AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Mannen min tok barna ut og jeg sa klart i fra at jeg lager middag i dag. Likevel spiste de McDonald's ute uten å høre med meg. Da de kom hjem ble jeg sur. Mannen ble sur og sa at jeg burde håndtert det annerledes da barna har hatt fin dag, og at jeg ødelegger avslutning av dagen for barna. Jeg krevde unnskyldning fra mannen men han sier han har bare fått barna til å ha det gøy. Sånn er det i livet, noen ganger skjer sånne uskyldige ting. Hvorfor lage sak ut av det. Overreagerer jeg? Anonymkode: 50d9e...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Jeg syns du overreagerer. Middagen kan dere spise i morgen. Anonymkode: 737cc...4bf 13 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Du burde jo ha spurt hva de skulle, samtidig burde han ha gitt beskjed og eventuelt invitert deg med! Anonymkode: 17578...58d
Maskinfører Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Trist å høre det var ikke pent gjort av han 4
nissejenta Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Synes det er respektløst av mannen din siden han viste at du laget middag. Det handler også om å være en godt forbilde for barna og vise takknemlighet for at noen bruker tid og krefter på å lage middag. 15
Drizzt Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 Kreve unnskyldning? 😂 Barna hadde det gøy. Dumt at du sto der og lagde middag som du måtte spise selv. Kan man spare i kjøleskap til i morgen og spise da? Eventuelt fryse i porsjonsposer og varme opp en annen gang? Jeg ville trolig vært irritert hvis det var mat som ikke kunne spises dagen etter eller ikke tåler frysing og oppvarming, men jeg ville ikke krevd unnskyldning. Bare at han skjønner at mat koster penger og det blir dumt å kaste. 2
nissejenta Skrevet 31. juli 2022 #7 Skrevet 31. juli 2022 Han burde i det minste ringt hjem og hørt om du var i gang med middagen før han tok ungene på MC Donalds. 5
mingus Skrevet 31. juli 2022 #8 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns du overreagerer. Middagen kan dere spise i morgen. Anonymkode: 737cc...4bf Ikke hvis det var ris/pasta eller funnet i halvpris disken.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #9 Skrevet 31. juli 2022 Har dere ikke mobiltelefoner? Han skulle sagt i fra helt klart! Men synes jeg også at jeg hører en strang tone fra deg, vet ikke om jeg tar feil -men styrer du veldig mye av familielivet i hverdagen? Det høres litt ut som om han er litt lei av å ikke kunne bestemme så mye, at dette var en liten demonstrasjon fra hans side? Husk at dere er to likeverdige voksne mennesker! Og 99% av all behandlet mat kan spises neste dag. Du kan spise ris dagen etter, og om det var kjøtt som var på vei til å gå ut på dato så har det jo blitt varmebehandlet nå og kan dermed oppbevares litt til. Jeg håper ikke du kaster masse mat hele tiden, det får være måte på å være priviligert, kasting av helt ok mat er et kjempeproblem i samfunnet! Synes ikke du skal bruke det som klage. Han skulle sagt fra, dere trenger å kommunisere bedre, og nå slipper du å lage middag i morgen. Snakk sammen og gi hverandre en klem før dere sovner. Anonymkode: 0195c...7ed 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 31. juli 2022 #10 Skrevet 31. juli 2022 Han burde ringt hjem og gitt beskjed om at de tok seg en tur på McDonalds.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #11 Skrevet 31. juli 2022 mingus skrev (28 minutter siden): Ikke hvis det var ris/pasta eller funnet i halvpris disken. Så lenge risen/pastaen blir satt inn i kjøleskapet og halvprismaten er tilberedt så holder det seg fint til i morgen. Jeg syns du overreagerer, TS. Samtidig som jeg mener mannen burde sendt en melding om at de dro på Maccern, så du ikke trengte lage middag til dem. Anonymkode: ea349...9f8 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 Du overreagerer. Nå slipper dere å lage middag i morgen. Barna ble mett. Anonymkode: 12386...c42 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Har dere ikke mobiltelefoner? Han skulle sagt i fra helt klart! Men synes jeg også at jeg hører en strang tone fra deg, vet ikke om jeg tar feil -men styrer du veldig mye av familielivet i hverdagen? Det høres litt ut som om han er litt lei av å ikke kunne bestemme så mye, at dette var en liten demonstrasjon fra hans side? Husk at dere er to likeverdige voksne mennesker! Og 99% av all behandlet mat kan spises neste dag. Du kan spise ris dagen etter, og om det var kjøtt som var på vei til å gå ut på dato så har det jo blitt varmebehandlet nå og kan dermed oppbevares litt til. Jeg håper ikke du kaster masse mat hele tiden, det får være måte på å være priviligert, kasting av helt ok mat er et kjempeproblem i samfunnet! Synes ikke du skal bruke det som klage. Han skulle sagt fra, dere trenger å kommunisere bedre, og nå slipper du å lage middag i morgen. Snakk sammen og gi hverandre en klem før dere sovner. Anonymkode: 0195c...7ed Har du en krystallkule du ser i? Anonymkode: d633c...59a 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 Skjønner du ble skuffet. Når man lager et måltid til flere, så vil man jo spise det sammen med dem. Handler ikke bare om mat, men å være sammen. Anonymkode: 7e27a...97d 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 Skjønner godt at du ble skuffet. Det handler jo om å ha respekt for hverandres tid og arbeid. Flott at barna har hatt en bra dag, men det koster han fint lite å gi en heads up på at de ikke kom hjem til middag likevel. Anonymkode: 374d5...210 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #16 Skrevet 1. august 2022 mingus skrev (4 timer siden): Ikke hvis det var ris/pasta eller funnet i halvpris disken. Jo det kan man. Jeg spiser pasta selv flere dager etter laging. Hvordan trur du butikkene selger dette flere dager på rad i pastasalater eller salatdisker? De bruker det i tre dager etter åpning. Aldri blitt syk av pasta eller ris som står i noen dager i kjøleskapet. Anonymkode: 737cc...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #17 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du en krystallkule du ser i? Anonymkode: d633c...59a Jeg spør jo om jeg tar feil eller ikke, men jo, ofte kan man lese mellom linjene med folk -gjør ikke du? Anonymkode: 0195c...7ed
Peter007 Skrevet 1. august 2022 #18 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mannen min tok barna ut og jeg sa klart i fra at jeg lager middag i dag. Likevel spiste de McDonald's ute uten å høre med meg. Da de kom hjem ble jeg sur. Mannen ble sur og sa at jeg burde håndtert det annerledes da barna har hatt fin dag, og at jeg ødelegger avslutning av dagen for barna. Jeg krevde unnskyldning fra mannen men han sier han har bare fått barna til å ha det gøy. Sånn er det i livet, noen ganger skjer sånne uskyldige ting. Hvorfor lage sak ut av det. Overreagerer jeg? Anonymkode: 50d9e...b7e Ja
Maestro Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 Jeg har lært at varmebehandlet mat kan stå kaldt i to dager. Så da hadde jeg tenkt at gjengen din har kosa seg sammen, å satt middagen kaldt til dagen etter. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 Barna har hatt det fint. Det er det viktigste. Å «kreve unnskyldning» gjør man ikke fra verken store eller små. Hva er en fremtvunget unnskyldning verdt uansett? Anonymkode: 3b0db...864 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå