AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Jeg sliter så med sjalusien min i forholdet. Har vondt av hvem han følger og hva han trykker liker på på Instagram osv. Det har nesten blitt en vane at jeg sjekker om han følger noen nye. Hater at han snapper med andre jenter feks, lurer så på hva de snakker om og er redd for at han skal få følelser for noen andre. Dette bunner nok mye i at jeg har blitt bedratt tidligere. Snakker ofte med kjæresten min om hvordan jeg føler det, han er så forståelsesfull og beroliger meg hver gang med at det bare er vennskap. Da blir jeg roligere på det, men så begynner jeg å tvile igjen og bli mistenksom etter et par dager.. vi skal starte i parterapi der jeg håper å få litt hjelp med dette, men er det noen her som kan gi meg noen tips og råd så lenge? Jeg vil ikke være sånn, kjæresten min fortjener bedre enn at jeg skal plage han med dette hele tiden. Og alt jeg blir sjalu over er jo egentlig bare bagateller som ikke betyr noe! Men jeg får alikevel helt oppheng i det, og det er så flaut og vondt å være sånn. I de øyeblikkene det står på som galest inni hodet mitt får jeg lyst til å gå inn på mobilen hans, men jeg har aldri gjort det. Grunnen til at jeg vet det er mye snapping med jenter er at jeg ofte ser emojiene som kommer opp når han får et varsel, feks når telefonen hans ligger foran meg på bordet Anonymkode: d627c...fd1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Må han ha disse på snap? Elsker han deg så kutter han ut. Å sexte og snappe med andre mens man er i forhold er ikke greit! Anonymkode: 7cb70...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Hvis han ikke skjønner dette selv, bør du si det til han, at det er ikke greit. Ikke greit betyr at de han snapper med, skal han slette fra listen sin. Når det gjelder likes, hvorfor skal han gi likes? Dette er noe han også bør få inn med t-skje at han ikke skal. Ikke kommentere, ikke gi noen likes. Godtar han ikke dette ville jeg seriøst ha dumpet han. Og før dere andre her inne på KG skal klikke i vinkel, spar dere! Anonymkode: 14db9...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 jepp, damer må få lov til å snakke og være venner med hvem de vil. men det kan ikke menn. Anonymkode: 25538...127 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Hadde vært godt om han hadde droppet de på snap men jeg vil ikke nekte han noe for jeg har jo ingen grunn til det.. Anonymkode: d627c...fd1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg sliter så med sjalusien min i forholdet. Har vondt av hvem han følger og hva han trykker liker på på Instagram osv. Det har nesten blitt en vane at jeg sjekker om han følger noen nye. Hater at han snapper med andre jenter feks, lurer så på hva de snakker om og er redd for at han skal få følelser for noen andre. Dette bunner nok mye i at jeg har blitt bedratt tidligere. Snakker ofte med kjæresten min om hvordan jeg føler det, han er så forståelsesfull og beroliger meg hver gang med at det bare er vennskap. Da blir jeg roligere på det, men så begynner jeg å tvile igjen og bli mistenksom etter et par dager.. vi skal starte i parterapi der jeg håper å få litt hjelp med dette, men er det noen her som kan gi meg noen tips og råd så lenge? Jeg vil ikke være sånn, kjæresten min fortjener bedre enn at jeg skal plage han med dette hele tiden. Og alt jeg blir sjalu over er jo egentlig bare bagateller som ikke betyr noe! Men jeg får alikevel helt oppheng i det, og det er så flaut og vondt å være sånn. I de øyeblikkene det står på som galest inni hodet mitt får jeg lyst til å gå inn på mobilen hans, men jeg har aldri gjort det. Grunnen til at jeg vet det er mye snapping med jenter er at jeg ofte ser emojiene som kommer opp når han får et varsel, feks når telefonen hans ligger foran meg på bordet Anonymkode: d627c...fd1 Åh, jeg forstår så godt hvordan du har det! Sliter en del selv. Jeg jobber med meg selv. i det siste har jeg tenkt: ok- hva er det verste som kan skje? At han flørter? Er utro? At han juger og holder meg for narr? Jeg kan uansett ikke gjøre noe med dette. Ønsker han å være utro, ja-da er han det. Men, det er en sjanse han selv får stå for. Han vet jeg går fra han isåfall. Vi har to barn, hund, enebolig, god økonomi sammen. Alt dette blir borte om han går over streken. Jeg prøver så godt jeg kan å tenke at dette er på hans skuldre. Jeg kan ikke stå ansvarlig for hva han gjør. Det hjelper ikke om jeg er sur, eller starter et avhør når han kommer hjem fra jobb etter jobbtur eller lignende. Men, vi kan ha samtaler hva som er viktig for meg når vi en sjelden gang går ut sammen. Det skjer jo alltid et eller annet, iallefall i mitt hode... Enten ar han er litt for intens med ei venninne, ser litt ekstra på ei bekjent, får oppmerksomhet jeg merker han liker. Før ble jeg sint og sur. Prøver nå å tenke at dette faktisk ikke gjør noe. Han er min, og han går jo hjem med meg. Det kan svi litt, men- jeg prøver å koble ut tankekjør. Det er ikke lett, men jeg prøver. Sender deg en stor klem. Følger med denne tråden i håp om gode tips. J Anonymkode: 5c0ab...3fc
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Må han ha disse på snap? Elsker han deg så kutter han ut. Å sexte og snappe med andre mens man er i forhold er ikke greit! Anonymkode: 7cb70...b8c Selvsagt er det ok å ha venner man snapper med når man er i forhold. Selvsagt er det ok at de er av alle kjønn. Ts: jeg er veldig usikker på logikken din. Gitt at han er i stand til å lyve til deg om sin seksualitet så kan han jo antas være i stand til å lyve om - nettopp sin seksualitet. Hvorfor tror du da at du kan anta at han ikke er i stand til å lyve om at han kun liker kvinner? Det er en enkel løgn. Ønsker du å anta at han kan være villig til å være utro - anta at han kan ligge med kompisene sine også. Hans reaksjon på adferden din er forresten destruktiv. Det heter ikke «jeg forstår deg» når partner forteller om sin kontrollerende adferd. Det heter «det er ikke forenelig med å være i et forhold. Jeg har nulltoleranse for slikt fra partner.» Han må slutte å berolige deg og begynne å si «dette snakker vi ikke om. Jeg godtar ingen form for sjalusi eller snakk om det.» Anonymkode: e7ac7...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg sliter så med sjalusien min i forholdet. Har vondt av hvem han følger og hva han trykker liker på på Instagram osv. Det har nesten blitt en vane at jeg sjekker om han følger noen nye. Hater at han snapper med andre jenter feks, lurer så på hva de snakker om og er redd for at han skal få følelser for noen andre. Dette bunner nok mye i at jeg har blitt bedratt tidligere. Snakker ofte med kjæresten min om hvordan jeg føler det, han er så forståelsesfull og beroliger meg hver gang med at det bare er vennskap. Da blir jeg roligere på det, men så begynner jeg å tvile igjen og bli mistenksom etter et par dager.. vi skal starte i parterapi der jeg håper å få litt hjelp med dette, men er det noen her som kan gi meg noen tips og råd så lenge? Jeg vil ikke være sånn, kjæresten min fortjener bedre enn at jeg skal plage han med dette hele tiden. Og alt jeg blir sjalu over er jo egentlig bare bagateller som ikke betyr noe! Men jeg får alikevel helt oppheng i det, og det er så flaut og vondt å være sånn. I de øyeblikkene det står på som galest inni hodet mitt får jeg lyst til å gå inn på mobilen hans, men jeg har aldri gjort det. Grunnen til at jeg vet det er mye snapping med jenter er at jeg ofte ser emojiene som kommer opp når han får et varsel, feks når telefonen hans ligger foran meg på bordet Anonymkode: d627c...fd1 altså, det betyr jo selvfølgelig noe at han snapper med andre damer og liker bilder av de når han har kjæreste. Jeg er enig i at du burde jobbe med deg selv fordi sjalusi gjør vondt, men det er faktisk ikke normalt at menn i forhold snapper med damer du ikke vet hvem er i tide og utide. Det er ikke noe du skal føle deg dårlig for å reagere på. anbefaler boken «sjalusi» av Arne Repål. Anonymkode: ddd20...81d 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg sliter så med sjalusien min i forholdet. Har vondt av hvem han følger og hva han trykker liker på på Instagram osv. Det har nesten blitt en vane at jeg sjekker om han følger noen nye. Hater at han snapper med andre jenter feks, lurer så på hva de snakker om og er redd for at han skal få følelser for noen andre. Dette bunner nok mye i at jeg har blitt bedratt tidligere. Snakker ofte med kjæresten min om hvordan jeg føler det, han er så forståelsesfull og beroliger meg hver gang med at det bare er vennskap. Da blir jeg roligere på det, men så begynner jeg å tvile igjen og bli mistenksom etter et par dager.. vi skal starte i parterapi der jeg håper å få litt hjelp med dette, men er det noen her som kan gi meg noen tips og råd så lenge? Jeg vil ikke være sånn, kjæresten min fortjener bedre enn at jeg skal plage han med dette hele tiden. Og alt jeg blir sjalu over er jo egentlig bare bagateller som ikke betyr noe! Men jeg får alikevel helt oppheng i det, og det er så flaut og vondt å være sånn. I de øyeblikkene det står på som galest inni hodet mitt får jeg lyst til å gå inn på mobilen hans, men jeg har aldri gjort det. Grunnen til at jeg vet det er mye snapping med jenter er at jeg ofte ser emojiene som kommer opp når han får et varsel, feks når telefonen hans ligger foran meg på bordet Anonymkode: d627c...fd1 https://www.norli.no/hvordan-gi-litt-mer-f-en-3?gclid=EAIaIQobChMIg63jz4-m-QIVi-J3Ch0I_QL7EAQYCSABEgLD5fD_BwE Jeg leste denne Vil han være utro så får han være det. Bare at han ønsker så mye snapping og likes fra andre jenter hadde jeg ikke funnet meg i. Hadde sendt han på dør av mangel på respekt for meg. Anonymkode: 408cb...a3e 1
Fremmed fugl Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 Du og med det, dere har opplagt en utfordring som jeg tenker at begge kan bidra til å håndtere. Har kommet noen tips om å ufarliggjøre trusselen om utroskap. Jeg kan komplettere med tips om å aktivt jobbe med disse invaderende tankene. Lag en plan for hvordan du skal skal fortrenge dem når dem kommer. Så fort du tenker slikt så skal du synge Mikkel Rev for deg selv eller ta 10 squats. Du skjønner poenget. Snakk med kjæresten om disse insta og snap. Forretningsidéen til disse selskapene er å manipulere hjernes belønningssystemer å gjøre folk avhengige av disse. Man hadde også venner i gamle dager når det ikke fanns snap og insta. Er faktisk mange idag som klarer fint å bevare vennskap på gamle måten. Kjæresten din kan fint være venn med folk uten å sende å svare på snap med dem ofte. Ja, hvis han som mange er avhengig, så vil det være tøft å få til endring, men begge vil ha godt av det. Kjenner og omgås du disse jentene som du blir sjalu på? Hvis ikke så vil det nok hjelpe på å få kjæresten din å inkludere deg i relasjonen med dem. Det ukjente er ofte mye mer skummelt enn det kjente. Så er du faktisk så plaget at jeg syns du kan vurdere å få lov å snoke. Bare den tilliten vil kunne hjelpe. Forklar at du vil ha muligheten for å se at det ikke er noe. Men du skal være forsiktig med dette, snoking kan gjøre vondt være. Mange kommuniserer uklokt og grenseoverskridende på fremfor alt snap, som kan få tankene dine å spise videre... Lykke til. Er vondt å være sjalu, men er en naturlig følelse hos mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå