AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Hei! Jeg flyttet nylig fra samboer. Vi har vert sammen 5 år, og har ett litt barn. Etter en tøff periode fant jeg ut at jeg ikke klarte å gå på akkord med meg selv lenger, og godta ting jeg aldri hadde trodd jeg skulle godta av en partner eller barnefar .. mitt eneste krav var å få en time out i form av eget sted å bo, tror jeg hadde gått på en skikkelig smell om ikke. Først da eg var klar til å flytte sa han at han kunne endre seg .. handler om bruk av rus, mye festing og løgner i forbindelse med det , i tillegg til en helt annen oppførsel en tidligere det siste året… har gått å vert usikker på forholdet i lang tid, så måtte kort oppsummert bare sette en stopper ett sted. Problemet er ar jeg fremdeles har følelser for han, men han var klar på at det var helt slutt om jeg flyttet. Da jeg bestemte meg for å flytte var jeg usikker på om jeg elsket han, innser jeg gjør det- bare ikke alle handlingene hans… ca 8 uker siden jeg flyttet. Har noe kontakt pga barn, men selvsagt mindre en før.. problemet er at fornuften sier det er riktig og at han må gjøre som han vil nå… følelsene vil gjerne ha kontroll over han og romantiserer han… tenker mye på hva han gjør, om han treffer andre, om han vil kunne endre seg, om han vil ha oss tilbake noen gang osv… er dette normalt? Klarer ikke helt gi slipp, og vet heller ikke om jeg skal være ærlig med han og si hva jeg føler? Føler meg jo dust som har flyttet ut, men alikavell syns det er så tungt… var liksom ikke sånn det skulle bli… men vet ikke om tankene mine kun er romantisert av hva som kunne blitt og ikke fakta.. noen med råd/erfaring? Anonymkode: 41bdf...1b6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Barn og rus hører ikke sammen. Han må bli rusfri. Ruser du deg? Dere får prøve familierådgivning. Er det slutt så er det samvær han må stille opp på og være rusfri. Høres ikke kjekt ut for deg. Anonymkode: a7887...45f 4
Hmmmmmm Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Det høres ut som du har tatt et riktig valg. Du kommer til å bruke en del tid før du blir helt ferdig med han. Det er litt sårt på starten, før skorpen dannes. Mens dette pågår, så må du unngå å bli sjarmert av han. For du er ikke helt klar i toppen før du har kommet over dette stadiumet. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barn og rus hører ikke sammen. Han må bli rusfri. Ruser du deg? Dere får prøve familierådgivning. Er det slutt så er det samvær han må stille opp på og være rusfri. Høres ikke kjekt ut for deg. Anonymkode: a7887...45f Nei ikke kjekt… riktig nok holdt seg borte fra andre ting en alkohol på byen ett par ganger etter jeg flyttet , men har jo ingen garanti for hvor lenge det vil vare..og orket ikke leve oppi usikkerheten.. er jo bra om han klarer seg for barnet sitt skyld, men selvsagt også litt bittert når man tenker på hva som kunne vert om han bare hadde endret seg noe før… ts Anonymkode: 41bdf...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Hmmmmmm skrev (33 minutter siden): Det høres ut som du har tatt et riktig valg. Du kommer til å bruke en del tid før du blir helt ferdig med han. Det er litt sårt på starten, før skorpen dannes. Mens dette pågår, så må du unngå å bli sjarmert av han. For du er ikke helt klar i toppen før du har kommet over dette stadiumet. Nei… tror og håper valget er rett.. at man ikke er klar i toppen i starten stemmer nok,.. blir fort sjarmert og da blir ting på hans premisser igjen… og da er jo halve poenget med å flytte borte,... var jo så han eventuelt kunne endre seg, også kunne vi se ann… nå blir det nesten som at han har «makta» ts Anonymkode: 41bdf...1b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå