Gå til innhold

Dyrere å kjøpe brukt enn på salg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mange ser ute i bruktmarkedet som selger klespakker eller ting til høy pris. Dessuten mange som tilsynelatende har kjøpt på salg, og likevel skriver at varen ble kjøpt til full pris. Blir glad de få gangene jeg ser at annonsøren faktisk skriver «ble kjøpt på salg». Jeg har sluttet å kjøpe brukt, og heller kun på salg. Noen med samme oppfatning?

Anonymkode: c8146...520

• Liker 8
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig, ja. Brukte klær er ikke spesielt billig lenger, med noen unntak selvfølgelig.

Anonymkode: 6581c...541

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sammenligner alltid med prisstatistikk på feks prisjakt, og pruter litt om jeg føler det er rimelig. Det er andre grunner til å kjøpe brukt enn pris. 

Anonymkode: 7c7aa...556

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Finner stadig store pakker med klær til 200-250kr jeg, så skjønner ikke helt at det er så dyrt.. selger ikke egne avlagte klær men gir de bort til venner med barn. Og får også mye av andre med større barn

Anonymkode: a8722...b88

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er mange ser ute i bruktmarkedet som selger klespakker eller ting til høy pris. Dessuten mange som tilsynelatende har kjøpt på salg, og likevel skriver at varen ble kjøpt til full pris. Blir glad de få gangene jeg ser at annonsøren faktisk skriver «ble kjøpt på salg». Jeg har sluttet å kjøpe brukt, og heller kun på salg. Noen med samme oppfatning?

Anonymkode: c8146...520

Jepp. Klespakker kan være bra da! Men sjeldent ett og ett plagg. 

Anonymkode: 56fcc...313

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Finner stadig store pakker med klær til 200-250kr jeg, så skjønner ikke helt at det er så dyrt.. selger ikke egne avlagte klær men gir de bort til venner med barn. Og får også mye av andre med større barn

Anonymkode: a8722...b88

Mange skal ha 100 kr per genser. 😛

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mange skal ha 100 kr per genser. 😛

Det spørs jo litt hva det er. Veldig pent brukt ullgenser av et godt merke kan fremdeles koste litt brukt. 

Anonymkode: 4c9fe...131

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Det er dyrt å kjøpe brukt. I tillegg har jeg har to barn av samme kjønn, det lønner seg ikke fir meg å kjøpe brukt til eldstemann. Da har jo i hvert fall 2 om ikke fler brukt plagget før yngste får det, da er det som regel utslitt uansett hvor god kvallitet det er.

Anonymkode: ca418...460

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan kjøpe større klespakker, men ull og ytterklær finner jeg ofte samme pris brukt som på salg i samme merker. 

Anonymkode: ab220...dc3

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i all verden skal man oppgi om noe er kjøpt på salg? Det relevante må være om noen vil kjøpe tøyet for den prisen jeg legger det ut for. Om jeg har kjøpt noe for kr 500,- og denne nå er umulig å gå kjøpt ny for under kr 1000,- er det utgangspunktet. Er den pent brukt og noen vil betale kr 750,- for den blir begge fornøyd.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (9 minutter siden):

Hvorfor i all verden skal man oppgi om noe er kjøpt på salg? Det relevante må være om noen vil kjøpe tøyet for den prisen jeg legger det ut for. Om jeg har kjøpt noe for kr 500,- og denne nå er umulig å gå kjøpt ny for under kr 1000,- er det utgangspunktet. Er den pent brukt og noen vil betale kr 750,- for den blir begge fornøyd.

De trenger da ikke å oppgi det, men mange handler tydeligvis på salg og har plutselig 3 like vinterdresser som er ubrukt, oppgir at førpris er 1599kr og at de selger de for 1400kr, men i realiteten så har de kjøpt det på salg som fortsatt er på 899kr.

Anonymkode: 2c1bf...4d0

• Liker 7
Skrevet

Synes jeg ser masse rimelig jeg. Store klespakker med over 100 plagg til 500 kr. Bare tre gensere på Lindex koster 500,- nytt, så synes det er en veldig god pris!

• Liker 3
Skrevet

Hvordan finner du egentlig ut av om selgeren har kjøpt på salg eller ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har merket det samme. Hører stadig vekk om folk som får gode barneklær til veldig lav pris, men har aldri sett det selv. Kanskje er jeg bare uheldig, men handler heller billigere på salg når det brukte tøyet koster mer på Finn.no. 

Anonymkode: 083b5...cac

Skrevet

Er helt enig, latterlige priser mange forlanger for brukt tøy. Syntes slett ikke man kan kreve halv pris heller jeg da. Når jeg selger noe er det MAX 1/3 av full pris, nettopp fordi jeg også mener det må være billigere å kjøpe brukt enn på salg 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dette er noe å irritere seg over, jeg går bare videre hvis jeg synes prisen er for høy. Man bestemmer jo selv om man vil kjøpe...   

Anonymkode: a3167...20d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne er en slager. Er alltid på tilbud, og alltid noen som skal selge ubrukt, med fullpris 1699,-

Screenshot_20220801-200640.jpg

Screenshot_20220801-200546_Chrome.jpg

Anonymkode: a24d2...179

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg reagerer mest på at mange vil ha flere hundre kroner for klær som er fulle av flekker og hull. Jeg hadde aldri lagt ut slike klær ut til salgs, men heller ga bort.

Anonymkode: 195e1...689

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper jeg noe på salg, selger jeg for halve prisen av det jeg ga. Ofte legger jeg ting ut dritbillig. Men folk vil ikke kjøpe alikevel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De trenger da ikke å oppgi det, men mange handler tydeligvis på salg og har plutselig 3 like vinterdresser som er ubrukt, oppgir at førpris er 1599kr og at de selger de for 1400kr, men i realiteten så har de kjøpt det på salg som fortsatt er på 899kr.

Anonymkode: 2c1bf...4d0

Den som kjøper må jo sjekke hva det de kjøper koster. Når jeg vet at jeg skal kjøpe noe av et spesielt merke, sjekker jeg hva det koster. Og så kjøper jeg det der det er billigst. Om det er noe som er like bra brukt, sjekker jeg på Finn også. Og skulle jeg se noe helt nytt eller nesten ikke brukt som er priset høyt, sender jeg en melding og tilbyr meg å kjøpe det til en pris jeg synes er ok. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...