AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Jeg har en gutt som skal begynne i barnehage nå. Jeg har vært student en stund og vært ganske skjermet for typiske rutiner en god stund på grunn av korona. Jeg kjenner jeg gruer meg en god del til hele barnehageopplegget. Med levering, henting, hva tenker de om matpakken jeg lager, om hva sønnen min går med. Dette høres sikkert helt idiotisk ut for mange, men er det noen andre som var i lignende situasjon og vil dele erfaring? Anonymkode: 77022...642 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Jeg har høyt fungerende sosial angst. Grua meg til alt du skriver, men tvang meg til det fordi det er viktig for barnet mitt, og det gikk jo bra 😊 Anonymkode: 27d10...b16 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har en gutt som skal begynne i barnehage nå. Jeg har vært student en stund og vært ganske skjermet for typiske rutiner en god stund på grunn av korona. Jeg kjenner jeg gruer meg en god del til hele barnehageopplegget. Med levering, henting, hva tenker de om matpakken jeg lager, om hva sønnen min går med. Dette høres sikkert helt idiotisk ut for mange, men er det noen andre som var i lignende situasjon og vil dele erfaring? Anonymkode: 77022...642 Dette går nok kjempebra! Vi som jobber i barnehagen leter ikke etter feil med foreldrene. Vi møter mange foreldre som ikke er så veldig frampå i starten. Og det skjønner vi. pust med magen og ha fokuset på barnet ditt. Du blir etterhvert trygg på både personalet og med situasjonen. Lykke til med barnehage starten ❤️ Anonymkode: 357bf...7e6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Jeg jobber i barnehage og har barn selv, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har tenkt at noen foreldre er mer verdt enn andre/flinkere enn andre basert på matpakke, klær eller utstyr. Fancy matpakke og fine klær betyr ikke at man er gode foreldre - det er det oppførsel som avgjør. Så lenge du er vennlig med de ansatte i barnehagen kommer du langt. Dere har kanskje hatt oppstartssamtale allerede? Det er en fin arena for å ta opp ting du lurer på, og gjerne nevne at du er nervøs for oppstarten. Jeg fikk tårer i øynene da jeg satt på denne første samtalen fordi jeg var så nervøs, men det er faktisk mer normalt enn man skulle tro (vet jeg nå). Personalet i bhg er ikke ute etter å «ta deg», hovedmålet deres er at barnet ditt skal ha det bra, og det er jo målet ditt også. Etterhvert som du blir kjent med personalet, rutiner og lignende blir det å gå som en lek! 🥰 Anonymkode: f26fe...f3c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Sosial angst her også og jeg slet med det samme som deg. Nå er barna 3 og 5 år og jeg kan fortsatt grue meg og håpe jeg ikke treffer på enkelte av ‘perfekte mammapoliti foreldre og pirkete barnehageansatte. Men stort sett går det jo greit og hver dag gir mestringsfølelse og god sosial trening. De aller fleste syns de første ukene er de verste før det meste går av seg selv. Anonymkode: cf1fa...326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå