AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 ! Dette her er ikke noe tråd hvor jeg ønsker en haug kommentarer om at jeg er uansvarlig, hva jeg forventer når jeg gjør/ikke gjør sånn og slik etc. Er fullstendig klar over disse tingene selv. Hadde ubeskyttet sex etter en tur på byen forrige uke. Jeg var litt for full, det var ikke «planlagt» i det hele tatt og hele greia kom egentlig overraskende på, så utrolig dumt som det høres ut. Hadde ikke kondom og går ikke på prevensjon. Tok angrepille dagen etterpå før det var gått 12 timer. Det er snart én uke siden, og jeg har blitt ganske sår rundt skjedeåpningen (det ble jeg med en gang under samleiet, avbrøt når det begynte å bli sårt, men da var vi på en måte ferdige likevel… you get it). Nå har jeg fått mye (mer enn vanlig for meg) vandig, tyntflytende og luktfri utflod, samtidig som jeg er ganske sår. Blir litt stressa med tanke på at det er under én uke siden, og alle nettsider sier at man må vente minimum 14 dager siden ubeskyttet sex før man tester seg for f.eks. klamydia. Men ja, nå blir jeg litt småstressa. Er ikke så veldig erfaren. Hva tror dere? Bør vel uansett gå til legen om det ikke bedrer seg eller blir verre i løpet av et par dager. Men tenkte uansett å spørre, fordi ja… jeg blir jo stressa. Burde jeg ta en klamydiatest likevel? Synes det er vanskelig, for symptomene mine passer liksom ikke helt. Kan det bare være ubalanse? Men BV lukter jo veldig igjen… og dette lukter ingenting. Og igjen: pliiiiis spar dere for nedsettende kommentarer Anonymkode: 4760d...49d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Høres ut som om du er gravid. Anonymkode: 02fe3...ca3 1
Deluejente Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ! Dette her er ikke noe tråd hvor jeg ønsker en haug kommentarer om at jeg er uansvarlig, hva jeg forventer når jeg gjør/ikke gjør sånn og slik etc. Er fullstendig klar over disse tingene selv. Hadde ubeskyttet sex etter en tur på byen forrige uke. Jeg var litt for full, det var ikke «planlagt» i det hele tatt og hele greia kom egentlig overraskende på, så utrolig dumt som det høres ut. Hadde ikke kondom og går ikke på prevensjon. Tok angrepille dagen etterpå før det var gått 12 timer. Det er snart én uke siden, og jeg har blitt ganske sår rundt skjedeåpningen (det ble jeg med en gang under samleiet, avbrøt når det begynte å bli sårt, men da var vi på en måte ferdige likevel… you get it). Nå har jeg fått mye (mer enn vanlig for meg) vandig, tyntflytende og luktfri utflod, samtidig som jeg er ganske sår. Blir litt stressa med tanke på at det er under én uke siden, og alle nettsider sier at man må vente minimum 14 dager siden ubeskyttet sex før man tester seg for f.eks. klamydia. Men ja, nå blir jeg litt småstressa. Er ikke så veldig erfaren. Hva tror dere? Bør vel uansett gå til legen om det ikke bedrer seg eller blir verre i løpet av et par dager. Men tenkte uansett å spørre, fordi ja… jeg blir jo stressa. Burde jeg ta en klamydiatest likevel? Synes det er vanskelig, for symptomene mine passer liksom ikke helt. Kan det bare være ubalanse? Men BV lukter jo veldig igjen… og dette lukter ingenting. Og igjen: pliiiiis spar dere for nedsettende kommentarer Anonymkode: 4760d...49d Du får ingen nedsettende kommentar fra meg det ligger i menneskes natur gjøre dumme ting. Jeg har selv gjort noe risikabelt var 18 år da jeg ble sammen med en på 14 år. Høres mer ut som en kjønn sykdom. Men lære av feil kan man tror nok i din situasjon jeg hadde hatt en Norlevo angrepille på lur og prevensjon i klar ikke nødvendigvis brukt men i tilfelle ble forelsket
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Ville bestilt en legetime for å få det sjekka. Om du ikke er komfortabel med fastlegen så finnes det vel Sex og Samfunn og lignende Anonymkode: 9227b...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Det kan ikke være sopp da? At bakteriefloraen din ble litt forstyrra av sexen? Anonymkode: 9a889...296 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Jeg tenker også sopp. Lett å få sopp første gang man har sex med en ny person. Men gå til legen og test deg for alt! Anonymkode: ee440...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ville bestilt en legetime for å få det sjekka. Om du ikke er komfortabel med fastlegen så finnes det vel Sex og Samfunn og lignende Anonymkode: 9227b...a6e Man kan ikke stole på en negativ klamydiatest hvis den er tatt tidligere enn 14 dager etter potensielt smittetidspunkt. Blodprøver for hepatitt B/C mener jeg det må det ha gått 6 uker etter potensielt smittetidspunkt. Blodprøver for hiv må det ha gått 12 uker etter potensielt smittetidspunkt før man kan stole på negativ test. Men det er mange som bare sjekker klamydia og ikke bryr seg om de har fått noe annet. Hiv kan man ha uten symptomer i 10 år og hvor mange homofile/bifile menn, damer, prostituerte osv en ukjent mann har hatt seg med er ren gjetning. Men det er ting som påvirker sannsynligheten og risikoen drastisk. Anonymkode: 05a91...f8d 1
Majer Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Du må vente en stund. Kan være eks sopp eller vaginose. Sørg for at du får en skikkelig test når du sjekker deg. Mange tar bare klamydiatest, men greit å sjekke for gonoré, syfilis, hiv, mykoplasma etc.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 Kan være hiv eller gonoré Anonymkode: 36a8d...607
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Altså, shit happens og du gjør det neppe igjen. Det viktigste nå er at du kontakter fastlegen din, forklarer symptomene dine og får en oppfølging mtp sykdommer videre. Ha heller ikke samleie med ny partner, selv med kondom, før du har tatt tester. Bruk bomullstruser, unngå for mye såpevask nå når du er sår, og senk skuldrene. Det meste kan behandles, og dersom du er så «heldig» at du har noe info på denne personen du hadde ubeskyttet samleie med, så kan du høre om det kan være noe. Alle kan gå på en smell. Håper det ordner seg for deg! Anonymkode: 8e341...556 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 Bestill en legetime og få det sjekket. Er gjerne litt ventetid på time så da får du nok sjekket opp i det til "riktig tid". Blodprøver kan du ta senere for å sjekke for HIV osv. Anonymkode: 775dc...945 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Kan være hiv eller gonoré Anonymkode: 36a8d...607 det gjør det ikke Anonymkode: 4b48c...2a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå