Gå til innhold

Tenker at jeg blir overvåket, men vet at jeg ikke blir det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må bare starte med å si at jeg føler dette er sært og spesielt, og ønsker å høre om noen andre har det likt eller om jeg bør ta det opp med behandler. 

Har siden barndommen (er nå i 30 årene) vært mye i egne tanker/dagdrømmer og blir "opphengt" i personer som jeg tenker at overvåker meg. Det kan være alt fra kollegaer eller folk jeg har møtt på butikken. Nå for tiden er det fastlegen. Jeg har vært mye hos vedkommende for tiden da jeg har vært lenge sykemeldt med diverse utfordringer som jeg har hatt problemer med å få frem. Venter nå på svar fra DPS for utredning på Cptsd etter gjentatte traumer i barndommen.

Uansett, jeg tenker da gjennom hele dagen at vedkommende overvåker meg når jeg er hjemme eller ute av huset. At jeg på en måte må fremstå på en "riktig" måte og være flink. Tåpelig, da jeg vet at det ikke er realiteten, men klarer ikke å la være. Som sagt, personene som "overvåker" varierer fra måned til måned, og noen måneder er det "pause". 

Pinlig hele innlegget, men må bare høre om noen kjenner seg igjen, da dette er plagsomt og flaut. Vil ikke ta det opp med psykologen min om "alle" har det sånn inni mellom.

Anonymkode: 82918...30e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt sent svar fra meg her, men jeg tror du fint kan ta det opp med psykologen. Tror ikke dette er vanlige tanker, samtidig det ikke være tegn på sykdom selv om det ikke er en vanlig tanke.

Er det sånn at de månedene du føler det er mer "overvåkning" så har du det dårligere? Mer stresset? Og at det forsvinner igjen når du har det bedre eller føler deg roligere?

Om du tar det opp så får du i alle fall et kvalitetssikret svar.

Lykke til. :)

Anonymkode: e6aa2...e36

AnonymBruker
Skrevet

Vi er jo digitalt overvåket 24/7, så slapp helt av. Du er ikke alene.

Anonymkode: dada3...e8a

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du kan gå litt vitenskapelig til verks.Er det en du tror overvåket deg lag en felle,og få bevis eller indisier på at det er feil.En selvmotsigelse ,en kan ikke gjøre to ting samtidig ofte osv.Bruke god planlegging.

Anonymkode: de442...22c

Skrevet

Du bør ta opp dette med psykologen da dette ikke er vanlige tanker. 

Anonymkode: 47056...599

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 23.06):

Må bare starte med å si at jeg føler dette er sært og spesielt, og ønsker å høre om noen andre har det likt eller om jeg bør ta det opp med behandler. 

Har siden barndommen (er nå i 30 årene) vært mye i egne tanker/dagdrømmer og blir "opphengt" i personer som jeg tenker at overvåker meg. Det kan være alt fra kollegaer eller folk jeg har møtt på butikken. Nå for tiden er det fastlegen. Jeg har vært mye hos vedkommende for tiden da jeg har vært lenge sykemeldt med diverse utfordringer som jeg har hatt problemer med å få frem. Venter nå på svar fra DPS for utredning på Cptsd etter gjentatte traumer i barndommen.

Uansett, jeg tenker da gjennom hele dagen at vedkommende overvåker meg når jeg er hjemme eller ute av huset. At jeg på en måte må fremstå på en "riktig" måte og være flink. Tåpelig, da jeg vet at det ikke er realiteten, men klarer ikke å la være. Som sagt, personene som "overvåker" varierer fra måned til måned, og noen måneder er det "pause". 

Pinlig hele innlegget, men må bare høre om noen kjenner seg igjen, da dette er plagsomt og flaut. Vil ikke ta det opp med psykologen min om "alle" har det sånn inni mellom.

Tenker at du er litt paranoid . Men ikke tenk på dette som pinlig teller flaut . Det er tankene dine som «lurer « deg . Svært viktig du tar dette opp med behandler så du kan få riktig hjelp ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 22.06):

Sånn er det, en del i offentlig sektor har en usunn interesse for andres seksualitet og undertøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...