AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Hei, føler jeg står ovenfor en veldig viktig avgjørelse som kan redde det skakkjørte livet mitt, men før jeg tar valget tenkte jeg å forhøre meg litt med dere andre om hvor fornuftig det er... - var en taper på vdgs som utrolig nok kom seg gjennom med 3 i snitt. jeg satt mye hjemme og gamet. - etterpå surret jeg i mange år og satt mye hjemme før jeg flyttet for å studere. - var/er såpass isolert/usosial at jeg ikke kysset en jente før langt over 20. Jeg er nå nærmere 30 enn 20, studielånet er på 300k+ og skal igang med 2. året av studiet. Bor i en liten by hvor jeg trives sånn helt middels, men snart er det høst og vinter og da vet jeg ikke helt... Som ferdig nyutdannet vil jeg være 30 og kunne jobbe som konsulent etter å ha tatt master. Et kjapt søk på FINN viser mange ledige stillinger... og jeg har en helt grei deltidsjobb ved siden. Men jeg syns byen er kjedelig og på de mørke årstidene kan den være ganske deprimerende, det er lite som skjer, ingen utesteder å velge mellom og man har sett hele byen på 5 min. Har få enner og nettverket mitt er generelt lite, mens jeg ikke har stor familie heller. Min litt dristige tanke er å flytte for å jobbe i en av storbyene... Oslo er nok lite aktuelt pga. boligprisen, men vil det egentlig være smart av meg? Jeg har nesten ingen jobberfaring og et ganske høyt studielån. Hva slags jobber er aktuelle egentlig? jeg har ikke så mye interesse for andre utdanninger, og studielånet er høyt så Sonans osv. er utelukket. Har ellers arvet en del penger så økonomisk har jeg råd til å velge hva jeg vil. En annen del av dette her er at datinglivet mitt i denne byen er relativt dødt, mens når jeg sveiper i storbyene matcher jeg langt flere, og jeg begynner å passe desperat over at jeg ikke har lykkes noe særlig, nå som jeg har draget vil jeg LEVE før alderen innhenter meg... Anonymkode: 966a7...214
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Haha. Pule rundt eller investere i utdanning? Vanskelig valg. Anonymkode: bd920...2fa 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Haha. Pule rundt eller investere i utdanning? Vanskelig valg. Anonymkode: bd920...2fa Er jo snakk om høyere livskvalitet på de fleste områder, muligheter for fritidstilbud og sosialt liv... Har forresten lyst å ha en partner men det vil være et mye bedre liv enn det jeg har nå. Anonymkode: 966a7...214
Majer Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Ingen muligheter for å ta masteren i en annen by? 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Majer skrev (12 minutter siden): Ingen muligheter for å ta masteren i en annen by? Nei dessverre Anonymkode: 966a7...214
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Utdanning som gir relevant jobb er viktigst, det er bare noen få år av livet ditt. Så flytter du dit du vil bo og får jobb der senere. Menn er faktisk mer interessante i datingmarkedet når de har noen år bak seg og har jobb. Anonymkode: 5357e...390 2 1
Pinguini Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Fullfør master, utdanning er å investere i fremtiden. Med mindre du har en kremjobb med 700k ++ klar. 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva slags jobber er aktuelle egentlig? jeg har ikke så mye interesse for andre utdanninger, og studielånet er høyt så Sonans osv. er utelukket. Har ellers arvet en del penger så økonomisk har jeg råd til å velge hva jeg vil. En annen del av dette her er at datinglivet mitt i denne byen er relativt dødt, mens når jeg sveiper i storbyene matcher jeg langt flere, og jeg begynner å passe desperat over at jeg ikke har lykkes noe særlig, nå som jeg har draget vil jeg LEVE før alderen innhenter meg... Anonymkode: 966a7...214 Det virker jo som om du har valgt riktig utdanning, du ønsker ikke sutdere noe annet og du sier du har gode jobbmuligheter om du fullfører utdanningen. Du MÅ ikke tro at det lureste du kan gjøre er å slutte studiene for å date på heltid. Du er jo mye mer attraktiv om du enten har "livet på stell" eller om du faktisk holder på å få livet på stell(som i dette tilfellet betyr å fullføre utdanningen). Du får ikke noe mer draget ved å dra til en storby og være arbeidsløs eller å studere noe du ikke har interesse for. Jeg synes du bør ta en prat med noen av rådgiverne(psykisk og karrieremessig) på høyskolen du går på. Og pengene du har arvet bør du bruke til å komme inn på boligmarkedet, ikke til å være arbeidsløs i en storby for å pule rundt. Du sier du har høyt studielån og at du vil slite på boligmarkedet i Oslo. Da synes jeg du bør ha fokus på å fortest mulig komme inn jobben du ønsker deg og det er vel ved å fullføre denne utdanningen. Anonymkode: 8f708...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Er jo snakk om høyere livskvalitet på de fleste områder, muligheter for fritidstilbud og sosialt liv... Har forresten lyst å ha en partner men det vil være et mye bedre liv enn det jeg har nå. Anonymkode: 966a7...214 Kontakt studenpsykologen og ta en prat med henne før du tar noen valg om å avbryte studiet. I tillegg, hvordan går studiene? Har du normal studieprogresjon og karakterer du er fornøyd med? Anonymkode: 1988b...0f8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Jeg skippet skolen å heller selvlærte meg gjennom YouTube på det jeg vil med livet! Startet etterpå min egen bedrift innenfor området å kontaktet relevante bedrifter ettersom det var nødvendig. Tok meg 1 år og noen uker før et jævlig kult jobb tilbud kom (ble headhuntet), kan sies det er jobb som krever master ++ Jeg besto ikke VGS. Må nevnet jeg arbeidet hardt, bare et alternativ vei enn skole. :) Hvis din plan er pule rundt er det iditotisk, damer tiltrekkes mannfolk med mye jobb erfaring. Har du en plan! Dropp ut av skolen asap Anonymkode: c8271...142
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skippet skolen å heller selvlærte meg gjennom YouTube på det jeg vil med livet! Startet etterpå min egen bedrift innenfor området å kontaktet relevante bedrifter ettersom det var nødvendig. Tok meg 1 år og noen uker før et jævlig kult jobb tilbud kom (ble headhuntet), kan sies det er jobb som krever master ++ Jeg besto ikke VGS. Må nevnet jeg arbeidet hardt, bare et alternativ vei enn skole. Hvis din plan er pule rundt er det iditotisk, damer tiltrekkes mannfolk med mye jobb erfaring. Har du en plan! Dropp ut av skolen asap Anonymkode: c8271...142 Kan jeg spørre hva du selvlærte på youtube? Nysgjerrig 😊 Anonymkode: ab252...6d6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 23.04): Hei, føler jeg står ovenfor en veldig viktig avgjørelse som kan redde det skakkjørte livet mitt, men før jeg tar valget tenkte jeg å forhøre meg litt med dere andre om hvor fornuftig det er... - var en taper på vdgs som utrolig nok kom seg gjennom med 3 i snitt. jeg satt mye hjemme og gamet. - etterpå surret jeg i mange år og satt mye hjemme før jeg flyttet for å studere. - var/er såpass isolert/usosial at jeg ikke kysset en jente før langt over 20. Jeg er nå nærmere 30 enn 20, studielånet er på 300k+ og skal igang med 2. året av studiet. Bor i en liten by hvor jeg trives sånn helt middels, men snart er det høst og vinter og da vet jeg ikke helt... Som ferdig nyutdannet vil jeg være 30 og kunne jobbe som konsulent etter å ha tatt master. Et kjapt søk på FINN viser mange ledige stillinger... og jeg har en helt grei deltidsjobb ved siden. Men jeg syns byen er kjedelig og på de mørke årstidene kan den være ganske deprimerende, det er lite som skjer, ingen utesteder å velge mellom og man har sett hele byen på 5 min. Har få enner og nettverket mitt er generelt lite, mens jeg ikke har stor familie heller. Min litt dristige tanke er å flytte for å jobbe i en av storbyene... Oslo er nok lite aktuelt pga. boligprisen, men vil det egentlig være smart av meg? Jeg har nesten ingen jobberfaring og et ganske høyt studielån. Hva slags jobber er aktuelle egentlig? jeg har ikke så mye interesse for andre utdanninger, og studielånet er høyt så Sonans osv. er utelukket. Har ellers arvet en del penger så økonomisk har jeg råd til å velge hva jeg vil. En annen del av dette her er at datinglivet mitt i denne byen er relativt dødt, mens når jeg sveiper i storbyene matcher jeg langt flere, og jeg begynner å passe desperat over at jeg ikke har lykkes noe særlig, nå som jeg har draget vil jeg LEVE før alderen innhenter meg... Anonymkode: 966a7...214 🙄🤦♀️ den var jo ikke i nærheten av å være en morsom formulert tråd en gang 🥱🙇♀️ Anonymkode: 83d12...2c7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 23.19): Er jo snakk om høyere livskvalitet på de fleste områder, muligheter for fritidstilbud og sosialt liv... Har forresten lyst å ha en partner men det vil være et mye bedre liv enn det jeg har nå. Anonymkode: 966a7...214 Hehe, sorry. Bare at det med lite datingmatcher og at du vil "LEVE mens du har draget" høres jo mest ut som å ligge rundt. Er ikke i tvil om hva som er lurest for fremtiden og hva jeg hadde valgt, men folk er forskjellige. Om du senere kommer til å angre mer på alle de du ikke fikk pult enn den utdanningen du aldri fikk fullført, så er det vel en ærlig sak det Anonymkode: bd920...2fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå