AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Når jeg hører på lydbøker har jeg vanskelig for å få med meg veldig mye av det som jeg hører på. Tenker på alt mulig mens jeg hører. Går dette an å gjøre noe med slik at jeg får mer med meg av det som jeg hører på? Anonymkode: f1e3a...e4d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Tenk ferdig først. Finn lydbøker som er interessant nok. Ikke vær sulten. Anonymkode: f4d5e...451
Maestro Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Fant ut for meg var og heller lese bøker. Tross for at jeg har ADHD 😂👌🏻 Er tre lydbøker jeg faktisk fikk med meg.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Å slutte å drikke alkohol bedrer konsentrasjon. Alkohol dreper ikke hjerneceller, men reduserer funksjonen, så å slutte med alkohold kan bedre konsentrasjon. Anonymkode: 54993...6a2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Det finnes mange øvelser du kan gjøre for å trene opp konsentrasjonen. Mindfullness-meditasjon, o.l. Google and thou shall find. Jeg sliter også med konsentrasjonen når jeg hører på noe, men ikke har noe relatert å se på. Jeg klarer fokusere bedre om jeg beveger meg samtidig, så jeg får med meg mer av lydboken om jeg går enn om jeg sitter på bussen. Anonymkode: 7694c...75a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når jeg hører på lydbøker har jeg vanskelig for å få med meg veldig mye av det som jeg hører på. Tenker på alt mulig mens jeg hører. Går dette an å gjøre noe med slik at jeg får mer med meg av det som jeg hører på? Anonymkode: f1e3a...e4d Noen er auditive mens andre er visuelle. Jeg trenger å se det jeg skal huske og få med meg så det er lettere å lese for min del. Noen ganger kan jeg høre på samtaler og hva som blir sagt om det er en kort beskjed eller noe som interesserer meg. Om du er veldig ukonsentrert og sliten kan det være lurt å drikke vann, for man blir sliten i hodet av for lite vann i kroppen, og å ta vitaminer og spise mer frukt og grønt. Jeg tåler ikke gluten for det sløver hjernen. Anonymkode: 9a30e...cd3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå