldt på de som har svart ja og sendt melding til de som ikke har svart og sagt at de ikke er påmeldt og derfor ikke bare kan dukke opp. "Hei, siden jeg ikke har fått svar fra dere tar jeg det som dere ikke kommer. Bursdagen er booket og jeg har ikke mulighet til å endre bookingen nå" Anonymkode: b4b30...cb4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Jeg hadde booket de som har svart. Når de andre svarer senere hadde jeg sagt beklager trodde ikke det passet. Anonymkode: 31154...42e 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 Athena Catalina skrev (1 time siden): Litt dumt å legge bursdagsfeiring midt i ferien, mange er nok bortreist. Er 6. august midt i ferietiden? Jeg synes også barn som har bursdag når det er skoleferie skal få lov til å feire bursdag når de har bursdag og ikke måtte vente til skolen starter igjen. Hadde skjønt det hvis det var 20. juli. AnonymBruker skrev (1 time siden): Melding i hvilken kanal? Ikke alle steder jeg sjekker og følger med på i ferietiden. Anonymkode: cf327...1bf Jeg har sendt sms. Anonymkode: 03028...e6d 5
Sensi Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde dette problemet vi også da ungene fortsatt hadde bursdagsselskaper på diverse steder. Jeg sa alltid i fra til stedet vi leide at jeg har invitert x antall gjester, men vet ikke om alle kommer. Fikk alltid til svar at de trengte bare ca. antall og at man uansett betaler når selskapet er over og betaler bare for antall barn som kom. Anonymkode: ea0b5...82d Dette. Hør med stedet og slapp av. Det årner seg. Hvis stedet er så ridid så planlegg for de som er påmeldt og ta det som det kommer om det dukker opp flere. 3
norw Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Send en siste melding til de det gjelder hvor du opplyser om at du antar de ikke kommer pga manglende svar og det ikke er mulig å ombooke. Da kan ingen bli fornærmet i ettertid. Anonymkode: 97c6a...eed Nei, to mld holder i massevis. Glem de som ikke har sagt ja. En tredje mld virker masete. 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 I og med at bursdagen er et sted som krever antall før oppmøte så ville jeg ha sendt en melding til de som ikke har svart ala: «Hei! Siden jeg ikke har fått svar fra dere antar jeg at Peder ikke kan komme i bursdagen til Olai. Siden Lars’ Lekeland krever antall påmeldte i forkant har jeg nå meldt på de som har svart at de kan. Synd det ikke passet for Peder å bli med denne gangen. « Ellers er jo dette et kjent problem. 🙄 Forrige gang vi feiret barnebursdager fikk vi svar fra ca. halvparten. Da droppet vi faktisk å sende «purremeldinger» til de som hadde svart, men opplevde at alle kom i begge bursdagene likevel. Det gjør det ikke akkurat så enkelt å planlegge verken mat eller antall tallerkner/kopper osv. som behøves (brukte engangs med «tema» motiv) Anonymkode: 0a7d6...8fe
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 norw skrev (Akkurat nå): Nei, to mld holder i massevis. Glem de som ikke har sagt ja. En tredje mld virker masete. Utfordringen da blir jo dersom flere som ikke er påmeldt plutselig dukker opp. Stedet hvor bursdagen skal avholdes krever jo å få beskjed om hvor mange deltakere det er, for å kunne planlegge mat osv. Hva gjør man da dersom man har meldt på 6 og 12 dukker opp? 🤷♀️ Kan jo nesten ikke avvise et lite barn i døra heller fordi foreldrene er noen slappfisker. Anonymkode: 0a7d6...8fe 1
Arkana Skrevet 1. august 2022 #16 Skrevet 1. august 2022 Dette er dessverre helt vanlig. Jeg sender en purremelding, da er det alltids noen som har glemt, noen som trodde man bare skulle svare om man kommer eller invitasjonen lå nederst i sekken. De som ikke svarer selv etter en purring er etter min erfaring (tre barn og mange bursdager) de som ikke kommer. Jeg synes det er veldig uhøflig å ikke svare på en invitasjon (og en purring), men det får så være. Hvis det mot formodning skulle dukke opp noen som ikke svarte, men som likevel kommer, ville neppe lekelandet avvist dem. Da betaler bare foreldrene for de ekstra barna og de får servering og leking som alle andre. Det er jo ikke snakk om at det plutselig kommer ti ekstra, det er i så fall bare én eller maks to. 1
norw Skrevet 1. august 2022 #17 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utfordringen da blir jo dersom flere som ikke er påmeldt plutselig dukker opp. Stedet hvor bursdagen skal avholdes krever jo å få beskjed om hvor mange deltakere det er, for å kunne planlegge mat osv. Hva gjør man da dersom man har meldt på 6 og 12 dukker opp? 🤷♀️ Kan jo nesten ikke avvise et lite barn i døra heller fordi foreldrene er noen slappfisker. Anonymkode: 0a7d6...8fe Det kan uansett være en problemstilling, til og med at man svarte at det ikke passet og plutselig passer det likevel, og så kommer 'Lille Lars" uanmeldt. Er foreldrene som må ta dette ansvaret. Sender de barn som ikke er påmeldt, så er det disse håpløse tilfellene som får håndtere grining osv. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #18 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Utfordringen da blir jo dersom flere som ikke er påmeldt plutselig dukker opp. Stedet hvor bursdagen skal avholdes krever jo å få beskjed om hvor mange deltakere det er, for å kunne planlegge mat osv. Hva gjør man da dersom man har meldt på 6 og 12 dukker opp? 🤷♀️ Kan jo nesten ikke avvise et lite barn i døra heller fordi foreldrene er noen slappfisker. Anonymkode: 0a7d6...8fe Man må jo avvise dem når foreldrene ikke gadd å svare og lokalet må vite antall på forhånd. Med mindre lokalet godtar en plutselig endring, får man ikke gjort så mye mer. Anonymkode: 44a23...65f 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg sendte ut melding forrige uke med frist i går for svar. (...) Dette er et gjentagende problem hvert eneste år! Anonymkode: 03028...e6d Tror bare du må akseptere at foreldrene er en gang slappfisker og det ikke er så stort engasjement for barnebursdager i sommerferien. Legg opp til at han neste år har blitt «stor nok» til å gjøre en ting han selv vil med et par kompiser i stedet for vanlig barnebursdag med 15 unger. Anonymkode: 227f8...942
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Er 6. august midt i ferietiden? Jeg synes også barn som har bursdag når det er skoleferie skal få lov til å feire bursdag når de har bursdag og ikke måtte vente til skolen starter igjen. Hadde skjønt det hvis det var 20. juli. Jeg har sendt sms. Anonymkode: 03028...e6d Ja, det er fortsatt det. Få jeg kjenner er tilbake på jobb denne uka. Det tikker inn snap fra ferieturer her og der. Jeg er selv født tidlig i august. Og husker hvor stusselig det var når vi prøvde å feire på selve dagen, og bare 1/4 møtte opp. Selv mange som aksepterte kunne plutselig ikke likevel, da familien valgte å dra på hytta eller noe annet spontant i stedet, i og med at været var slik og slik. Så måtte bare akseptere at selve feiringen ble lagt til sent august. Anonymkode: a0f23...636 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå