AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Hadde du smertelindring eller ikke? I så fall, hvilken smertelindring? Klippet? Grad av rift? Forløsning med tang eller vakum? Hvor lenge varte aktiv fødsel? Pressetid? Hva veide baby og hodeomkrets? Hvilken fødestilling? Anonymkode: cab00...2b1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Hadde epidural og lystgass Overfladisk rift grad 1 Husker ikke pressetid Baby hadde 33 i ho Lå på rygg Anonymkode: 96e4c...9dc
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Fikk lystgass 5 minutter pressetid Barnet hadde 30,5 i hodeomkrets Lå på rygg i sakkosekk oppi seng Anonymkode: 98fbc...1bb
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Badekar, lystgass og pudendal. Rift grad 2. Ingen klipping, tang eller vakum. 5 timer aktiv fødsel hvorav 45 minutter gikk til pressing. Baby veide 3100 gram og hadde 50 cm i hodeomkrets. Lå på ryggen i seng. Skulle egentlig føde i badekar, men måtte av ulike grunner opp i senga rett før pressingen. Anonymkode: 67ce5...a64
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde du smertelindring eller ikke? I så fall, hvilken smertelindring? Klippet? Grad av rift? Forløsning med tang eller vakum? Hvor lenge varte aktiv fødsel? Pressetid? Hva veide baby og hodeomkrets? Hvilken fødestilling? Anonymkode: cab00...2b1 Ingen smertelindring Ingen rift/klipp og ingen vakuum eller tang Aktiv fødsel var 45 minutter, pressetid husker jeg ikke men kanskje 5-10min Baby veide 3405, hodeomkrets på 35cm Fødte stående på knærne Anonymkode: 22152...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde du smertelindring eller ikke? I så fall, hvilken smertelindring? Første ingen Tvillinger ja, epidural Klippet? Grad av rift? Forløsning med tang eller vakum? Klippet begge ganger, fint klipp Hvor lenge varte aktiv fødsel? Pressetid? Tre timer med første 10 minutt andre og ett press på siste Hva veide baby og hodeomkrets? Første 3710 Andre 2800 Tredje 2100 Hvilken fødestilling I seng, på rygg. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anonymkode: cab00...2b1 Anonymkode: 620d1...21e
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde du smertelindring eller ikke? I så fall, hvilken smertelindring? Klippet? Grad av rift? Forløsning med tang eller vakum? Hvor lenge varte aktiv fødsel? Pressetid? Hva veide baby og hodeomkrets? Hvilken fødestilling? Anonymkode: cab00...2b1 1: epidural, klippet og vakuum, aktiv fødsel 50 timer, pressetid 2,5 timer (kjente dem ikke, men fikk beskjed når jeg skulle presse), baby 3,5 kg, husker ikke hodeomkrets 37, fødte på rygg fordi babyens puls sank i alle andre stillinger 2: fikk satt epidural, men baby var ute før den var satt på. Ingen rifter, aktiv fødsel 40 minutt, pressetid ca 15 minutt, baby 3,5 kg, hodeomkrets 36 cm, lå på sida hele veien Anonymkode: 6a0f7...3b9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Var først i badekaret med lystgass. Fikk så morfin og epidural. Kjente lite smerte, kun litt nedpress. Lang fødsel på grunn av at lille lå i stjernekikkertstilling. Men hun snudde seg etter noen stillinger som jordmor prøvde ut. Pressetid 10 minutter. Rift grad 1, men kjente som nevnt ingenting så var litt vanskelig å holde igjen. Å sette epidural var det verste med min fødsel og jeg var ikke forberedt på dette. Usikker på om jeg ville valgt epidural igjen. Skjønner ikke hvorfor jeg fikk morfin og jeg kastet opp mye av det. Anonymkode: d853c...b26
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Hadde du smertelindring eller ikke? I så fall, hvilken smertelindring? Klippet? Grad av rift? Forløsning med tang eller vakum? Hvor lenge varte aktiv fødsel? Pressetid? Hva veide baby og hodeomkrets? Hvilken fødestilling? Anonymkode: cab00...2b1 Fødsel 1: ingen smertelindring, ikke klippet, utvendig rift grad 1 så fikk / «pyntesting». Ca 3 timer aktiv fødsel, 1 time pressing, 2800 g og 32 i hodeomkrets. Fødte på rygg fødsel 2: ingen smertelindring, ingen rift, 1,5 t aktiv fødsel, 3 min press, 3200 g, 33 hodeomkrets. Fødte på alle fire. Anonymkode: 83d2c...af1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Jeg har født i ryggleie (2) og stående på kne (1). Barna har vært 2,0-3,6 kilo. Hode 33-35 cm. Fikk en rift ved sistemanns fødsel (ryggleie, 3,6 kg, 35 cm). Måtte sy 3 sting. Brukt lystgass alle gangene. Aktiv fødsel 30 min - 4 timer. Anonymkode: 4d007...fec
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Badekar, lystgass og pudendal. Rift grad 2. Ingen klipping, tang eller vakum. 5 timer aktiv fødsel hvorav 45 minutter gikk til pressing. Baby veide 3100 gram og hadde 50 cm i hodeomkrets. Lå på ryggen i seng. Skulle egentlig føde i badekar, men måtte av ulike grunner opp i senga rett før pressingen. Anonymkode: 67ce5...a64 Håper ikke babyen hadde hodeomkrets på 50, det høres ut som en alvorlig tilstand. Kanskje hen var 50 cm lang? 🙂 Anonymkode: 4d007...fec 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde du smertelindring eller ikke? I så fall, hvilken smertelindring? Klippet? Grad av rift? Forløsning med tang eller vakum? Hvor lenge varte aktiv fødsel? Pressetid? Hva veide baby og hodeomkrets? Hvilken fødestilling? Anonymkode: cab00...2b1 Rakk ikke epidural, men fikk lystgass. Rift grad 1. Forløsning uten instrumentell hjelp. Aktiv fødsel 2 timer. Pressrier 7 min. baby 4,4 kg, 37 hodeomkrets. Fødte på rygg. Anonymkode: 87014...f20
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 «Måtte» både ha epidural og føde på rygg i seng på grunn av overvekt. Kunne sikkert gjort noe annet, men det var best for de sa de. Fikk ikke noen rifter i det hele tatt, var vel ute på 4-5 presseier pluss at jeg måtte presse siste biten uten rie. Var veldig påpasselig på å kun presse når de sa jeg kunne gjøre det. Vet ikke hvor lenge aktiv fødsel varte, fulgte ikke så mye med på klokka. Fikk en baby på 4,4kg, med 37 i ho. Anonymkode: fb43f...923
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 Ikke smertelindring. Legen var veldig tilbakeholden på alt som kunne påvirke babyen fordi han hadde det dårlig, så da fikk jeg ingenting selv om jeg egentlig hadde behov for et eller annet. Vet ikke hva de graderte det som (har ikke turt å lese epikrisen, heh), men de sa det var "noe solide rifter", hva enn det vil si. De ville egentlig sy i narkose, men det var så travelt på operasjonsstuene at det ble tatt i lokalbedøvelse på fødestua i stedet. Tok flere timer og var helt ærlig den verste delen av fødselen. Ble ikke brukt vakuum eller tang, men legen røsket han ut med hendene sine mens noen andre presset på magen min. Aktiv fase på 4 timer. Presset i litt over 3 timer. 3 kg og 35 cm. Begynte på knærne, men måtte over på ryggen når det ble kaos. Anonymkode: bab31...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadde du smertelindring eller ikke? I så fall, hvilken smertelindring? Klippet? Grad av rift? Forløsning med tang eller vakum? Hvor lenge varte aktiv fødsel? Pressetid? Hva veide baby og hodeomkrets? Hvilken fødestilling? Anonymkode: cab00...2b1 Epidural, lystgass og steriltvannspapler (grøss og gru!). Ble klippet + rift grad 2. Verken tang eller vakuum, men barnet lå i seteleie. Husker ikke. 3700 gram, 37 cm. Lå på rygg, orket ingen andre stillinger. Anonymkode: 57e82...c4e
Arkana Skrevet 1. august 2022 #16 Skrevet 1. august 2022 Nr 1: 16 timer aktiv fødsel, fikk epidural halvveis i fødselen. Fødte halvt sittende, tangforløsning, ca 1 time pressetid, ble klippet, men fikk tredjegrads ruptur i tillegg. Baby var 4,1kg, 52 cm og 39 cm HO. Nr 2: 2 timer fødsel fra start til slutt. Ingen smertelindring, fødte halvt sittende. Husker ikke pressetid, men var kanskje 3-4 press til sammen. Baby var 4,2 kg, 53 cm og 36 cm HO. Nr 3: 24 minutter fødsel fra start til slutt, Ingen smertelindring, fødte halvt sittende, ingen klipp eller revning. Veldig rask fødsel så husker ikke pressetid, men var 2-3 press. Baby var 3,9 kg, 50 cm og 36,5 cm HO.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #17 Skrevet 1. august 2022 Ingen smertelindring Ble klippet, revnet grad 3 i tillegg Vakuumforløsning 4 timer aktiv fødsel, hvorav 2 timer pressetid 3370 gram, 50 cm og 38 cm HO. Liggende på rygg (mot min vilje). Lå på siden og presset først, men slet med å få baby ned pga feilstilling hos barnet. Ble lagt over på rygg av jordmødrene, og synes det var helt sinnsykt mye vondere. Ikke klarte jeg presse skikkelig heller. Er ganske bitter over dette, sett i retrospektiv burde jeg jo reist meg opp på alle fire eller noe med tanke på problematikken. Anonymkode: a4186...f8a 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #18 Skrevet 1. august 2022 Åh, misunnelig på dere som har født nusselige små hoder på under 35cm omkrets. Anonymkode: cf47d...5ec
IDGAF Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 Badekar Revnet ikke noe 3,5 time aktiv fødsel, 1 time pressing 3700 gram, 37 cm hodeomkrets På knær
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 Første: Lystgass og epidural. Revnet grad to. Ca 8 timer aktiv fødsel, 20 minutter pressing. Sto først på alle fire, måtte over på ryggen for de siste pressriene fordi lege måtte assistere. 3010g, 37cm hodeomkrets. Var setefødsel. Andre: Lystgass som smertelindring, følte ikke behov for epidural. Revnet også grad to. Litt usikker på hvor lenge jeg var i aktiv fødsel, hadde 8cm åpning når vi kom inn, og baby var født fem timer senere. 15 min pressing (de tok vannet etter lang tid uten framgang, da kom hun i ekspressfart. Hadde ikke sjans til å holde igjen, selv om jeg kanskje hadde unngått ny rift om det ikke hadde gått så fort). Halvt satt / halvt lå i fødesenga, var så trøtt at jeg orket ikke noe annet (sovna i pausene mellom riene på slutten 😂). 3500g og 35cm hodeomkrets, hodefødsel denne gangen. Anonymkode: ca896...bc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå